11
29.05.2013, 18:00Lektura na 3 minuty

Might & Magic: Duel of Champions - Herold Pustki - minizapowiedź

Darmowe gry sieciowe oparte o rozbudowany system strategiczny - jak karcianka Duel of Champions - mają to do siebie, że dość szybko skupiają wokół siebie społeczność, której udaje się opanować do perfekcji zasady rozgrywki. Ubisoft próbuje odświeżyć możliwości taktyczne dzięki wprowadzeniu nowego rozszerzenia - Herold Pustki.


Adam „Adzior” Saczko

Twórcy gry bardzo cieszą się z polskiego fandomu - "nasi" zajmują w statystykach dwa razy więcej miejsca niż Anglicy i Francuzi razem wzięci. Mistrzem świata jest Polak Matrix.disc, ruszyło oficjalne forum gry po polsku, a ledwie rok po zapowiedzi Duel of Champions zaprezentowano nam też dodatek Herold Pustki. Zdecydowano się też na zabieg nietypowy dla karcianek, czyli mocniejsze osadzenie go w fabule serii Might & Magic.

To trochę słowa na wyrost, bo w skrócie historia prezentuje się tak: Ashanowi zagraża Pustka, którą kilku znanych fanom jegomości ściągnęło do krainy. To destrukcyjna siła, która niszczy wszystko, z czym się zetknie. Wszystkie frakcje angażują się w walkę z Pustką i... to byłoby na tyle. Cóż, skoro mamy coś takiego, jak radiowa uroda, to czas wprowadzić pojęcie "karciankowej fabuły".

Na prezentacji zdążyłem przetestować jedną z nowych kart bohaterów, czyli Alię reprezentującą Przystań. Za sześć punktów zasobów leczy wszystkie jednostki na stole, co otwiera nowe możliwości np. gdy opieracie talię na zwiększaniu obrażeń z kontry. Innym szóstkowym herosem, który pojawi się w Heroldzie Pustki, jest Zardok - niestety jego umiejętności specjalnej, czyli Przyspieszenia i Szarży, nie zdążyłem sprawdzić w praktyce.

Jednostki otrzymają też sześć nowych umiejętności, wśród których większość jest defensywna. Świątynia będzie mogła liczyć na Obronę przed Łutem Szczęścia - wytrawni gracze z pewnością znają choćby Zbiorową Mogiłę, od której dzięki nowym kartom uda im się uchronić. Twierdza wzbogaci się o Zakotwiczenie, tworzące nieruchomego tanka - jednostka jest silna, ale nie może się przemieszczać. Nekropolia przestraszy wrogów Strachem X, broniąc się przed jednostkami o sile mniejszej lub równej X. Zdolność Fortyfikacja obejmie wszystkie frakcje, choć głównie będą to karty neutralne. Umiejętność ta pozwoli osłonić sąsiadujące jednostki. Ofensywne zdolności wędrują do Inferno oraz Przystani. Piekielna frakcja pozna Szał bitewny, przez który tracimy kontrolę nad silną jednostką, atakującą najbliższą w zasięgu. Ludzko-niebiańska armia stanie się bardziej mobilna dzięki Chyżości, pozwalającej na ruch i atak w jednej turze. W sumie Herold Pustki dodaje do gry 103 nowe karty.

Poza usprawnieniami interfejsu dodatek wprowadzi system dziennych nagród, które zbieramy, logując się do gry codziennie. Każdego dnia można złapać różne premie, w tym złoto, pieczęcie i boosty, a w przyszłości być może i dodatkowe karty. Jeśli akurat kilka dni nie będzie was w domu, po zalogowaniu możecie zebrać nagrody z poprzednich dni. System i rozkład premii względem dni zmienia się jednak i resetuje co pewien czas, więc zbyt długa nieobecność nie zwiększy waszych łupów do niewyobrażalnych rozmiarów. Nie musicie zatem codziennie wchodzić do gry, ale za sporadyczną rozgrywkę nikt was nie nagrodzi.

Herold Pustki powinien już sprawnie działać w grze, a rzucić okiem możecie na niego poniżej:


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze