2
19.08.2014, 14:40Lektura na 4 minuty

EverQuest Next - zapowiedź cdaction.pl

Choć Sony było obecne na gamescomie, oddział firmy zajmujący się sieciówkami – Sony Online Entertainment – postanowił w ten weekend zorganizować w Vegas własną imprezę. W trakcie SOE Live ujawniono kilka nowych informacji o EverQuest Landmark i EverQuest Next. Zapowiedź cdaction.pl!


Piotrek66

EverQuest Landmark to będąca rozbudowanym edytorem gra pozwalająca użytkownikom na zapełnianie zajętych przez nich terenów obiektami stawianymi dzięki zdobytym surowcom. Najciekawsze mają pojawić się w EverQuest Next. Okazuje się jednak, że znajdująca się w fazie bety produkcja jest czymś więcej niż tylko potężnym narzędziem.

Nie tylko edytor
Gra zostanie wkrótce uzupełniona… o walkę i PvP. Starcia będą implementowane do Landmark stopniowo. W pierwszej aktualizacji, która udostępniona zostanie 27 sierpnia, pojawi się m.in. śmierć. Postać gracza będzie mogła zginąć, ponadto zostanie opisana trzema współczynnikami: zdrowiem, pancerzem i energią. Ta ostatnia będzie wykorzystywana w wyprowadzaniu ruchów specjalnych oraz machaniu bronią (oprócz standardowych developerzy zamierzają wprowadzić także miny lądowe).

O ochronę zadbają zbroje, które nasz bohater będzie mógł założyć. No i najważniejsze – od razu będzie można toczyć uproszczone bitwy z innymi graczami. System walki będzie rozbudowywany kolejnymi aktualizacjami. W planach jest także implementacja edytora AI oraz narzędzi do tworzenia własnych scenariuszy.

Statyczna walka? Nie tym razem
Samo Landmark początkowo było traktowane, jako edytor. Gra służy jednak twórcom do testowania różnych mechanizmów, które później trafią do EverQuest Next. Systemy, które są dodawane do produkcji, są uproszczonymi wersjami tych, jakie znajdą się w najnowszej sieciówce SOE.

Nie inaczej jest z walką – jej fundamenty będą bardzo podobne do rozwiązań, które pojawią się wkrótce w Landmark. Bitwy będą dynamiczne i wymagać będą od gracza pozostawania w ciągłym ruchu – żeby zaatakować wroga, trzeba znaleźć się tuż przed nim. Istotne będą też Heroic Movement, a więc specjalne zdolności – kluczowe będzie połączenie poruszania się z wyprowadzaniem określonych ciosów. Oczywiście trzeba będzie też uwzględnić kierunek i szybkość przemieszczania się celu.

Kolejnym elementem, który będzie miał duże znaczenie w walkach, będzie ulegające zniszczeniu środowisko. Gracze będą więc mogli wysadzać mosty czy roztrzaskać podłogę lub ścianę, co nie obejdzie się bez wpływu na przebieg starć. Zwłaszcza, że liczyć się ma też materiał, z którego zrobione będzie określony element otoczenia – na przykład kamień będzie twardszy od lodu i trudniej będzie go uszkodzić. Te zależności będzie można wykorzystać – wystarczy że jeden użytkownik zamieni skrawek ziemi w lód, a inny będzie mógł go roztrzaskać.

Kleryk, mag i błyskawica
W EverQuest Next twórcy nieco inaczej podchodzą również do kwestii klas postaci – będzie ich w sumie ponad 40, a pomiędzy nimi można przełączać się w dowolnym momencie. Dzięki temu gracze nie będą ograniczeni do danego typu bohatera na stałe. Na razie ujawniono trzy rodzaje herosów – kleryka, elementalistę i Tempesta.

Kleryk to klasa wsparcia, ale ponoć różniąca się nieco od swoich odpowiedników z innych MMO. W produkcji Sony Online Entertainment nie tylko wspiera towarzyszy, ale i aktywnie angażuje się do walki, jest „liderem pola bitwy”. Za pomocą umiejętności Heavens Vengeance potrafi wskazać sojusznikom miejsce, w którym dzieje się coś ważnego. Poza tym wrogowie znajdujący się w obszarze działania zdolności otrzymują dodatkowe obrażenia, zaś znajomi dostają bonusy. Postać ta dysponuje też skillem Blessed Hammer, który leczy jej kumpli, a także odnawiającym ich pancerze Intercession.

Elementalista to natomiast działająca na dystans klasa magiczna mająca na podorędziu zaklęcia lodowe i ogniowe. Te mogą mieć charakter obszarowy, jak na przykład Flash Freeze, które wytwarza na skrawku ziemi lód. To o tyle ciekawe, że później można zamrozić w tym miejscu grupkę wrogów, rzucając na nich czar Elemental Blast. Ujawniono jeszcze dwie inne zdolności bohatera – Ice Shards (trzy lodowe pioruny) i Fire Pillar (obszarowe obrażenia od ognia).

Trzecią i ostatnią zaprezentowaną na razie klasą z EverQuest Next jest zwinny i zręczny Tempest. Jego podstawową zdolnością jest Spark Rush, dzięki której potrafi zamienić się w błyskawicę i szybko dotrzeć do przeciwnika. Inną jest Cyclone – umiejętność, która pozwala bohaterowi uderzyć we wroga z szybką prędkością, by zadać mu duże obrażenia. Niestety w tym przypadku można poruszać się tylko w linii prostej.

I jeszcze jedno – pokazano też nową rasę, która znajdzie się w grze: Teir’DAal, niestety konkretów na razie brak.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze