Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITZombie Driver - wywiad z twórcami

Hut poniedziałek, 14 grudnia 2009, 13:04 News
pc
Zombie Driver: Dla tych, co nie boją się krwi na wycieraczkach..
Zombie Driver: Dla tych, co nie boją się krwi na wycieraczkach..

Zombie Driver to polska produkcja, która kilkanaście dni temu zadebiutowała na Steamie. I wbrew temu, co można sądzić po jej tytule, wcale nie pokazuje jazdy "na gazie"...

O studiu EXOR, które odpowiada za tę produkcję - i o samym Zombie Driver - rozmawiamy z Pawłem Lekkim, szefem tego zespołu.

CD-Action: Opowiedz więcej o waszym studiu - kiedy powstaliście, jakie produkcje macie w dorobku?
Paweł Lekki: EXOR istnieje jako grupa ludzi od 2003 roku, kiedy to, jako amatorzy tworzyliśmy levele do gier takich jak StarCraft, Half-Life, Quake 3 itp. Znamy się wszyscy od dawna, w większości ze studiów. Na pewnym etapie zostaliśmy zatrudnieni przez firmę Gamelion, gdzie robiliśmy gry na telefony komórkowe dla największych wydawców takich jak EA Mobile, Sony, Nokia i innych. Przyczyniliśmy się do powstania miedzy innymi FIFA 07 & 08 (w wersji na Symbiana), PuzzleBobble: Mobile Mania, Jump That Car, Global Race: Raging Thunder. Mniej więcej po dwóch latach zdecydowaliśmy założyć własną firmę i robić gry na PC i konsole. EXOR Studios jako firma istnieje od sierpnia 2007 roku. Naszym największym projektem jak do tej pory był D.I.P.R.I.P. czyli darmowy mod multiplayerowy do Half-Life 2.
Skąd wziął się pomysł na Zombie Drivera?
Pomysł został stworzony przez Tomasza Tulikowskiego, kiedy zadecydowaliśmy o podjęciu prac nad małą grą „arcade”. Mieliśmy wiele pomysłów, ale w końcu zdecydowaliśmy, że Zombie Driver jest najlepszym z nich. Jest to mieszanina pierwszego GTA i Carmageddona z pewną dozą nowych rozwiązań. Sporo inspiracji zaczerpnęliśmy też z naszego D.I.P.R.I.P.'a.
Ponieważ to gra o zombie, czas na najważniejsze w tym temacie pytanie: zombie powolne i bezmózgie czy szybkie, agresywne i myślące? Którą szkołę zombie "wyznajecie"?
Trochę jedno i drugie. W Zombie Driver najczęstszym przeciwnikiem są powolne masy zombie, ale występują też szybkie i bardzo agresywne psy zombie. Mamy też kilka typów specjalnych, które np. eksplodują przy kontakcie albo rzucają w gracza różnymi przedmiotami. Tak więc można powiedzieć, że wybraliśmy dalszą ścieżkę ewolucji gatunku zombie, ponad to, co jest typowo spotykane w filmach.

Zombie na PC, zombie na konsolach

Zombie Driver ukazał się na razie wyłącznie na PC. Co z konsolami?
Pracujemy nad tym! Zmierzamy do tego aby ulepszona wersja gry ukazała się na Xboxie 360 i PlayStation 3 jednak nie zależy to wyłącznie od nas. Konsole to trochę inny świat, niestety nie jest tak otwarty, jak rynek PC. Poza kwestiami technicznymi to także kwestia długiego procesu akceptacji gry. Jesteśmy jednak przekonani, że w końcu się to uda.
Na PC jest natomiast dostępny na Steamie. Czy polscy gracze mogą liczyć na wersję pudełkową?
Zombie Driver jest dostępny nie tylko na Steamie, ale i bezpośrednio na naszej stronie. Obecnie rozmawiamy z wydawcami i polska wersja pudełkowa jest w zasadzie pewna. Dokładnego terminu nie jestem w stanie jeszcze podać, ale na pewno będzie to niebawem.
Gra już się ukazała, minęło kilka dni od jej premiery, są pierwsze reakcje graczy. Jak je odbieracie? Czy patrząc z tej perspektywy coś byście zmienili?

Reakcje są różne - od zachwytu po rozczarowanie i jest to jak zwykle kwestia gustu. Dostajemy sporo maili z uwagami i śledzimy nasze forum. Wszystko czytamy i bierzemy sobie do serca. Na pewno gdybyśmy przed wypuszczeniem gry mieli tą wiedzę, którą teraz mamy uniknęlibyśmy wielu niedociągnięć. Teraz zaczęliśmy już wdrażać poprawki. Na pierwszy ogień idą dodatkowe tryby pracy kamery, bo część osób się na nią skarżyło, jak też możliwość zmiany klawiszy, niektórych opcji graficznych i wsparcie dla padów. Oczywiście na bieżąco rozwiązujemy też wszystkie problemy z rzadkimi konfiguracjami sprzętowymi. Bardzo ważne jest tez dla nas urozmaicenie rozgrywki i niedługo ukażą się darmowe rozszerzenia w których będą dostępne nowe tryby gry poza podstawowym story mode. W międzyczasie prac nad wersjami konsolowymi planujemy aktywnie ulepszać i rozszerzać grę. Zombie Driver jest też przystępny dla moderów których będziemy wspomagać. Myślę, że niebawem można się spodziewać wielu ciekawych ulepszeń. [Pierwsze już są, patrz filmik poniżej].

Mniej soczysta przyszłość

Jakie są wasze dalsze plany? Czy następna gra będzie równie soczysta? :-)
Kolejne plany to ulepszanie Zombie Driver i równoległa praca nad wersjami konsolowymi. Chcemy być jak najbliżej graczy, bo sami nimi jesteśmy i ich opinia jest dla nas najważniejsza. Każdy komentarz na naszym forum się liczy i jest czytany! Następnych gier wolałbym jeszcze nie ujawniać, bo po prostu nie podjęliśmy jeszcze finalnych decyzji, ale mamy wiele pomysłów, które można zrealizować na technologii użytej w Zombie Driver. Następne gry raczej, nie będą tak krwawe, natomiast chcielibyśmy pójść dużo dalej jeśli chodzi fizykę, symulację zniszczeń oraz interakcje z otoczeniem. Jest to naszym zdaniem na razie mocno niewykorzystany potencjał, szczególnie przy kilkuprocesorowych maszynach, które są już obecnie bardzo powszechne.

 

O popularności i grywalności Zombie Driver niech świadczy fakt, że już powstały pierwsze mody do niej. Np. taki Darkness Mod:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 14 grudnia 2009, 21:24   roonie11lord

@UncleKaNe
Twórcy byli na tyle orginalni, że nie skopiowali tak bardzo z Alien Shootera , przez co gra nie jest kolejnym klonem tego samego, a wprowadza coś nowego :)

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 20:25   pianista

Polacy to mają pomysły...

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 20:18   UncleKaNe

wszystko fajnie, ale czemu akurat samochód?? Toć można było zrobic tego bardzo przyzwoitego Alien Shootera!

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 17:02   FreeMan

Twórcy gry odpowiadają tak samo na każdy wywiad. Kilka dni temu bardzo podobny był wywiad na Victory Games i dokładnie takie same odpowiedzi.

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 16:44   Janek91728

@Kwad_rat, a nie pomyślałeś, że koleś steruje długą, ciężką i ogólnie mało sterowną limuzyną i, że filmik nie ma prezentować gry, tylko darnkesmoda do niej?

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 15:59   k4cz0r

A ja czekam na wersję pudełkowĄ...a IW dalej robi dobre gry - basta!

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 15:57   Krzycztow

Paweł, trzymam kciuki :) I do zobaczenia pewnie w Hormonie.

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 15:08   19Brainiac96

heh mam nadzieje że pieniądze nie uderzą im do głowy i dalej będą liczyć się że zdaniem graczy. Nie tak jak to IW zrobiło. Czekam na wersje pudełokwom:)

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 14:10   Kwad_rat

Wygląda na to, że sterowanie pojazdem nie jest najlepsze. Ogólnie gra prezentuje się mało dynamicznie.

poniedziałek, 14 grudnia 2009, 14:00   Damianuss

Ja z chęcią bym zagrał jakby był widok z za kierownicy :).

Podobne newsy

Aktualizacja PlayStation Store (9-15 lipca). MouseCraft, The Wolf Among Us...

News
środa, 9 lipca 2014

aktualizacja-playstation-store-9-15-lipca-mousecraft-the-wolf-among-us Najnowsza aktualizacja zawartości europejskiego cyfrowego sklepu PlayStation Store nie przynosi ze sobą wielu nowości, ale zadowoleni powinni być miłośnicy niezależnych platformówek. Zwłaszcza polscy – mogą oni bowiem kupować już MouseCraft w wersji na konsole Sony.

Komentarzy:
0

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: ucz się na błędach ludzi, którzy słuchają twoich dobrych rad.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Za nami  pecetowa premiera Red Dead Redemption 2. Z tej okazji zapraszam was do wędrówki po Dzikim Zachodzie. Ale tym prawdziwym, jakże różnym niż świat znany wam z gier i filmów. Ruszajmy, by rozprawić się z narosłymi wokół niego mitami. Jiiiiiii-ha!

Komentarzy:
16

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z