Wszystko dla każuali. Microsoft pracuje nad systemem, dzięki któremu każda gra stanie się prostsza
Microsoft ma rozwiązanie dla tych, którym często zdarza się zatrzymać się na jakimś trudnym fragmencie gry albo po prostu nie wiedzą, co w niej dalej zrobić. Zintegrowany system podpowiedzi tworzony przez innych graczy, jak np. (czyli "nie przymierzając") Wikipedia.
Jak ujawnił serwis Siliconera, Microsoft opatentował system, który ułatwi przechodzenie gier. Bardzo pomysłowy i oryginalny - przede wszystkim dlatego, że bazę podpowiedzi i wskazówek mają budować sami gracze.
Jak będzie to działać? W trakcie gry, przy trudnych jej momentach, będzie można połączyć się z siecią (ponieważ mowa o patencie Microsoftu, za sprawą usługi Xbox Live) i z bazą danych podpowiedzi opisujących dany fragment, wyświetlić je na ekranie i - na 99% - znaleźć sposób na rozwiązanie tego czy innego problemu. Podpowiedzi mają być tworzone przez innych graczy, którzy zgodnie z założeniem Microsoftu otrzymają narzędzia do umieszczania ich w sieci w postaci tekstów, screenów i filmików (także z opisami i wskazówkami głosowymi). Wszystko ma działać na zasadzie tagów, które ułatwią precyzyjnie "sklejanie" podpowiedzi z miejscami - np. "drugi mini-boss w trzecim etapie" albo "czwarty zakręt w Spa w Need for Speed: Shift".
Technologia istnieje na razie jako patent, być może Microsoft ma też w swoich laboratoriach odpowiednie oprogramowanie, ale na razie się nim nie chwali. Ale jeśli zostałby on wprowadzony (np. do gier na Xbox Live i Games for Windows Live) pomagalibyście n00bom?