Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPożegnanie Białego Wilka: Alternatywne zakończenie Dzikiego Gonu [FRAGMENT]

Smuggler wtorek, 16 lipca 2019, 19:03 O grach inaczej

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Zwykle kończyło się na parodniowej melancholii. Ale byli i tacy fani (i to z Polski!), którzy stwierdzili, że zamiast pogrążać się w apatii – trzeba działać. Ta gra powinna doczekać się soczystego epilogu, kończącego niedomknięte wątki (i to nie tylko te pierwszoplanowe). Lecz miast bombardować Redów płaczliwymi mailami typu „zróbcie to!”, zespół modderów zakasał rękawy i w 2015 rozpoczął pracę nad opartym na technologii Wiedźmina 2: Zabójców królów. Bo tej właśnie części gry Redzi udostępnili RedKit, czyli narzędzie umożliwiające tworzenie złożonych modów, a do W3 nie... Wiele wskazuje na to, że efekty ich prac poznamy jeszcze w tym roku(*).

Kanon, głupcze!
Mimo oparcia gry na silniku drugiej odsłony w Pożegnaniu wykorzystano modele postaci z Wiedźmina 3, które przeniesiono do „dwójki”. „Przeniesiono” brzmi może prosto i szybko, ale w praktyce nad każdym bohaterem należało posiedzieć dobrych kilkanaście godzin, by przeszczep się przyjął. Przy okazji część poddano znaczącym przeróbkom (np. Ciri ma teraz rozpuszczone włosy w kolorze „mysi blond” i zupełnie inne ciuszki. Dodajmy też, że nie zadowoliła się jednym strojem na wszystkie okazje). Warto w tym miejscu podkreślić, że twórcy przykładają ogromną wagę do spójności z kanonem, z naciskiem na to, co zostało powiedziane w książkach. („Twórczość Sapkowskiego każdy z nas dobrze zna i obudzony w środku nocy potrafi wyrecytować całą historię barona Freixeneta i przytoczyć z 10 powodów, dlaczego książę Agloval to ch**” – śmieje się jeden z modderów). Stąd też Triss ma teraz złocisto-kasztanowe loki (a nie rude), w dodatku zawsze rozpuszczone, Eredin ma zielone oczy, a w uzębieniu elfów próżno wypatrywać kłów...

 


