BioWare: "Od teraz będziemy już tworzyć na PS3". Twórcy Enemy Territory: "Dla nas to technologia obcych"
Dragon Age: Początek to pierwszy projekt BioWare wydany na PlayStation 3. Ale jak się zdaje nie ostatni, bowiem twórcy Mass Effecta oswoili już tę platformę i zamierzają na niej pracować. Tymczasem studio Splash Damage, twórcy Enemy Territory i Brink, ma z nią problemy...
W rozmowie z serwisem Joystiq Greg Zeschuk, jeden z założycieli BioWare, stwierdził, że PS3 jest obecnie jedną z kluczowych platform (łał, ale "odkrycie"...), a więc na pewno jego ekipa będzie projektować produkcje także z myślą o niej.
„Tworzenie Dragon Age’a [na PS3] było ciekawym doświadczeniem, pozwalającym zrozumieć i zapoznać się z PS3. Każda platforma jest inna, ale myślę, że obecnie znajdujemy się już na etapie, na którym mogę powiedzieć, że przyszłość rzeczy robionych przez nas na PlayStation 3 wygląda naprawdę dobrze” – tłumaczy.
Ha! Czy to oznacza, że Mass Effect 2 trafi jednak na PS3? Skądże znowu…. „Nic nie mówimy o Mass Effect 2 na PS3. Nie wiem nic na ten temat! To jakieś szalone gadanie. Nie chcę o tym rozmawiać” – wyjaśnia. Ech te sekreciki... Możemy być natomiast pewni, że w przypadku innych przyszłych projektów BioWare, studio to przychylniejszym okiem spojrzy na PlayStation 3.
Na pewno nie zrobi tego jednak studio Splash Damage, twórcy m.in. Wolfenstein: Enemy Territory. Prezes studia, Paul Wedgwood, uważa, że tym, co najbardziej martwi go w produkcji ich najnowszej gry, ciekawie zapowiadającego się FPS-a Brink, jest właśnie PS3, które dla jego studia jest... "technologią obcych".
"Na szczęście ja nie muszę się tym zajmować: zatrudniamy utalentowanych ludzi, którzy są za to odpowiedzialni" - dodaje. Wśród nich znajdują się m.in. Dean Calver, główny programista Heavenly Sword (exclusive'a na PS3). Przy okazji - w tym samym wywiadzie Wedgwood zdradził, że demo Brink nie jest planowane. Szkoda...