11
14.12.2009, 13:04Lektura na 4 minuty

Zombie Driver - wywiad z twórcami

Zombie Driver to polska produkcja, która kilkanaście dni temu zadebiutowała na Steamie. I wbrew temu, co można sądzić po jej tytule, wcale nie pokazuje jazdy "na gazie"...


Hut

O studiu EXOR, które odpowiada za tę produkcję - i o samym Zombie Driver - rozmawiamy z Pawłem Lekkim, szefem tego zespołu.

CD-Action: Opowiedz więcej o waszym studiu - kiedy powstaliście, jakie produkcje macie w dorobku?
Paweł Lekki: EXOR istnieje jako grupa ludzi od 2003 roku, kiedy to, jako amatorzy tworzyliśmy levele do gier takich jak StarCraft, Half-Life, Quake 3 itp. Znamy się wszyscy od dawna, w większości ze studiów. Na pewnym etapie zostaliśmy zatrudnieni przez firmę Gamelion, gdzie robiliśmy gry na telefony komórkowe dla największych wydawców takich jak EA Mobile, Sony, Nokia i innych. Przyczyniliśmy się do powstania miedzy innymi FIFA 07 & 08 (w wersji na Symbiana), PuzzleBobble: Mobile Mania, Jump That Car, Global Race: Raging Thunder. Mniej więcej po dwóch latach zdecydowaliśmy założyć własną firmę i robić gry na PC i konsole. EXOR Studios jako firma istnieje od sierpnia 2007 roku. Naszym największym projektem jak do tej pory był D.I.P.R.I.P. czyli darmowy mod multiplayerowy do Half-Life 2.
Skąd wziął się pomysł na Zombie Drivera?
Pomysł został stworzony przez Tomasza Tulikowskiego, kiedy zadecydowaliśmy o podjęciu prac nad małą grą „arcade”. Mieliśmy wiele pomysłów, ale w końcu zdecydowaliśmy, że Zombie Driver jest najlepszym z nich. Jest to mieszanina pierwszego GTA i Carmageddona z pewną dozą nowych rozwiązań. Sporo inspiracji zaczerpnęliśmy też z naszego D.I.P.R.I.P.'a.
Ponieważ to gra o zombie, czas na najważniejsze w tym temacie pytanie: zombie powolne i bezmózgie czy szybkie, agresywne i myślące? Którą szkołę zombie "wyznajecie"?
Trochę jedno i drugie. W Zombie Driver najczęstszym przeciwnikiem są powolne masy zombie, ale występują też szybkie i bardzo agresywne psy zombie. Mamy też kilka typów specjalnych, które np. eksplodują przy kontakcie albo rzucają w gracza różnymi przedmiotami. Tak więc można powiedzieć, że wybraliśmy dalszą ścieżkę ewolucji gatunku zombie, ponad to, co jest typowo spotykane w filmach.

Zombie na PC, zombie na konsolach

Zombie Driver ukazał się na razie wyłącznie na PC. Co z konsolami?
Pracujemy nad tym! Zmierzamy do tego aby ulepszona wersja gry ukazała się na Xboxie 360 i PlayStation 3 jednak nie zależy to wyłącznie od nas. Konsole to trochę inny świat, niestety nie jest tak otwarty, jak rynek PC. Poza kwestiami technicznymi to także kwestia długiego procesu akceptacji gry. Jesteśmy jednak przekonani, że w końcu się to uda.
Na PC jest natomiast dostępny na Steamie. Czy polscy gracze mogą liczyć na wersję pudełkową?
Zombie Driver jest dostępny nie tylko na Steamie, ale i bezpośrednio na naszej stronie. Obecnie rozmawiamy z wydawcami i polska wersja pudełkowa jest w zasadzie pewna. Dokładnego terminu nie jestem w stanie jeszcze podać, ale na pewno będzie to niebawem.
Gra już się ukazała, minęło kilka dni od jej premiery, są pierwsze reakcje graczy. Jak je odbieracie? Czy patrząc z tej perspektywy coś byście zmienili?

Reakcje są różne - od zachwytu po rozczarowanie i jest to jak zwykle kwestia gustu. Dostajemy sporo maili z uwagami i śledzimy nasze forum. Wszystko czytamy i bierzemy sobie do serca. Na pewno gdybyśmy przed wypuszczeniem gry mieli tą wiedzę, którą teraz mamy uniknęlibyśmy wielu niedociągnięć. Teraz zaczęliśmy już wdrażać poprawki. Na pierwszy ogień idą dodatkowe tryby pracy kamery, bo część osób się na nią skarżyło, jak też możliwość zmiany klawiszy, niektórych opcji graficznych i wsparcie dla padów. Oczywiście na bieżąco rozwiązujemy też wszystkie problemy z rzadkimi konfiguracjami sprzętowymi. Bardzo ważne jest tez dla nas urozmaicenie rozgrywki i niedługo ukażą się darmowe rozszerzenia w których będą dostępne nowe tryby gry poza podstawowym story mode. W międzyczasie prac nad wersjami konsolowymi planujemy aktywnie ulepszać i rozszerzać grę. Zombie Driver jest też przystępny dla moderów których będziemy wspomagać. Myślę, że niebawem można się spodziewać wielu ciekawych ulepszeń. [Pierwsze już są, patrz filmik poniżej].

Mniej soczysta przyszłość

Jakie są wasze dalsze plany? Czy następna gra będzie równie soczysta? :-)
Kolejne plany to ulepszanie Zombie Driver i równoległa praca nad wersjami konsolowymi. Chcemy być jak najbliżej graczy, bo sami nimi jesteśmy i ich opinia jest dla nas najważniejsza. Każdy komentarz na naszym forum się liczy i jest czytany! Następnych gier wolałbym jeszcze nie ujawniać, bo po prostu nie podjęliśmy jeszcze finalnych decyzji, ale mamy wiele pomysłów, które można zrealizować na technologii użytej w Zombie Driver. Następne gry raczej, nie będą tak krwawe, natomiast chcielibyśmy pójść dużo dalej jeśli chodzi fizykę, symulację zniszczeń oraz interakcje z otoczeniem. Jest to naszym zdaniem na razie mocno niewykorzystany potencjał, szczególnie przy kilkuprocesorowych maszynach, które są już obecnie bardzo powszechne.

 

O popularności i grywalności Zombie Driver niech świadczy fakt, że już powstały pierwsze mody do niej. Np. taki Darkness Mod:


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze