Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Pisząc Kroniki Myrtany [FRAGMENT]

Papkin czwartek, 6 czerwca 2019, 11:43 O grach inaczej

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Odpowiedź nie jest wcale oczywista; powyższy opis z powodzeniem można odnieść do dwóch inicjatyw.

„Czasem warto przelać odrobinę krwi dla realizacji wspólnych celów!”

Obie wyrastają ze wspólnego pnia. W 2015 roku SoulFire – gothicowa komitywa dotychczas tłumacząca zagraniczne modyfikacje – ruszyła z autorskim projektem. Obietnice profesjonalnego dubbingu, wierności kanonowi i przewietrzenia zastałych mechanizmów zaskarbiły Dziejom Khorinis kilkusettysięczną publiczność. Jednak po trzech latach prac Piotr „Dark” Czołnowski poróżnił się ze swoimi koordynatorami, czego pokłosiem stały się burze w mediach społecznościowych i publiczne spory o prawa autorskie do stworzonych już materiałów.

Po ogłoszonej w kwietniu 2018 schizmie oba zespoły zachowały prawa do szyldu SoulFire, ale to reżyser, którego wysiłki opisywaliśmy w ubiegłym wydaniu (CDA 06/2019, „Jak się Dzieje Khorinis”), zatrzymał tytuł moda. By nie wprowadzać fanów w błąd, jego byli koledzy przemianowali swoje dziełko na Kroniki Myrtany. Wiele zresztą wskazuje na to, że gdzie dwóch się bije, tam skorzystamy wszyscy.

„Chrząszczy już nie ma. Możesz wrócić do polerowania swoich imadeł, czy co tam robiłeś”

Mateusz Pawłowski, jeden z koordynatorów Kronik Myrtany, niechętnie wraca pamięcią do konfliktu z Czołnowskim. Jak jednak twierdzi: – Z perspektywy czasu nic lepszego, jak ten rozłam, nie mogło się wydarzyć. ­Owszem, jego zespół pozbył się większej części przygotowanego świata, ale zyskał sporo swobody twórczej. Obie ekipy zawarły zresztą dżentelmeńską umowę: assety stworzone przez tych, którzy pozostali przy Kronikach Myrtany, miały zostać usunięte z Dziejów Khorinis – i vice versa...

 


...o tym, jak działalność modderska może pomóc w znalezieniu pracy w gamedevie, o tworzeniu rozpolitykowanego, wiernego kanonowi świata, reformowaniu gothicowych mechanizmów i problemach z niemiecką technologią – przeczytacie w aktualnym wydaniu CD-Action.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 6 czerwca 2019, 16:00   geek
rozlam to nigdy nie jest przyjemna sprawa ale pomimo tego ciesze sie na 2 projekty
czwartek, 6 czerwca 2019, 14:43   _Rincewind
Wiele ciekawych rzeczy w świecie gier się dzieje, pomijając nadchodzące grono ambitnych gier o wampirach, to powiem tylko tyle, że PATHOLOGIC 2 KOSI MAZAKI.
czwartek, 6 czerwca 2019, 14:24   KucharzSnaf
W przyszłym roku powinien wyjść już Elex 2 także może to być mocny rok dla fanów Gothica i Pirani.
czwartek, 6 czerwca 2019, 13:03   Darku22
2020r, czekam na oba tytuły! Mam nadzieję, że jeden i drugi będzie MOCARNY!. Poza tym lekka rywalizacja może dodać tylko smaczku :). Zastanawiam się czy wydarzą to w podobnych miesiącach czy wręcz przeciwnie.

Artykuły

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Szczęśliwie: i tak w ich tytuły nie gramy, choć dostajemy je w wersjach pozbawionych mikropłatności.

Komentarzy:
144

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z