Doom 2: Niemal ćwierć wieku po premierze gracz odkrył ostatni sekret [WIDEO]
Trochę to trwało, ale 24 lata po premierze Dooma 2 gracz o pseudonimie Zero Master odkrył wreszcie uczciwy sposób na rozwiązanie ostatniej zagadki, jaka pozostała do rozwiązania w grze. Choć czwarty sekret z mapy Industrial Zone sam w sobie nie jest niczym nowym, do tej pory docierano do niego wyłącznie za pomocą kodu umożlwiającego przenikanie przez ściany (idclip). Tym samym Zero Master stał się prawdopodobnie pierwszym graczem, który ukończył wspomniany poziom w 100%, nie łamiąc przy tym reguł (kluczowy moment zobaczycie w 3:06).
Gracz doczekał się osobistych gratulacji ze strony Johna Romero:
Projektant wyjaśnił przy okazji, na czym polegała sztuczka. Tajnego teleportu nie dało się otóż aktywować samemu – sekret ujawniał się dopiero wtedy, gdy to przeciwnik popchnął odpowiednio postać gracza:



Lepiej późno niż wcale!
Niesamowite, jedna z najukochańszych i najlepszych gier jakie kiedykolwiek powstały a musiało tyle czasu minąć żeby odkryć ostatni sekret, aż strach pomyśleć ile innych wydanych gier posiada takie pochowane sekrety których jeszcze nikt nie znalazł.
@Nezi23 „[…]sekret z mapy Industrial Zone sam w sobie nie jest niczym nowym, do tej pory docierano do niego wyłącznie za pomocą kodu umożlwiającego przenikanie przez ściany (idclip).”Czyli sekret sam w sobie nie był nieodkryty. Odkryto sposób w jaki go zaliczyć bez oszustw.
To nie jest sekret, a błąd w grze. Sekret się nie zalicza, ponieważ silnik gry zalicza sekrety dopiero gdy staniemy na podłodze sektora który ten sekret zawiera. Nie jest to możliwe w tym wypadku, ponieważ jest to sektor zbyt wąski. Na wskutek błędu w grze, potwory mogą nas „popchnąć” w taki sposób, że staniemy na podłodze tego sektora, co zaliczy sekret. Nie jest to w żadnym razie coś co przewidzieli twórcy, a już na pewno nie John Romero, który nie projektował żadnej z plansz z dooma 2.
„Romero nie projektował żadnej z plansz z Dooma 2″|Bzdura, Romero jest autorem map 11, 15, 17, 20, 26 i 29.
Czekajcie… czyli nikt nie ukończył Dooma II w 100% bez używania kodów?|WTF Mądra metoda dla wydawcy bo o tytule mówi się 24 lata po premierze
Oh, jeden z tych plot twist co to wyskakuje jak królik z toalety, bo nikt nie miał prawa na to wpaść inaczej niż przypadkiem? No, brawo, zagięliście graczy ID. Stara szkoła przygodówek zawsze żywa 😉
@CDAction napiszcie newsa o tym że Warhammer 40000 jest do zgarnięcia za darmo w humble bundle
dokładnie Space Marine
@Goku07|Od tego typu informacji sa lowcygier.pl.
@Stachura @Goku07 Jest też temat na forum, na którym wrzuca się takie rzeczy https:forum.cdaction.pl/topic/63064-tanie-gry-w-dystrybucji-elektronicznej/?page=437&tab=commentscomment-4643478
Obstawiaj dalej.|Q: How do you know someone hasn’t done this before?|A: First of all you need to get a pain elemental to this very specific area, then you need to be standing on the teleporter itself which isn’t a big area, then you need the door to be moving, then you need the pain elemental to be attacking while he is close enough. Those things simply do not happen by accident. Some modern sourceports probably makes it possible to register, but this works in dos without any cheats.
Tyle lat a ja wciąż mam w pamięci IDDQD