27
4.04.2013, 15:00Lektura na 2 minuty

Thief ? minizapowiedź. Miasto!

Rozpoczynamy nasz sześcioczęściowy cykl minizapowiedzi przybliżających najważniejsze innowacje w nowym Thiefie. Na pierwszy ogień idzie… Miasto.


Gem

Czasem marzenia się spełniają: król złodziei powraca – pomyślało moje nieco młodsze i bardziej sentymentalne ja tuż po prezentacji nowego Thiefa w siedzibie Eidosa Montreal. Myśl tę jednak zakrzyczały inne osobowości: analityk zaczął recytować listę kanonicznych nieścisłości i rozbieżności zaobserwowanych w trakcie pokazu. Przerwał mu cynik wygłaszając z emfazą coś o żerowaniu na nostalgii i rozmienianiu marki na drobne. Dał się słyszeć jednak także słabiutki zwykle wewnętrzny optymista, który przypomniał dwa podobnie odnowione tytuły, Deus Eksa i Tomb Raidera, których autorami jest także Eidos. Spór zamknął głos rozsądku pytając, czy nie warto z podsumowaniami i osądami zaczekać aż do premiery samej gry, planowanej na PC i PS4 na 2014. Tak w ogóle zaś co jest naprawdę unikatowego w tym nowym Thiefie?

... Miasto
Weterani wiedzą to dobrze: Miasto - w oryginale The City - to bohater w serii Thief prawie tak ważny jak sam Garrett. Zwyczajowo stanowiło kreatywne połączenie wiktoriańskiego Londynu ze stolicą świata low-fantasy, w którym równie znacząca był pierwotna magia, jak machiny przemysłowe. Formalnie The City ma charakter miasta-państwa, zarządzanego autorytarnie przez Barona. W chwili, gdy Garrett wraca do Miasta rozdarte jest wojną pomiędzy władzami reprezentowanymi bezduszną policję, a masami, nękanymi dodatkowo śmiertelną plagą. Po której stronie tego konfliktu klasowego opowie się nasz bohater - zobaczymy. Pewne jest jednak, że stanowiąca tło poprzedniej trylogii wojna między Poganami, Mechanikami i Strażnikami zeszła na dalszy plan.

Thief
thief-city-miasto-screen-01_4bcw.jpg

Właśnie, plan. Pierwszym wyzwaniem dla twórców nowego Thiefa okazało się to, że nigdy tak naprawdę nie powstał żaden całościowy plan Miasta, że właściwie nie zostało nigdy przemyślane w całości. Znaliśmy je jednak dotąd fragmentarycznie – nawet w pozornie otwartym Deadly Shadows poruszaliśmy się jedynie po niepołączonych faktycznie fragmentach kilku dzielnic. W nowym Thiefie to się zmienia – twórcy gry nie tylko kreatywnie zrekonstruowali je w oparciu o materiały kanoniczne, jak również plany grodów średniowiecznych. Pozwoli to nam operować na przestrzeni spójnych dzielnic, których kolejne fragmenty otwierać się mają w miarę postępów w kampanii. Kolejnym sukcesem twórców było zachowanie mroczno-mglistego klimatu miejsca. Już jedno spojrzenie na linię dachów przekona nawet najbardziej tradycyjnych tafferów/łacherów, że oto właśnie wróciliśmy do domu.

Thief
thief-city-miasto-screen-02_4bcw.jpg

----

Więcej informacji i więcej grafiki z nowego Thiefa już jutro. Megazapowiedź w najnowszym CD-Action już we wtorek!


Redaktor
Gem
Wpisów16

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze