9
6.11.2009, 10:12Lektura na 3 minuty

Skate 3 ? zapowiedź. Mało nowych trików, za to dużo nowych trybów i nacisk na grę w sieci. [WIDEO]

Podczas gdy konkurencyjny Tony Hawk's RIDE stawia na wymyślne (i niezbyt precyzyjnie działające) akcesoria, Skate 3 idzie - a właściwie jedzie - inną drogą. Tu liczy się multiplayer i współdziałanie w zespole!


Hut

Akcja Skate 3 rozpoczyna się w tym samym momencie, w którym skończyła się dwójka - bohater staje się legendą deskorolki, kolejny krok to dla niego stworzenie własnego imperium skaterskiego – firmy zajmującej się produkcją deskorolek, koszulek, bluz itd. To jednak zadanie zbyt wielkie dla jednego człowieka, dlatego do współpracy zaprasza on innych zawodowych deskorolkowców – i stąd bierze się naturalnie postawienie w rozgrywce na co-op.

Port Carverton – raj dla skaterów

Budując deskorolkowe imperium, przeniesiemy się do miasta Port Carverton, które jest przeciwieństwem (Nowej) San Vanelony ze Skate 2: o ile tam władze miejskie ustawiły wiele przeszkód dla deskorolkowców, w Port Carverton panuje atmosfera miasteczka skaterów - miejscówek do jazdy jest mnóstwo, a wszystkie są "przyjazne" dla oklejonej papierem ściernym deski z czterema kółkami. Miasto podzielone będzie na trzy dzielnice: University Hill, Downtown i Industrial, w każdej ma być gęsto od ciekawych miejscówek (takich jak suchy stoczniowy dok, nad którym wisi szkielet statku w budowie).

AI twoim kumplem

W głównym, fabularnym trybie Skate 3 zadanie bohatera będzie polegało na zbudowaniu zespołu skaterów - każdy kolejny jego członek będzie domyślnie sterowany przez AI, ale gdy wcieli się w niego kolega zaproszony do rozgrywki online, będzie mógł nadać mu własny wygląd, który potem zostaje już w grze (nawet gdy partnerzy nie są online). Ciekawym pomysłem jest to, że wraz z postępami w zabawie firma zarządzana przez bohatera będzie zyskiwać na popularności i jej logo zacznie pojawiać się na ulicach i bluzach innych skaterów, sterowanych przez AI i jeżdżących niezależnie od gracza po mieście.

Wszystko w teamie

Cała rozgrywka dostosowana będzie do wymogów gry zespołowej. Z tego powodu większość wyzwań zaprojektowano z uwzględnieniem całego zespołu, osiągnięcia teamu będą się liczyć przy ich zaliczaniu. I tak np. w konkurencji Race liczy się nie to, kto pierwszy dojedzie na metę, ale to, czyj zespół zdobędzie więcej punktów za osiągnięte miejsca (pierwsze to sześć punktów, drugie pięć itd.).  Pojawią się także nowe zespołowe dyscypliny/tryby - w tym m.in. Domination i 1Up. Ten pierwsza rozgrywa się na zamkniętych arenach, na których wyznaczono kilka (zawsze nieparzystą ilość) miejscówek/spotów. Zadanie obu zespołów polega na wykonaniu w tych miejscach jak najlepiej punktowanych trików. Spot zostaje zdominowany przez tę drużynę, której członek wykona „w nim” najlepszy trik, a wygrywa ten zespół, który po upływie określonego czasu zdominuje najwięcej spotów. Inaczej działa 1Up - tutaj obie drużyny dostają określony przedział czasu (np. 20 sekund) i ich zadaniem jest osiągnięcie jak najlepszego wyniku punktowego za wykonywane w tym czasie (albo do momentu, w którym jeden z członków zespołu się wywróci) sztuczki. Kto osiągnie lepszy wynik zdobywa jedną literkę z napisu 1Up - wygrywa ten, kto pierwszy ułoży cały wyraz.

Stwórz swój skate park – i się nim podziel

Niewiele będzie natomiast w Skate 3 nowych trików - na prezentacji pokazano właściwie tylko jeden, underflip, czyli - w uproszczeniu - podwójny kickflip. Nowe opcje mają natomiast pojawić się w elementach znanych już z serii - twórcy obiecują m.in. nowe "hall of meat", dużo dodatkowych efektów w trybie kręcenia filmów, możliwość tworzenia własnych skate parków i dzielenia się nimi z innymi graczami.

Premiera - maj 2010. Platformy - X360 i PS3.

Na zakończenie zaś mamy zwiastun gry:

 


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze