17
27.01.2015, 13:08Lektura na 2 minuty

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Lochy

Wbrew pozorom nie można tu spotkać rozeźlonej lochy, ale już czarne smoki czy chimery – jak najbardziej! Całkiem prywatnie wam powiem, że to zamek bardzo drogi mojemu sercu. Szkoda że zarazem bardzo drogi w ogóle. 


Mateusz Witczak

Na domorosłych architektów czeka sporo niezłych zabudowań – tutejsza kuźnia produkuje balisty (bardzo fajno, choć nieulepszonym meduzom przydałby się wóz z amunicją), poza tym warto rozważyć wzniesienie magazynu zasobów (cotygodniowa dostawa siarki), akademii wojny (dodatkowe 1000 punktów doświadczenia i punkt umiejętności), a nieco później także portalu przyzwania, dzięki któremu będziemy mogli rekrutować w mieście oddziały z budynków, jakie zajęliśmy na mapie świata. Sprzedawca artefaktów – przez wzgląd na początkowe problemy ze złotem – to wydatek, jaki można poczynić w drugiej lub trzeciej kolejności.

Na koń najlepiej wsadzić Gunnara (logistyka, a zatem więcej punktów ruchu), w drugim rzucie można natomiast zrekrutować Deemer (jej deszcz meteorytów to – zwłaszcza na początku – spore ułatwienie). Wygramoliwszy się z Lochu zaczynamy zabawę z całkiem niezłymi jednostkami. Troglodyci nie wyróżniają się in minus na tle innych oddziałów startowych, prawdziwą rewelacją są natomiast bezkonkurencyjne w swojej klasie harpie wiedźmy (które awansować ze „zwykłych” harpii należy już, natychmiast, w te pędy!). Raz – to wyjątkowo szybkie skurczybyki. Dwa – blokują kontratak. Trzy – po uderzeniu wracają w pole, z którego wyruszały. To idealna jednostka do podgryzania co wolniejszych niemilców lub wykańczania łuczników bez wchodzenia w ich pełny zasięg.

homm3_lochy2
homm3_lochy2_176vn.jpg

W garnizonie czekają na nas w zasadzie same mocne pozycje – obserwator jest nie tylko wytrzymały, ale i nie ponosi kar podczas walki w zwarciu, minotaur – pod względem ataku – nie ma sobie równych wśród jednostek piątego poziomu (inna rzecz, że zadawane przez niego obrażenia miewają spory rozrzut), a meduza i chimera mogą unieruchamiać wrogów. Prawdziwymi gwiazdami są czerwone i (zwłaszcza!) czarne smoki, które nie tylko mają lepsze współczynniki, niż ich kuzyni z Bastionu, ale w dodatku są bardziej odporne na czary. 

Armia jest dobrze zbalansowana (dwóch strzelców, trzy szybkie oddziały latające) i poza niezachwycającymi troglodytami, uzbrojona zarówno w znakomite statystyki, jak i ciekawe umiejętności. Sęk w tym, że rozbudowa Lochu, jak i rekrutacja armii, są zwyczajnie drogie. W pierwszych tygodniach zdarza się nawet, że (o zgrozo!) trafiając na skrzynie ze skarbami przekłada się drogocenny kruszec ponad punkty doświadczenia. Więcej grzechów nie pamiętam. To jeden z najlepszych zamków w grze.

 

Jednym zdaniem: Za jakość się płaci.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze