Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[Weekend z Farming Simulatorem 19] Farma modów

Ninho niedziela, 2 grudnia 2018, 16:10 O grach inaczej

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Możliwość modyfikowania dostępnej i dodawania własnej zawartości jest kwestią kluczową w kontekście popularności Farming Simulatora. Dość napisać, że kilkanaście dni po premierze najnowszej odsłony serii pojawiło się już kilkadziesiąt naprawdę dużych modów – zarówno usprawniających rozgrywkę, jak i pozwalających na użycie maszyn, których twórcy nie zawarli grze. Kluczowe w mnogości dostępnych przeróbek jest to, że modyfikację przygotować może każdy i zgłosić ją na oficjalniej stronie serii. Co więcej, jak przyznaje jeden z developerów, Marc Schwegler, mod nie musi być najwyżej próby, wystarczy, by „nie sprawiał, że gra się wysypuje”. 

Próg wejścia wydaje się więc bardzo niski, co poświadczać może szereg małej i zupełnie bezużytecznej zawartości fanowskiej. Inna sprawa, że na trzy kiepskie mody przypada jeden bardzo dobry, wynagradzający miałkość pozostałych. Trzeba przy tym zaznaczyć, że wątpliwa jakość niektórych „usprawnień” wynika głównie z tego, że stworzenie takowego w Farming Simulatorze wcale nie jest łatwe. Choć developerzy przygotowali specjalny edytor i narzędzia dla potencjalnych twórców, to dla nowicjusza będą one jak czarna magia. Giants Editor to nie „zabawka” dołączana do wielu gier strategicznych sprzed dekady, w których swoją mapę mógł stworzyć każdy. To potężne narzędzie oferujące ogromne możliwości tym, którzy zdecydują się poznać jego tajniki. Najlepsi zyskują nie tylko uznanie społeczności skupionej wokół Farming Simulatora – 1/3 obecnych pracowników studia to właśnie byli modderzy.


(Kliknij, aby powiększyć)

Kolejnym dowodem na to, jak istotną częścią Farming Simulatora są mody, niech będzie fakt, iż twórcy nie pozostawili użytkowników bez wsparcia. Na stronie gdn.giants-software.com znaleźć można obszerne wideotutoriale wprowadzające w zawiłości interfejsu programu. Mało tego, powstała nawet książka „Modding for dummies”, w której poszczególne możliwości Giants Editora (i nie tylko, bo są też np. elementy Blendera) są wyjaśniane w przystępny sposób. Publikacja zawiera 250 stron, jednak w przedmowie możemy przeczytać, że developerzy „zdają sobie sprawę z tego, że nie sposób w tak krótkiej formie wyczerpać temat”.

Do podobnych wniosków można dojść, przeglądając najpopularniejsze modyfikacje do Farming Simulatora, Na kolejnych podstronach zebraliśmy dziesięć ciekawych i/lub dziwnych modów do dwóch ostatnich dużych odsłon serii – 17 i 19 („osiemnastka” wyszła na konsole przenośne i smartfony). Znajdują się wśród nich zarówno proste „ułatwiacze” rozgrywki, jak i bardzo przydatne rozwinięcia koncepcji twórców. Nie zabraknie także rzeczy stworzonych dla zabawy oraz polskiego akcentu – rodzimi modderzy bardzo aktywnie zajmują się przenoszeniem kultowych polskich maszyn do gry.
 


CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 14 stycznia 2019, 22:48   DeltaWorld
Szczerze mówiąc, mody średnie (wiem, że to subiektywna opinia)... chociaż o tym o trawce nigdy nie słyszałem :) - Jeśli się pojawi w wersji do FS 19, to zostanę zielonym farmerem :D
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 15:55   freynir
Czekam na C330, C360, Zetor (nie pamiętam typu), Bisona i- przedwojenną Škodę HT18.
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 9:16   Miniks1
Czekam niecierpliwie na polskie mody do FS19 mimo że czasami nie były najwyższych lotów w poprzednich wersjach gry to i tak wolę polskie ursusy bizony polskie mapy itd maja w sobie coś takiego że pojazdy oryginalne są przy nich po prostu mizerne.
niedziela, 2 grudnia 2018, 16:58   animatiV
Temat o modach do FS19 a piszecie o modach do 17stki... tylko po co? Nieogarnięty człowiek pobierze z linka modyfikację i będzie się głowił dla czego ona nie działa.
Co do Grafiki również samemu zrobiłem Preset Reshade. Dla zainteresowanych link: https:sfx.thelazy.net/games/preset/9897/

Artykuły

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
36

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z