...o tym, w jaki sposób Sapkowski napisał finał sagi jeszcze przed opublikowaniem pierwszej powieści (!), jakie problemy stwarza modderom gra Redów, kto właściwie odpowiada za modyfikację i w jaki sposób grupa chce podomykać wątki trylogii – przeczytacie w CDA 08/2019.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD-Action,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 19 lipca 2019, 18:54   MegaStorm
@Kozas: dubbing w "Dziejach Khorinis" jest możliwy tylko dzięki temu, że jeden z twórców (ten, który odłączył się od reszty i stworzył nowy zespół) ma znajomości w środowisku aktorskim i zdaje się, że od dziecka miał jakieś doświadczenia z nagrywaniem i reżyserią.
piątek, 19 lipca 2019, 17:04   slawek
@Smuggler, ...ale przecież to kwestia konwencji, umowności i konieczności kompromisów. Przykładowo: można byłoby dać dialogi jak w pierwszym Larrym (cały tekst wpisuje się z klawiatury) - ale wtedy (nawet mając dobre AI) gracze - przez zbytnią swobodę - nie mogliby być prowadzeni przez fabułę gry. Podobnie zmiana pozycji - w Arma 3 (a wcześniej Rainbow Six 3) można płynnie przechodzić od pozycji stojącej do leżenia na płask w trawie. W Wiedźminie tego nie ma. Dlaczego? Bo nie ta konwencja, nie trzeba.
piątek, 19 lipca 2019, 16:56   slawek
@Smuggler, Nawet dość krótko grając w Wiedźmina 3 mogę łatwo wyłapać pewne niedoskonałości, np. konie pokonanych przeciwników (powinno dać się je złapać i sprzedać lub inaczej wykorzystać), surowe mięso po paru dniach dalej pozostaje surowym mięsem (a nie gnijącym surowym mięsem), gnijące mięso i języki/mózgi trupie ma się w jednych jukach z chlebem, jabłkami i miodem, nie widać że dzieci są wygłodzone (a panuje taki głód że aż...), w sakwach mieści się i 20 mieczy, a w kieszeni zapalona pochodnia. Ale...
piątek, 19 lipca 2019, 16:47   slawek
@Suggler, no widzisz - jednak cud. Nota bene, Wisła był klubem tzw. gwardyjskim, kibice Cracovii uważali że grają tam "sami zomosi". Czy to była prawda? Może tak, może nie. W każdym razie nigdy nic złego mnie nie spotkało ani ze strony jednych, ani drugich (kibiców, bo ZOMO to już zupełnie inna historia). Być może byłoby inaczej gdybym nosił szalik klubu na którego boisku grałem - ale byłaby to głupota taka sama jak wejście w butach do meczetu lub będąc w redakcji nazwanie CDA gazetą...
piątek, 19 lipca 2019, 16:34   slawek
Apokryf do Wiedźmina 3 nie aspiruje do bycia grą AAA. I dlatego psioczenie że ma za mało pikselków, albo że to czy sio - trochę nie ma sensu. Tak samo jak nie ma sensu narzekanie że sąsiadka lubi jeść szparagi. Przecież nikt (mam nadzieję) nie zmusza "zadymków" do grania ani w Wiedźmina, ani tym bardziej w fanowski dodatek. A czy ta akurat ta grupa fanów ma rację co do "niekompletności zakończenia" - to ocenię sam gdy zobaczę zakończenie.
piątek, 19 lipca 2019, 15:46   Smuggler
@Slawek - po smierci JP II na jakis tydzien, a potem juz bylo skandowanie "pojednanie - poje**anie" :). Ale to na marginesie.
piątek, 19 lipca 2019, 15:43   slawek
@Smuggler, I jeszcze drobna uwaga - interpolacja ma w języku polskim (słownik Doroszewskiego) dwa znaczenia. Żadne z nich nie odpowiada temu co ewentualnie opisać można słowem ekstrapolacja, choć może właściwiej byłoby nazwać "przewidywaniem".
piątek, 19 lipca 2019, 15:36   slawek
@Smuggler, I tu zdziwisz się, ale był taki miesiąc że Cracovia pojednała się z Wisłą - cud - ale naprawdę tak było. Co do zaś pracy moderów, różnego rodzaju fanów, nie-profesjonalistów i różnej takiej przypadkowej (ale pracowitej) zbieraniny - to wielki szacunek NIEZALEŻNIE od tego jakie osiągną efekty. Przypomnę: spolszczenie Fallouta 1, Jagged Aliance 2 (przepisany na nowo silnik gry), OFP/ArmA (m.i. Global Mobilization), DeusEx (odświeżenie grafiki).
piątek, 19 lipca 2019, 9:58   Smuggler
@Slawek - jak ktos ma ksywke "zadymek" od "zadymki" to wiadomym jest po co jest na tym forum. I to nie jest kpina z ksywki, tylko interpolacja intencji. Wchodzac na formu Legii z nickiem "maniakwisly" tez cos takim nickiem deklarujemy. I nie zeby mi to jakos przeszkadzalo, bo poki zadymek przestrzega regulaminu to jest tu mile widziany. Tyle, ze na niektroe jego tezy patrze po prostu z pewnym dystansem i nie zamierzam wdawac sie w niekonczace sie polemiki, bo nie ma po co.
piątek, 19 lipca 2019, 0:15   slawek
@Smuggler, żeby zrozumieć dowcip z Wiedźmina o Hattorim trzeba przynajmniej znać film Tarantino, choć dobrze byłoby wiedzieć skąd czerpał Tarantino. I teraz, Smuggler, wyobraź sobie że nigdy nie widziałeś Kill Bill vol 2., a o Japonii wiesz tylko tyle że leży gdzieś pomiędzy Argentyną a Urugwajem... więc nic a nic nie rozumiesz i jedyne co widzisz to liczbę pikseli na ekranie. Dużo pikseli, dobra gra. Mało pikseli - zła. I to jest klucz do rozumienia dlaczego "zadymek" pisze aż takie brednie.

O autorze

Smuggler

Podobne newsy

CD-Action 12/2019: Okładka

News
czwartek, 17 października 2019

cd-action-122019-okladka Srebrzysta okładka wydania 12/2019.

Komentarzy:
56

Artykuły

Zamarzyło się wam kiedyś Eve Online z mieczami, muszkietami i magią? To świetnie się składa, bo tak chyba najkrócej można opisać nadchodzącego MMORPG Amazon Game Studios.

Komentarzy:
3

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
0

Każda z tych gier na różne sposoby przypomina mi lata 90.

Komentarzy:
3

50 lat temu człowiek stanął na Księżycu. Wydarzenie bez wątpienia historyczne, o którym wie każdy. Choć gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego jakie to ma dzisiaj znaczenie w jego życiu, to odpowiedź brzmiałaby zapewne „…hm, żadne” (*). A ilu z was wie o tym, że rok wcześniej zdarzyło się coś o czym mało kto wie, a wydarzenie to pchnęło naszą cywilizację na zupełnie nowe tory?

Komentarzy:
16

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z