Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[Weekend z Dark Souls 2: SotFS] Jak zacząć zabawę?

Berlin sobota, 28 marca 2015, 12:00 O grach inaczej
Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
Dark Souls 2: Scholar of the First Sin

Dobry marketing sprawił, że Dark Souls stało się marką „hardkorową”, czyli niedostępną, niegrywalną dla tzw.  „brudnych i śmierdzących każuli”. W praktyce to bzdury kompletne, bo ani te Soulsy takie trudne, ani straszne, jak je malują. Jak więc zacząć swoją przygodę z serią i dobrze się przy tym bawić?

Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że Dark Souls nie jest absurdalnie trudne i hardkorowe i nie ma się czego w tych grach bać. To tylko hasła reklamowe, które są lekko zgodne z prawdą... ale tylko dlatego, że nowoczesne produkcje są tworzone inaczej i wymagają zupełnie innego podejścia do zabawy. Czy też, raczej, to Soulsy wymagają innego podejścia, niż większość rzeczy, które znajdziecie na sklepowych półkach.

Dark Souls nie jest „hardkorowe”, jest po prostu nieprzystępne. Wielu rzeczy nie tłumaczy i po prostu wrzuca na głęboką wodę – to gra, która wierzy, że ma do czynienia z inteligentnym odbiorcą. Czasami twórcy się z tym zapędzają całkowicie bezsensownie za daleko, ale przez większość czasu robią swoją robotę dobrze.

Dlatego nie spodziewajcie się minimapy, zielonej strzałki prowadzącej do celu i dzienniczka questów. To, co ma was prowadzić przez grę, to układ poziomów. Znajdźcie drogę i idźcie nią do końca – jeżeli nie będziecie mogli przejść dalej, to albo musicie wrócić tam później, albo coś przeoczyliście.

W Dark Souls 2 z Majuli, miasta-huba, można wyjść na początku na dwa sposoby. I jeden i drugi jest właściwy, bo złej drogi nie ma – jedna będzie po prostu dużo, dużo trudniejsza. To znak, że może lepiej spróbować inaczej.

Soulsy są w swojej nieprzystępności bardzo hojne, szczodre i naprawdę życzliwe, bo w praktyce to gry o rozwiązywaniu problemów i zawsze dostajemy narzędzia, by sobie z tymi problemami poradzić. Urok serii polega między innymi na tym, że nie marnuje naszego czasu trywialnymi zadaniami pokroju „przynieś mi pięć skór wilków”. Zamiast tego wymaga rzeczy, które wykonamy tylko, jeżeli naprawdę się postaramy – a to, przeskakiwanie ustawianej coraz wyżej poprzeczki – daje ogromną satysfakcję.

Dark Souls nie jest serią dla każdego, ale na szczęście być nią nie musi. W czasach, kiedy gry robi się tak, by jak największa grupa docelowa mogła się nimi cieszyć, From Software nie ma ochoty iść tą drogą i po prostu robi swoje. Jeżeli waszym ulubionym sposobem spędzania wolnego czasu jest siedzenie przed telewizorem albo patrzenie jak The Order: 1886 samo się przechodzi, to niekoniecznie powinniście po te gry sięgać.

Ale może właśnie spróbujcie? Mnie pierwsze Dark Souls kilka lat temu uratowało od totalnego zblazowania i znudzenia naszą branżą. Może wy też znajdziecie w tej serii coś ciekawego?

 

[Na następnej stronie: dlaczego „dwójka” i jak się za nią zabrać]

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 29 marca 2015, 14:31   sebogothic

Właśnie niedługo mam zamiar spróbować z "jedynką" jako, że chodzi już po 30 zł. A do tej pory od gry odstraszała mnie nie jej rzekoma trudność a pogłoski o słabym sterowaniu k+m i ogólnie złej konwersji na PC. Ale spróbuję tego fixa. :) Zawsze postrzegałem Soulsy w ten sposób, że tam śmierć jest po prostu częścią gry. Nie wczytujemy przecież gry po każdej śmierci, tylko gramy dalej. Akurat, podobnie jak Berlin, jestem niejako znudzony i wypalony współczesnymi grami, więc myślę, że DS będzie w sam raz. :D

niedziela, 29 marca 2015, 11:44   Mckov

@GeDo mysz&klawiatura dają radę, po załataniu gry DSfix&039;em

niedziela, 29 marca 2015, 3:40   ST4LKER

@GeDo http:steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=357056859 i miłego grania ;)

niedziela, 29 marca 2015, 1:23   GeDo

Granie w jedynka na pc zestawem klawa/mysz jest do przełknięcia czy zostaje tylko pad?

sobota, 28 marca 2015, 16:34   RazielusMortis

Dobra przekonałeś mnie spróbuję. Choć nie jestem "niedzielniakiem", to po krótkiej przygodzie z Mirror&039;s Edge staram się unikać gier, które mnie za mocno "biją". Jednak najwyższy czas spróbować czegoś nowego.

sobota, 28 marca 2015, 16:07   Mckov

To że DS&039;y nie są tak straszne jak je malują zauważyłem już jakiś czas temu ;)http:forum.cdaction.pl/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=53&showentry=44556

sobota, 28 marca 2015, 15:34   zadymek

Ja bym jednak powiedział, że to dokładni nie dla "każuli", z powodu znaczenia tego słowa: gracz niedzielny, okazjonalny. A Souls&039;y wymagają czasu a czasu. Jak taki zacznie ogrywać Dark Souls, to już nie będzie casualem ;)

sobota, 28 marca 2015, 14:40   BigCaster

"bijąc wszystkich bossów chochlą albo pięściami" to nie jest żart w tej grze naprawdę można walczyć chochlą

sobota, 28 marca 2015, 14:17   xcd2

Dwójka fajna, ale osobiście wolę jedynkę. Jak robię postać, to zawsze wychodzi mi smerf, jest blady w formie człowieka i błękitny jako nieumarły :-) Na SL1 w pierwszym DS nie jest wcale tak trudno jak się wie gdzie co leży, wystarczy ulepszyć broń do +5, przebiec przez katakumby, żeby kowal przerobił broń na fire i już mamy z górki. można też udać się po głowę smoka zaraz po wyjściu z asylum, dużo fajniejsza opcja moim zdaniem :-)

sobota, 28 marca 2015, 13:55   Kirrin

Jak widać, każda okazja dobra, by pogadać o Soulsach. :) Choć swoje już przegrałem w DkS 1 i 2, to jak widać wielu rzeczy mogę się jeszcze dowiedzieć - jak np. że najlepsze skalowanie to S, a myślałem, że A :O. Dzięki za ten artykuł i czekam na następny/e.

O autorze

Berlin

Podobne newsy

Dark Souls: FromSoftware pochwaliło się wynikami sprzedaży serii

News
wtorek, 11 czerwca 2019

dark-souls-fromsoftware-pochwalilo-sie-wynikami-sprzedazy-serii Można je uznać za dowód na to, że gracze to jednak masochiści.

Komentarzy:
3

Artykuły

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
1

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
4

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z