Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Kickstarter: Jak odpalić? [FRAGMENT]

Papkin piątek, 7 czerwca 2019, 13:00 O grach inaczej

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Jak co roku – padł rekord. W 2018 wydaliśmy na Kickstarterze 201 milionów dolarów, fundując w ten sposób 3,3 tys. gier wideo i planszówek. Praktyka uczy, że kwesty zakończone sukcesem były nim na długo przed uruchomieniem.

Praktyka czyni kupca
Kickstarter sam z siebie wcale nie generuje dużego ruchu. Z prostej przyczyny – jest na nim tłoczno; według oficjalnych statystyk na każdy ufundowany projekt przypadają ponad dwa, którym nie udaje się znaleźć finansowania. Dlatego zanim wyciągniemy ręce po pieniądzem, warto własnymi kanałami wybadać zainteresowanie. Jak to zrobić – pytam Krzysztofa Kostowskiego, założyciela PlayWay, wydawcy, który uczynił z crowdfundingu swoje modus operandi (zabezpieczył za jego pośrednictwem środki na Agony, Lust for Darkness, Hard Westa i kilkanaście innych projektów). Kostowski zdradza, że najważniejszym probierzem sukcesu pozostaje face­bookowy profil firmy. Fanpejdż zgromadził 240 tys. fanów, których udostępnienia, lajki i komentarze to dla uruchomienia zbiórki być albo nie być. 

O tym, że na Facebooku można rozhulać zbiórkę zawczasu, zaświadcza również Marcin Świerkot, szef Awaken Realms. To dobry adres – wrocławska planszówka Tainted Grail: The Fall of Avalon rozbiła w ubiegłym roku bank (z wynikiem 6,2 mln dolarów to najchętniej dotowana gra 2018!). Świerkot radzi, by wykraczać poza własne poletko – rozkręcać popyt na fanowskich grupach i specjalistycznych forach. A gdy zapadnie decyzja o starcie zbiórki – wykupić reklamy w mediach społecznościowych. – W dyskusji na temat etyczności targetowania reklam na Facebooku brakuje głosu małych firm, których nie stać na spoty w telewizji czy na reklamę billboardową. W dodatku tradycyjna reklama nie jest dobrą drogą, by dotrzeć do wąskiej grupy hobbystów, którzy faktycznie mogliby być projektem zainteresowani. 

O tym, że takie zabiegi mogą być skuteczne, świadczy praktyka: 52 tysiące dolarów, które chciano zebrać na wspomniane Tainted Grail, udało się zgromadzić w ciągu... 60 sekund. Darczyńcy nie byli zaskoczeni startem zbiórki, ba: wyczekiwali go. – Zasada jest prosta. Jeżeli nie masz tysiąca osób, które są gotowe, by kupić grę w momencie rozpoczęcia zbiórki – nie wchodź na Kickstartera – konstatuje Świerkot... 

 


...o tym, jak napędzać Kickstartera już ufundowanymi zbiórkami, jak zainteresować tytułem jutuberów i dziennikarzy, jak w produkcji może pomóc społeczność, jak crowdfuning zmienił rynek planszówek oraz czemu developerzy zaniżają potrzebne kwoty - przeczytacie w aktualnym wydaniu CD-Action.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
Nikt jeszcze tego nie skomentował.

Artykuły

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Szczęśliwie: i tak w ich tytuły nie gramy, choć dostajemy je w wersjach pozbawionych mikropłatności.

Komentarzy:
144

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z