27
13.08.2013, 08:25Lektura na 7 minut

Age of Wulin: Poradnik - część pierwsza [+info, gdzie wpisywać kody]

Age of Wulin zalicza się do gier, które wymagają poświęcenia im więcej czasu niż zazwyczaj, gdyż nie wszystko jest podane na srebrnej tacy. Rozpoczynając zabawę bardzo łatwo się  zgubić, a ogarnięcie całości wymaga pewnej dozy samozaparcia. Aby ułatwić wam kontakt z grą i oswoić z zasadami rozgrywki, publikujemy niniejszy poradnik, który bezboleśnie wprowadzi was w świat Kung-Fu.


Szoki

Na początek jednak słowo o kodach dołączonych do najnowszego numeru CD-Action. Wszystkie potrzebne informacje znajdziecie TUTAJ. Dochodzą nas głosy, że pewna liczba kodów jeszcze nie dotarła, choć minął już dłuższy czas od wpisania. Twórcy gry przepraszają i obiecują szybko naprawić błędy, więc cierpliwości - wszystko powinno dotrzeć. Tymczasem: zapraszamy do pierwszej części poradnika.

 

Tworzenie postaci

Zabawę zaczynamy od wyboru sceny (obszaru) na którym rozpoczniemy grę. W praktyce sprowadza się to do zdecydowania, w którym z czterech dostępnych miasteczek rozpoczniemy naszą wędrówkę. Nowym graczom domyślnie sugerowana jest scena pierwsza, ale wybór każdej doprowadzi nas w końcu do tej samej decyzji (wybór sekty – o tych będzie nieco później), więc możecie sami zdecydować, który opis bardziej wam odpowiada.

Drugim krokiem jest stworzenia naszego wirtualnego awatara. Do wyboru mamy Azjatę bądź Azjatkę. Cóż, trudno spodziewać się czegoś innego w grze osadzonej w starożytnych Chinach. Wygląd nie ma większego wpływu na rozgrywkę, ale płeć jest już niezwykle ważna – niektóre sekty dostępne są wyłącznie dla mężczyzn, inne zaś za nic nie wpuszczą „tych wrednych samców” w swe szeregi. Nadanie postaci imienia niesie ze sobą kilka ograniczeń:

  • imię musi miećminimum 3 znaki, maksymalnie 12
  • musi zaczynać się od wielkiej litery
  • żadnych spacji, cyfr bądź znaków/liter specjalnych (np. ą,ź,%, #)
  •  

    Stworzona postać otrzyma pamiętnik (do wglądu dla innych graczy), w którym spisane będą wszystkie jej osiągnięcia, ukończone zadania i historia przygód. Dodatkowo w grze do zdobycia jest ponad 200 tytułów, które nie tylko pozawalają pochwalić się osiągnięciami (np. zdobyciem wysokiego stopnia w sekcie), ale po aktywacji wpływają także na nasz wygląd i potencjalne questy. Tytuł Żebraka (Beggar) przyprawi postać o potargany ubiór i umożliwi nam wykonywanie zadań dla przedstawicieli Sekty Żebraczej (Beggar’s Sect). Tytuły otrzymamy w starciach zarówno PvP jak i PvE – niektóre są pospolite i łatwe do „znalezienia”, inne wymagają iście epickiego wysiłku i ukończenia wyjątkowo skomplikowanego zadania.

    Świat gry

    Age of Wulin udostępnia osobom aspirującym do miana mistrza sztuk walki aż 26 scen (obszarów) reprezentujących niemal każdy obszar geograficzny Chin. Ich powierzchnia (nie licząc Zakazanych Obszarów oraz Instancji) liczy aż 130 kilometrów kwadratowych – koniecznie kupcie sobie dobre buty (albo konia, bo te też w grze napotkacie). Podczas zwiedzania każdy z was może natrafić na liczne atrakcje.

    Potwory/wrogowie

    Gra Kung-Fu bez nieprzyjaciół byłaby jak kolarstwo na piechotę. Wiele zadań wymagać będzie pokonania konkretnej osoby/stworzenia, mnóstwo wrednych istot zaludnia też tereny poza granicami miast i wiosek. Siłę wroga oszacujemy dzięki prostemu wskaźnikowi. 

  • Czerwony – wiej głupcze, wiej!
  • Pomarańczowy – przydałoby się dobre ubezpieczenie zdrowotne…
  • Żółty – zaboli, ale jego bardziej
  • Zielony – jeszcze tego nie wie, ale już po nim
  • Niebieski – czy ja w coś wdepnąłem?
  •  

    Ogólnie zaleca się nie szarżować na przeciwników powyżej koloru żółtego (są wyjątki, ale nie przychodźcie z płaczem, jeśli oberwiecie), nowi w grach MMO powinni zaś trzymać się wrogów zielonych.

    Zakazane obszary (Forbidden Areas)

    Tajemne miejsca, kryjące w sobie wiele sekretów i drogich skarbów. I równie dużo sposobów na bolesną śmierć. Obowiązują pewne zasady, których należy się trzymać:

  • zakazane obszary zwiedzać należy w drużynie. Musisz albo skrzyknąć kilka osób, albo dołączyć do już istniejącej grupy. Im silniejsza – tym lepiej
  • nie wkroczysz do Obszaru, jeśli nie spełniasz określonych przez niego wymogów
  • istnieje limit osób, które mogą na raz przebywać w jego wnętrzu
  • nie zapomnij o broni, przedmiotach leczących oraz jedzeniu
  • gdy odnajdziesz Zakazany Obszar, przed wejściem musisz wybrać poziom trudności odpowiadający swoim umiejętnościom. Nie możesz raz po raz atakować tych miejsc na tym samym poziomie trudności
  • aby poznać wszystkie tajemnice Zakazanych Obszarów, wykonuj questy. Pamiętaj, że współpraca z przyjaciółmi przynosi najlepsze rezultaty
  •  

    Stan wyjątkowy Jianghu (Jianghu Emergencies)

    W świecie gry mają miejsce liczne zdarzenia losowe, wśród których znajdują się także te najciekawsze – Stany Wyjątkowe. Może się zdarzyć, że w trakcie spokojnego obijania gąb okrutnych bandytów/ubogich wieśniaków (niepotrzebne skreślić), nagle otrzymasz informację, że twoja pomoc jest potrzebna w jednym z Zakazanych Obszarów. Udając się tam, pomożesz potężnemu NPC odeprzeć atak najeźdźców. Nawet jeśli spaprzesz sprawę albo wróg okaże się zbyt silny, nie ma problemu – otrzymasz nagrodę za udział. Nie licz jednak na kokosy, jeśli tylko stałeś z boku bądź twoja drużyna haniebnie przegrała.

    System Offline

    W trakcie zabawy natrafisz na postacie innych graczy spacerujące po okolicy, strzegące świątyń bądź relaksujące się w parku. Takie zachowanie oznacza, że ich właściciele znajdują się obecnie poza grą, a kierowane przez nich awatary podjęły się zajęć odpowiednich dla miejsca w którym się znajdują, ich umiejętności, doświadczenia i tytułów zdobytych w trakcie rozgrywki. Ba, po powrocie może okazać się, że dzięki medytacji ich zdolności zostały ulepszone! Dlatego też polecam pozostawiać wam postacie w siedzibie wybranej przez was sekty – dzięki temu jest szansa, że wasze umiejętności walki (o nich w kolejnej części poradnika) dodatkowo wzrosną.

    Postacie w trybie offline można też porywać i sprzedawać w niewolę za gruby szmal, jeśli ktoś nie brzydzi się działalnością przestępczą i nie boi się gniewu strażników/praworządnych sekt. Wiąże się to jednak z dużym ryzykiem (ogłuszoną za pomocą specjalnej mikstury ofiarę należy dostarczyć do oddalonego miejsca sprzedaży, a każdy może nas wtedy bezkarnie zaatakować), wobec czego nie polecam takiej działalności początkującym graczom.

    Mapa

    Mapa to potężne narzędzie i powinniście  z niej korzystać jak najczęściej. Nie tylko pozwala szybko odnaleźć handlarzy, postacie związane z questami, rzemieślników i wrogów (także według ich gatunków, typu dropów i miejsc występowania), ale także narysuje nam do nich drogę i umożliwi automatyczną podróż w ich stronę! Zamiast wiec biegać na oślep i narzekać że „za daleko, gdzie ja lezę”, możemy zdać się na grę, a sami, podczas automatycznego biegu naszej postaci, podziwiać widoki. 

    Questy

    Dziennik Questów to najlepszy przyjaciel zarówno nowicjusza, jak i mistrza Kung-Fu. Otworzycie go klawiszem „L” i znajdziecie w nim zarówno aktywne jak i rekomendowane zadania (te są szczególnie przydatne, jeśli akurat ktoś utknie i nie wie, co ze sobą zrobić). Podobnie jak w przypadku mapy, wystarczy kliknąć na imieniu/nazwie dołączonej do aktywnej misji, a postać samodzielnie podąży we właściwym kierunku.

    Typy questów obejmują:

  • wątek główny/zadania sekty (żółty zwój, szukajcie ich uważnie i bierzcie każdy jaki znajdziecie – zwykle oferują one nowe umiejętności)
  • questy codzienne (niebieski zwój, zwykle dotyczą profesji, umożliwiają podszlifowanie skillów i pomagają zdobyć kasę/doświadczenie zawodowe)
  • profesje/zawody zarobkowe (tykwa, pozwala zarobić parę groszy i nauczyć się nowej profesji)
  • spotkania losowe (lampion)
  • plotki (brak oznaczenia, aby je odnaleźć trzeba pogadać z NPC-ami)
  •  

    Oprócz dziennika, gra pomaga nowicjuszom poprzez umieszczony obok minimapy poradnik (książkę ze znakiem zapytania). Ten w prosty sposób, posiłkując się obrazkami oraz dobrze już nam znanym automatycznym namierzaniem celu, przypomina o tych elementach rozgrywki, które już poznaliśmy, a także opowiada o tych, które musimy jeszcze przyswoić. Jeśli więc utkniecie, sprawdźcie czy nie ma w nim czegoś, co możecie zrobić.

    W pierwszej części poradnika to już wszystko, możecie więc dodać się medytacji nad nowo przyswojonymi informacjami. Skoro podstawy za nami, w kolejnej odsłonie skupimy się na wyższej szkole jazdy – zdobywaniu doświadczenia i rozwijaniu umiejętności postaci. 


    Redaktor
    Szoki
    Wpisów14

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze