Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.



Reklamacje płyt DVD - FAQ


Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, a czasem nawet uniknąć wysyłania płyt, które są sprawne, warto zapoznać się z poniższym FAQ.

Zdarza się bowiem, że czytelnicy wysyłają do nas płyty, podczas gdy w zupełności wystarczyłby jeden telefon czy mail, aby rozwiązać ich problemy, bo problem nie leży w krążkach, ale w czym innym.

*************************

Najczęstsze problemy z płytami

1. Gra się nie instaluje.

Sprawdź czy komputer widzi zawartość płyty. Upewnij się, że nie masz za słabego sprzętu oraz że masz czysty czytnik. Niektóre gry instalują się bardzo długo. Może się zdarzyć, że podczas instalacji zniknie okienko instalatora i komputer będzie sprawiał wrażenie, że nic nie robi. Trzeba wtedy cierpliwie odczekać. Czasem nawet kilkanaście minut i instalacja powinna pójść dalej. Jeśli w ciągu godziny tak się nie stanie, przechodzimy do procedury opisanej w punkcie "Zanim wyślesz płytę".

Niektóre gry nie chcą się instalować też z innego powodu. Mianowicie może być za mało miejsca wolnego na dysku C, nawet jeśli instalujemy grę na innej partycji/dysku. Niektóre gry są spakowane na krążku DVD i żeby się rozpakować podczas instalacji, potrzebują wolnego miejsca na dysku twardym. Czasem wykorzystują do tego celu windowsowy katalog TEMP, który domyślnie znajduje się na dysku C. Powoduje to sytuację, że podczas instalacji gry na dysku np. D, gdzie mamy wiele wolnego miejsca, instalator daje komunikaty typu "Brak wolnego miejsca na dysku twardym".
Należy wtedy zwolnić trochę wolnego miejsca na dysku C, a instalacja powinna przebiec bez kłopotów.

2. Gra nie działa.

Najpierw sprawdź specyfikację techniczną i upewnij się, że masz na tyle dobry sprzęt, że dana gra powinna zadziałać. Powinieneś posiadać też najnowsze sterowniki DirectX oraz aktualne sterowniki do karty graficznej i dźwiękowej. W przypadku starszych gier wskazana jest czasem instalacja starszych sterowników DirectX, konkretnie DirectX 9.0c z czerwca 2010 roku. Kiedy i to nie skutkuje, spróbuj ją odpalić z najniższymi możliwymi ustawieniami (minimalna grafika i dźwięk). Jeżeli się uda, stopniowo podwyższaj parametry. Jeśli nadal nie działa, patrz punkt "Zanim wyślesz płytę".

3. Płyta się nie uruchamia.

Taka sytuacja może się zdarzyć na komputerach, w których wyłączone jest autoodtwarzanie płyt w danym napędzie. Niektóre programy do nagrywarek wyłączają tę funkcję, aby uniknąć problemów przy kopiowaniu płyt i testowaniu nagranych. Jeśli autoodtwarzanie nie zostało wyłączone, a mimo to płyta nie uruchamia się, należy sprawdzić, czy widać jej zawartość i spróbować ręcznie uruchomić menu. Jeśli to nie pomoże, wykonujemy operacje opisane w punkcie "Zanim wyślesz płytę".

4. Komputer nie widzi płyty.

Spróbuj sprawdzić płytę w innym czytniku, a najlepiej na innym komputerze. Sprawdź, czy komputer widzi zawartość krążka. Jeśli na żadnym napędzie nie widać, co się znajduje na krążku, proszę przysłać płytę do naszego działu reklamacji. Jeśli na innych czytnikach jest ona widoczna i czytana, być może trzeba przeczyścić napęd, w którym nie działa.

5. Nie działa mi demo/freeware.

Za niedziałające dema niestety redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Dema na ogół są tworzone na podstawie testowych wersji gry. A to oznacza, że mogą zawierać błędy, nie działać na niektórych konfiguracjach sprzętu, wywalać się bez powodu itp. Z kolei większość gier i programów freeware tworzą pojedyncze osoby lub małe studia, których nie stać na dokładniejsze testowanie swoich produkcji, zwłaszcza na różnych konfiguracjach komputerów. Stąd może się zdarzyć, że nie będą one działały, na niektórych konfiguracjach komputerów.

6. Gdzie znajdę klucz do gry/bonusu/programu?

Na płycie jest  nadrukowany jest kod, który należy użyć na stronie https://kody.cdaction.pl. Trzeba się na niej wcześniej zarejestrować. Należy to zrobić nawet wtedy gdy macie już konto na naszej stronie www czy forum, bo to osobny system i wymaga osobnych kont.

Po wpisaniu na stronie kody.cdaction.pl numerka jaki odczytaliście z płyty, pojawi się informacja o grach/bonusach/programach dołączonych do danego wydania pisma. Klikacie ten, który was zainteresuje i wyświetli się odpowiedni klucz do niego. Po kliknięciu na symbol koperty zostanie on wysłany na maila jaki podaliście przy rejestracji konta.

7. Pokazuje mi, że już pobrałem dany klucz

Gdy pojawi się taki komunikat to na stronie kody.cdaction.pl klikacie opcję „Wyloguj”. Następnie logujecie się ponownie i kod powinien być już widoczny.

8. Na stronie kodów wyświetla się komunikat, że kod został przypisany do innego konta

W takiej sytuacji należy na maila reklamacyjnego wysłać zdjęcia gdzie będzie widoczna płyta z nadrukowanym kodem. Załatwimy zablokowanie konta na jakim został użyty i przyznamy nowy numer.

9. Kupiłem pismo, a w środku nie było płyty

Proszę sprawdzić u sprzedawcy. Część hipermarketów i saloników prasowych wyjmuje płyty i przekazuje je dopiero po zakupie przy kasie lub w punkcie informacyjnym.

10. Wpisuję kod z płyty i cały czas pojawia się komunikat, że kod nieprawidłowy

Najprawdopodobniej źle odczytujesz jeden ze znaków kodu. Od dłuższego czasu nie stosujemy w kodzie litery O. Tak więc przekreślone kółeczko jakie widać to cyfra 0 (zero). Mylicie też literki U i V, a także 5 i S, 2 i Z oraz I i 1. Jeśli nadal macie problemy z odczytaniem kodu to wyślijcie na maila reklamacje@cdaction.pl zdjęcie płyty z widocznym numerkiem. Pomożemy go prawidłowo odczytać.

11. Płyta DVD nie działa mi w odtwarzaczu/konsoli

Płyty dołączane do CD-Action są płytami, które można odtwarzać tylko i wyłącznie w komputerowych czytnikach DVD. Nie zadziałają one ani w stacjonarnych odtwarzaczach DVD, ani w żadnej konsoli z takim napędem. Oczywiście nie dotyczy to płyt z filmami zapisanymi w formacie DVD Video.

12. Po instalacji, przy próbie uruchomienia jest komunikat o niewłaściwej płycie w napędzie (lub o jej braku)

Na ogół zdarza się to w komputerach z dwoma napędami optycznymi lub gdy jest zainstalowany program emulujący wirtualny napęd CD. Część gier do uruchomienia wymaga, aby płyta z grą była umieszczona w napędzie oznaczonym najwcześniejszą literą alfabetu. W przypadku dwóch napędów na ogół wystarcza przełożenie płyty do drugiego czytnika. Przy wirtualnym napędzie trzeba zmienić jego literę na jakąś dalszą.

************************

Zanim wyślesz płytę

1. Sprawdź ją w innym komputerze.
Najprostsza czynność, pozwalająca wykluczyć błąd posiadanego komputera. Czasem dana gra czy demo nie działa, a gdy sprawdzimy u kolegi/znajomego/kumpla/w szkole/pracy, nagle się okazuje, że chodzi bez kłopotów. Wniosek wtedy jest prosty: coś jest nie tak z posiadanym komputerem i wymiana płytki nie pomoże.

2. Co podać.
Jeśli już wysyłasz płytę, KONIECZNIE dołącz do niej opis problemu, adres zwrotny i konfigurację swojego komputera. Czasem dostajemy płytę, do której dołączony jest tylko adres zwrotny albo lakoniczny opis w stylu "nie działa". Najczęściej po sprawdzeniu takiej płyty na redakcyjnych kompach okazuje się, że wszystko jest OK i wtedy odsyłamy taką płytę z powrotem. A czytelnik jest wkurzony, bo u niego nadal płyta nie działa. Tylko skąd my mamy wiedzieć, co i dlaczego u czytelnika nie działa?

Dlatego najlepiej podesłać w miarę dokładny opis problemu. Jeśli pojawia się w komputerze jakiś komunikat, najlepiej zapisać jego treść i ją dołączyć. Warto dołączyć też konfigurację komputera (jaki system, procesor, ile pamięci, jaka karta graficzna, jaka karta dźwiękowa, jaki napęd CD/DVD). Również jeśli dzwonisz lub mailujesz, miej pod ręką przygotowane te dane. Czasem na podstawie takich informacji jesteśmy w stanie od ręki podać rozwiązanie problemu. 

Zdarza się też, ze dostajemy płytę z ładnym opisem problemu i gdy chcemy odesłać nową to okazuje się, że nie wiemy komu, bo ani w środku ani na kopercie nie ma adresu zwrotnego. 

3. Inne rozwiązania.
A najlepiej: zanim wyślesz płytę, zadzwoń lub wyślij maila do nas. Pamiętaj o przygotowaniu informacji podanych powyżej.

************************

Wirusy na płycie

Co jakiś czas dostajemy powiadomienia, że na naszej płycie jest wirus. Nie da się ukryć, że taka możliwość MOŻE zaistnieć, ale niebezpieczeństwo, by tak się stało, jest naprawdę minimalne. Z czego wynika ta pewność? Z procesu przygotowania płyt.

1. Najpierw redaktor odpowiedzialny za zawartość płyty ściąga dane na nią z internetu, z e-maili, z płyt dostarczonych od producentów i dystrybutorów. Ponieważ ma komputer zabezpieczony antywirusem (jak wszyscy w redakcji), już podczas procesu kopiowania pliki te są sprawdzane.

2. Później podczas uruchamiania, rozpakowywania i testowania program antywirusowy kontroluje zawartość i działania wykonywane przez dany program.

3. Po ustaleniu zawartości płyty pliki kopiowane są na komputer, gdzie zainstalowana jest nagrywarka. Ten komputer również podczas kopiowania sprawdza pliki.

4. Po nagraniu płyta trafia na 3 komputery, gdzie jest testowana. Oczywiście na wszystkich tych trzech kompach są różne RENOMOWANE i STALE UAKTUALNIANE programy antywirusowe, które od razu podnoszą alarm, gdy coś jest nie tak.

5. Po zakończeniu testów wypalana jest płyta matka, tzw. master. Ten trafia na osobny komputer, gdzie już specjalnie jest testowany 3 silnymi programami antywirusowymi ustawionymi na wysoką heurystykę.

6. Następnie taka płyta wysyłana jest do tłoczni, gdzie przed wytłoczeniem po raz kolejny sprawdzana jest programami antywirusowymi.

Ponieważ opisana procedura trwa kilka, a czasem nawet kilkanaście dni, to nawet jeśli przez przypadek zostanie ściągnięty program z wirusem w środku, to w czasie całego testowania przynajmniej jeden (a na ogół wszystkie) program antywirusowy będzie miał aktualizację pozwalającą wykryć tego bakcyla.

Skąd się więc biorą komunikaty o wirusach na naszych krążkach?

Ze sprawdzania heurystycznego. Większość istniejących na rynku programów antywirusowych posiada taką funkcję. Sprawdzanie heurystyczne oznacza, że program antywirusowy nie tylko szuka znanych mu wirusów, ale też sprawdza, czy programy umieszczone na krążku nie mają w swojej zawartości podejrzanych procedur. Chodzi o działania takich programów na pamięć komputera, dyski twarde, sterowniki graficzne itp. Takie sprawdzenie pozwala czasem wykryć nieznanego programowi antywirusowemu bakcyla. Ale niestety również często daje fałszywe alarmy (o czym zresztą uprzedzają producenci oprogramowania antywirusowego).

************************

Aktywacja gry na Steam

Aby używać gry na Steam trzeba posiadać program/klienta Steam. Można go pobrać z tej strony:

http://store.steampowered.com/about/

Klikając „Zainstaluj Steam”.

Po uruchomieniu zainstalowanego programu tworzymy konto lub logujemy się na posiadane. Gdy program się uruchomi w jego menu wybieramy „Gry” i potem „Aktywuj produkt na Steam…”. W okienku jakie się pojawi klikamy dwa razy „Dalej” i w trzecim okienku jakie się pojawi wpisujemy klucz do gry pobrany z naszej strony kodów. W menu „BIBLIOTEKA” pojawi się nowa gra. Aby ją ściągnąć na nasz komputer klikamy na jej nazwę i a potem w klawisz „Instaluj” jaki się pojawi. Gra zostanie pobrana. Gdy klawisz zamieni się w „Graj” można będzie ją uruchomić.

************************

Aktywacja gry na Uplay

Aby używać gry na Uplay trzeba posiadać program/klienta Uplay. Można go pobrać z tej strony:

http://uplay.ubi.com/

Klikając „Download Uplay for PC”.

Po uruchomieniu zainstalowanego programu tworzymy konto lub logujemy się na posiadane. Gdy program się uruchomi w jego menu klikamy na symbol klucza widoczny w prawym górnym rogu. W okienku jakie się pojawi wpisujemy klucz do gry pobrany z naszej strony kodów i klikamy „Aktywuj”. W menu „Gra” pojawi się nowa gra. Aby ją ściągnąć na nasz komputer klikamy na jej nazwę i a potem w klawisz „Pobierz” jaki się pojawi. Gra zostanie pobrana. Gdy klawisz zamieni się w „Graj” można będzie ją uruchomić.

*************************

Kontakt

W celu zgłoszenia reklamacji najlepiej zadzwonić lub napisać maila.
Telefon 713 449 808
e-mail: reklamacja@cdaction.pl

Najbardziej polecamy kontakt przez email.

Najnowsze newsy

Artykuły

Deliverance robi wiele, by oddać sprawiedliwość średniowiecznym fechmistrzom. Wraz z zawodowymi szermierzami postanowiliśmy sprawdzić, ile system walki ma wspólnego ze sposobem, w jaki posługiwano się bronią w XV-wiecznych Czechach.

Komentarzy:
1

Kilka niezależnych, zbliżonych do firmy źródeł podało nam informacje o zamknięciu studia. 

Komentarzy:
16

…który zamienił desktopa na cienkiego gamingowego laptopa z technologią Max-Q. I teraz bardzo tego żałuje. 

Komentarzy:
67

A także Valve, PUBG Corporation, Wyspy Salomona oraz kolekcję butów Jennifer Lopez. Tak słyszałem.

Komentarzy:
33

Ostatnie sondy

Polecane gry

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane