24
27.11.2014, 15:00Lektura na 7 minut

[Tydzień z Raven?s Cry] Q&A z Reality Pump

Nowa gra Krakusów właśnie zalicza kolejną obsuwę (ponoć jednak nieznaczną). By nieco osłodzić gorycz oczekiwania, publikujemy Q&A z twórcami, którzy ustosunkowali się do waszych pytań i wątpliwości.


Mateusz Witczak

Kirrin:
Dlaczego tytuł jest tak słabo promowany? 

 

Nie uważam, że tytuł jest TAK słabo promowany. Na pewno można by było zrobić więcej, ale jak ktoś już wcześniej słusznie zauważył, polityka promocji leży po stronie wydawcy. Jak sami widzicie (choćby po tygodniu z Raven's Cry) staramy się jak możemy zwiększać ilość informacji o grze w naszym kraju. Przy okazji dziękuje w tym miejscu CD-Action, że umożliwiła nam prezentację Ravena. 


Kirrin:

To będzie RPG z krwi i kości (jak Two Worlds) czy bliżej mu do gry akcji w stylu AC4?

 

Raven's Cry to bardziej action RPG. Po przyjęciu tytułu do produkcji w zeszłym roku, musieliśmy zdecydować wspólnie z wydawcą, co możemy zrobić w tak krótkim czasie. Nie da się zrobić porządnego RPG-a w rok, albo raczej my nie umiemy zrobić porządnego RPG-a w rok. Przy okazji chciałem powiedzieć, że rozumiem wydawcę, który chciał skończyć grę jak najszybciej. Nie wnikając w zawiłości natury prawnej, tytuł powstaje od wielu lat i zbliża się do niesławnego statusu "forever", ale jestem przekonany, że mimo tak krótkiego okresu powstawania gry w naszym studiu, dostaniecie tytuł, jaki da wam wiele frajdy.

 

sebagothic:

Dlaczego polska produkcja nie doczeka się polskich napisów (na Steam język polski jest nieobsługiwany)? Czy gra ma jakiegoś polskiego wydawcę a jeśli tak to czy zostanie wydana u nas w edycji pudełkowej i w jakiej cenie?

 

Na dzień dzisiejszy gra nie ma polskiego wydawcy, więc nie spodziewałbym się pudełkowej polskiej wersji. Natomiast rodzime napisy – naturalnie – będą. Ponieważ postanowiliśmy, że niezależnie od tego, czy znajdzie się polski wydawca, czy nie, to sami przygotujemy polską wersję. Niezależnie od tego, co zamówił zleceniodawca, to brak polskiej wersji językowej ze strony polskiego developera jest moim zdaniem nie w porządku wobec polskich graczy. 

 

sebagothic:

Osobiście mam nadzieję, że po Raven's Cry Reality Pump zajmie się Two Worlds 3. 

 

TW3? My też byśmy chcieli, bo jest tona pomysłów na tę grę. Swoją drogą jeżeli chcielibyście, żeby coś się znalazło w naszej kolejnej produkcji (cokolwiek, by to nie było) przesyłajcie do nas swoje uwagi na adres office@realitypump.com. Wszystkie maile czytamy, chociaż nie gwarantujemy, że wykorzystamy wszystkie pomysły od was, ale razem z wami można zrobić ciekawszy tytuł.

 

sebagothic:

Sporo ludzi odeszło ze studia czy to na swoje, jak Mirosław Dymek, czy do konkurencji – CDP Red, więc nie wiem czy obecna ekipa im dorówna.


To prawda, trochę ludzi odeszło, ale myślę, że duch Reality Pump pozostał z nami i nie da się go tak łatwo wykorzenić. Damy radę! 

 

sebagothic:

Cyfrówka kosztuje 150 zł. To jakiś żart? Po tym jednym gameplayu, który gdzieś tam jest na YT nijak nie mogę wymyślić, dlaczego te wymagania są tak wysokie.

 

Ceny ustala wydawca, nie my. Wymagania? Choćby dlatego, że grafika jest dużo bardziej szczegółowa niż ta znana z TWII.

 

hebano

Jak będzie wyglądał system walki? Czy będzie wykorzystywał jeden przycisk akcji, czy więcej, zmierzając w stronę czegoś bardziej zręcznościowego? 

 

Mamy walkę na lądzie i bitwy morskie. Podstawowy system walki wręcz polega na wykonywaniu ciosów, bloków i kontr. Dodatkowo gracz ma do dyspozycji ciosy i taktyki specjalne, jak kopnięcia, użycie haka, strzelanie z pistoletu i rzucanie nożem. Walki na morzu to zupełnie inna para kaloszy.


hebano

Która postać poboczna powinna (według Was) utkwić graczom w pamięci? 

 

Trudno odpowiedzieć na pytanie o poboczną postać, bo uważam, że mamy sporo ciekawych indywiduów. Marcus przyjaciel Christophera, jego opiekun, doradca, ale również... (ok stop - bez spoilowania). Jest Maria, prowadząca "ośrodek odnowy biologicznej", jest zakonnica Charlotte, która... itd. Przy okazji byłoby dla nas ciekawe, która z postaci najbardziej przypadnie wam do gustu, a która będzie całkowicie nie do przyjęcia. Piszcie do nas.

 

hebano

Czy decyzje, które będzie trzeba podjąć podczas misji, zmuszą do jakiegoś głębszego zastanowienia? Czy odczujemy ich wagę?

 

Podejmowane wybory mają znaczenie i to również gamplayowe. Np. niektóre skille są zależne od tego czy podejmiemy taką a nie inną decyzję.

 

RegiVSTallMan

Czy w ostatecznej wersji WSZYSTKIE bronie będą mieć pochwy, pendenty i muszkietowe pasy? Na ile realistycznie odwzorowano statki? A co z temblakami  do muszkietów? Do tej pory nie widziałem jeszcze żadnej gry, która mogłaby to zaoferować. 

 

Częściowo odpowiedź można znaleźć w tekście Papkina "O zboczeńcach, pochwach i melonach" (tak przy okazji - niski ukłon dla autora za tytuł  :)). Gracze z różnych stron świata, którzy widzieli trailery czy karaoke, zwracali nam uwagę na różne brakujące detale i te starliśmy się poprawić, ale nie mogliśmy spełnić wszystkich życzeń. Nie jest to piracki sim, ale gra, która zachowuje pewną umowność. Staraliśmy się, na ile to możliwe, pozostać wierni historycznym realiom, ale nie zawsze było to możliwe lub pożądane. Jedno jeszcze doprecyzowanie, żeby wszystko było jasne: jeżeli ktoś używa szabli, to ma też pochwę. Jeżeli ktoś używa muszkietu z bagnetem, to ma też dodatkową pochwę na bagnet. Nie, nie mamy pasów do noszenia muszkietu i nie będziemy pierwszą grą, która je zaoferuje.


Shleizer

Będzie wersja DRM-free? 


Gra ma DRM-a i nie jest to nic nadzwyczajnego. Nasz DRM ma za zadanie przede wszystkim zapewnić support nawet po wielu latach. Nie raz już było tak, że ktoś kupił naszą grę i po przeprowadzkach stracił np. nośnik, więc otrzymywał od nas pomoc w postaci np. wersji cyfrowej. 

 

Sheizer

Czy zakończenie gry będzie otwarte tj. po zaliczeniu głównego wątku można pozostać w świecie gry?

 

Nie, zakończenie nie jest otwarte.

 

Shleizer

Nie ma magii, a co z wierzeniami, przesądami i mitami? Czy będzie można natrafić na urzeczywistnione mity, tak jak – przykładowo - w „Piratach z Karaibów”?

 

Nie urzeczywistniamy mitów. Pod tym względem staramy się trzymać realiów. Gra nie ma być bajką Disneya. I nie, nie mamy Krakena.

 

MaximMax

Czy będzie możliwe przenoszenie ciał?

 

Nie przenosimy ciał, nie chowamy ich w krzakach, beczkach czy w innych  elementach otoczenia.

 

Ariz

Czy Raven's Cry jest oparty na tym samym silniku, co Two Worlds 2? 

 

Gra nie jest oparta na tym samym silniku, co TWII. Zmiany w fizyce, zmiana wody, mechanizmy i otoczenie z którymi gracz może wchodzić w interakcje, system bitew morskich… Te i wiele innych elementów nie były możliwe na silniku TWII.

 

Ariz

Czy tym razem zabezpieczyliście się przed błędami z aktywowaniem gry na Steam?

 

Nie dotarły do nas informacje o problemach z aktywacją naszych gier na Steamie, ale jeżeli macie jakiekolwiek problemy, nie bójcie się do nas pisać.


Ariz

Czy gra wspiera kontrolery?

 

Wspiera. No i jest to też nasza pierwsza gra, która pojawi się na Linuksie.

 

wernetto

Kiedy zobaczymy jakiś gameplay? Wrzućcie coś na Youtube’a.

 

Wszystko w rękach wydawcy.

 

zadymek

Eee, gdzie te melony?

 

No właśnie o to chodzi. Nie ma ich. :)


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze