10
1.11.2009, 09:48Lektura na 4 minuty

Epic Mickey - sporo nowych informacji! Miki niszczy świat, data premiery, możliwe wersje nie-na-Wii oraz dużo więcej [WIDEO]

W trakcie prezentacji, która odbyła się w minionym tygodniu w Londynie, Warren Spector (twórca m.in. gry Deus Ex) opowiedział o swoim nowym projekcie - Epic Mickey. Oto najważniejsze z nowych informacji.


Piotrek66

Najpierw zajmijmy się fabułą. Potwierdzono, że głównym przeciwnikiem Mikiego będzie Królik Oswald, który jest tak naprawdę :przodkiem" naszej myszki, pierwszą postacią stworzoną przez Disneya. Wraz ze swymi dziećmi i innymi zapomnianymi bohaterami Disneya zamieszkuje on magiczną krainę, stworzoną przez czarnoksiężnika Yen Sida, znanego z wydanego w 1940 roku filmu „Fantazja”.

Historia zaczyna się w momencie, w którym myszek Miki niszczy mapę Sida, przedstawiającą ten niezwykły świat. To doprowadza do zniszczenia tej oazy spokoju, a jednocześnie sprawia, że Miki  przenosi się do Cartoon Wasteland (Pustyni kreskówek). Tam musi stawić czoła zniszczeniu, jaki przez przypadek spowodował, oraz Oswaldowi i jego skrywanej przez lata urazie.

Nasz bohater chce przede wszystkim uczynić to miejsce lepszym niż było przed zagładą, a także... wrócić do domu. W tym celu musi odbudować krainę po prostu ją „wymalowując”. Oczywiście wszystkie ruchy będziemy wykonywać za pomocą Wiilota. Dla przykładu – jeśli drogę blokuje nam szafka z latającymi książkami, możemy ją po prostu wymazać lub też wykorzystać jako platformę. 

Cartoon Wasteland to miejsce pełne zapomnianych postaci Disneya. Znajdziemy tu więc i wioskę Gremlinów, jak i segmenty, będące po prostu platformówkami 2D inspirowanymi takimi klasycznymi kreskówkami, jak np. „Konserwatorzy zegara”.

Sama gra określona jest, jako „platformówka połączona z RPG”. Elementy RPG są obecne w podejmowanych przez nas decyzjach. Zależnie od dokonanych wyborów, możemy stać się Scrapperem (czyli po prostu złym gościem) lub też bohaterem. Scrapper jest dużo potężniejszy, ale ma to swą cenę – taki ktoś posiada, w przeciwieństwie do bohatera, mniej przyjaciół.

Spośród przeciwników, prócz „szefów”, pojawi się typowe mięso armatnie. Najczęściej na swej drodze spotykać będziemy gości zwanych Spatterami. Wśród tej grupy pojawią się starzy dobrzy znajomi Mikiego, jak Czarny Piotruś. Ale (podobnie, jak z bossami) nie musimy z nimi walczyć, a możemy uczynić ich swoimi przyjaciółmi na wiele sposobów. Prócz Spattersów staniemy do boju z Beetleworxami, podobnymi do robotów gośćmi, odpornymi na artystyczny oręż Mikiego. Nie zabraknie również i Goblinów, z których pomocy będziemy mogli skorzystać, ale oczywiście nie za darmo.

Rdzeniem gry jest idea wyborów i konsekwencji oraz to, jak one definiują zarówno postać, jak i gracza” – tłumaczy Spector. „Poprzez umieszczenie psotnego Mikiego w nieprzyjaznym miejscu i poproszenie go o podejmowanie decyzji – czy pomóc reszcie kreskówkowych bohaterów, czy też wybrać własną ścieżkę – gra zmusza graczy do ponoszenia konsekwencji swych wyborów. Ostatecznie muszą zadać sobie pytanie: <Jakim bohaterem jestem?>. Każdy odpowie sobie na to inaczej”.

Co ciekawe, już od dawna Disney chciał stworzyć nową grę z Myszką Miki, ale po porażkach, jakie osiągnęły poprzednie produkcje z kultowym bohaterem w roli głównej (nie licząc serii Kingdom Hearts) postanowiono na jakiś czas zrezygnować z kolejnych prób.

Miki jest najbardziej rozpoznawalną ikoną w telewizji, czy na t-shirtach, ale nie jako postać w narracji” – tłumaczy Spector. „Chcieliśmy więc ponownie uczynić z Mikiego świetnego gościa. Chcę przypomnieć ludziom, że Miki może być zabawny nie tylko, jako twój ulubiony wujek, czy koleś zajmujący się od czasu do czasu psem Plutem”.

W wywiadzie udzielonym serwisowi KotakuSpector ujawnił też, że z miłą chęcią chciałby zobaczyć, jak gra przeistacza się w serię. Jednakże nie chodzi tylko i wyłącznie o kolejne sequele - twórca Deus Exa myśli bowiem także o filmach i komiksach. Projektant rozmawiał już o tym z wieloma osobami i ma szczerą nadzieję, że uda się stworzyć coś innego poza produkcją, która powstaje w siedzibie studia Junction Point. Oczywiście Spector zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie plany i pomysły da się zrealizować, ale w jego głowie Epic Mickey widnieje, jako cykl.

Epic Mickey pojawi się niestety tylko na konsoli Wii. Ale, jak zdradził Spector w rozmowie z magazynem Official Nintendo Magazine, wcześniej myślano tylko… o PC, X360 i PS3!

Pewnego dnia przyszedł do mnie [człowiek z Disneya] i zapytał: <Co musimy zrobić, by osiągnąć cele, jakie sobie wyznaczyliśmy, w tym projekcie?>. Odpowiedziałem, że potrzebujemy wystarczająco dużo czasu i pieniędzy, by stać przygotować konkurencyjną produkcję. I byłoby miło, gdybyśmy mogli skupić się na jednej platformie” – wspomina Spector.

Od tamtej pory zdecydowano się, że Epic Mickey będzie exclusivem konsoli Wii. Gra pojawi się na półkach sklepowych w październiku 2010 roku.

A co z graczami, którzy chcieliby zagrać w Epic Mickey, a nie mają konsoli Wii?. Wciąż jest dla nich nadzieja - w rozmowie z serwisem Computer and Videogame Spector zdradził, że edycje na Xboksa 360 i PlayStation 3 są brane pod uwagę, jako tzw. edycje HD.

I ciekawostka - wiadomo, kim w tej produkcji będzie Kaczor Donald. A będzie... pół-cyborgiem, o czym możecie się przekonać zaglądając do naszej galerii, gdzie znajdziecie sporą porcję screenów i concept-artów.

A na sam koniec mamy dla was nagranie z prezentacji gry, opublikowane przez serwis Gamezine:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze