Jak stworzyć dobre MMO? Blizzard: "Nie kopiować pomysłów z World of Warcraft"
World of Warcraft to prawdziwa żyła złota dla jego twórców. Nic dziwnego, że wiele firm stara się z uporem maniaka kopiować pomysły z dzieła Blizzarda. Sami autorzy ostrzegają jednak – „nie tędy droga”.
W wywiadzie udzielonym magazynowi PC Zone główny producent w Blizzardzie, Shane Dabiri, wyjaśnił, że gracze oczekują tak naprawdę czegoś nowego i dlatego twórcy powinni tworzyć nowe, innowacyjne, MMO.
„Gracze, którzy poświęcili wiele czasu w WoW, po prostu nie chcą robić tego samego w innej grze – chcą spróbować czegoś kompletnie nowego i różnego” – tłumaczy Dabiri. „Uważam, że branża powinna zwrócić się w kierunku nowych, innowacyjnych sieciówek, próbujących naprawdę świeżych, odmiennych rozwiązań. Weźmy takie City of Heroes – jest to przynajmniej coś, co nie jest produkcją fantasy” – dodaje. Koronnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Warhammer Online, podobny do dzieła Blizzarda, który mimo wykorzystania sprawdzonych elementów nie radzi sobie dobrze.