Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITRecenzja - World of Warcraft: Cataclysm

CD-Action piątek, 17 grudnia 2010, 13:55 Recenzja
pc
World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm

Jest trudno jak kiedyś

W przedziale 80-85 dostępnych jest również 7 instancji grupowych (dungeons), dla graczy na maksymalnym poziomie zaś 9 znacznie bardziej wymagających „wersji heroicznych” (dwa dodatkowe to klasyczne Shadowfang Keep i Deadmines w wersjach hardcore). Uwaga jednak – Cataclysm w przeciwieństwie do poprzedniego dodatku nie pozwala przejść od levelowania do heroików. Tu na przywilej ginięcia na odpowiednio wzmocnionych bossach (jak również i grupach „śmieci śmierci” przed nimi), ale i odpowiednio lepszy łup naprawdę trzeba zasłużyć. Przede wszystkim zbierając (kując, szyjąc, gardzieląc w zaprzyjaźnionych frakcjach) odpowiedni sprzęt. Co ważniejsze jednak – ucząc się od nowa gry. Tutaj taktyka zalania całej sali ogniem się nie sprawdza. Cataclysm sprawił, że tankowie nie są w stanie utrzymywać na sobie całych armii, leczący leczyć bez końca, a zadający obrażenia ograniczać się do dwóch przycisków. Nagle ważne stało się chwilowe eliminowanie przeciwników z walki (crowd control) czy – uwaga – oszczędzanie many!

Stopień wyżej znajdują się rajdy – łącznie 3 plus minirajd z jednym bossem w strefie PvP, jednak przyznaję, że mój warrior jak na razie znajduje się na poziomie heroików, więc ciężko mi wyrokować o ich sukcesie bądź braku takowego. Za to w zasadzie dla wszystkich graczy dostępne są trzy strefy PvP – otwarty Tol Barad oraz dwa battlegroundy: capture the flag w Twin Peaks i domination w Battle for Gilneas. Samo PvP zmieniło się też o tyle, że wszyscy gracze mają znacznie więcej zdrowia (ok. 80-100 tys. HP), w dostępnym na razie sprzęcie biją nieznacznie tylko mocniej niż w najlepszych epikach poprzedniego dodatku a dodatkowo znikły zdolności społowiające leczenie, jak śmiertelny cios (mortal strike to teraz tylko -10% do leczenia). Innymi słowy nie sposób już skasować wroga w dwie sekundy lub mniej.

Cataclysm nade wszystko

Cataclysm wreszcie to te wszystkie mniej i bardziej drobne usprawnienia i uzupełnienia, jakich oczekiwać można po dodatkach. Pojawiła się m.in. zupełnie nowa profesja dodatkowa – archeologia, która moim zdaniem jest przenudna, ale nagrody – wyjątkowe wierzchowce, czy broń, zdają się przeważać i są już gracze którzy osiągnęli w niej prawie wszystko. Zmienił się także silnik gry, która stała się ładniejsza (zwłaszcza woda), a nowe krainy w wyraźny sposób wykorzystują proces fazowania zmieniając świat dosłownie na naszych oczach. Z drugiej strony jednak wciąż są problemy ze skryptami czy itemizacją (przykładowo mam dwa identyczne przedmioty z tego samego poziomu – jeden jest uncommon, zielony, drugi rare, niebieski). To jednak kwestia hotfixów, które pojawiają się praktycznie codziennie od dnia premiery.

Koniec końców Cataclysm zmienił wszystko: od sposobu levelowania w starych krainach, po postrzeganie heroików. To zdecydowanie najbardziej rewolucyjny krok w ewolucji World of Warcraft, który z jednej strony uprzyjemnił rozgrywkę, a z drugiej przywrócił satysfakcję z osiągnięć. Dlatego też mimo lamentów na forach twierdzę, że lepszego momentu na rozpoczęcie gry lub powrót do niej nigdy wcześniej nie było.

Ocena: 9

---

Plusy:

  • nowy stary świat WoW-a
  • latanie w starym świecie
  • nowe kombinacje ras i klas
  • większy poziom trudności gry
  • jakieś 6000 nowych questów
  • zmiany mechaniki postaci

 

Minusy:

  • zbyt szybkie levelowanie
  • przenudna archeologia
  • problemy ze skryptami
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 30 grudnia 2010, 1:12   Maksimus

akurat w WotLK na początku heroiki też były trudne: spójrzcie na Halls of Lighting. Tylko że po 3.1 i 3.2 wszyscy mieli tak dobry sprzęt że zrobiło się prosto... no i ja się żęgnam wracam do gry.

sobota, 25 grudnia 2010, 11:06   NecroDaniel

Chryste, pogratulować ignorantom. Abonament do WoWa kosztuje 33zł miesięcznie, a nie 50zł. Chcecie, sprawdźcie na keye.pl

czwartek, 23 grudnia 2010, 0:47   Edge

Po pierwsze prepaid nie jest taki drogi bo kosztuje gdzies 75 zł na 2 miesiace. Jeżeli chodzi o sam dodatek to naprawdę panowie z blizza się postarali nowy świat , nowe questy , i przedewszystkim wznieśli poprzeczkę względem poziomu trudności co naprawdę mi się bardzo podoba. Teraz zwykłe instancje jak i wersje heroickowe są prawdziwym wyzwaniem a nie to co było w lish kingu. obecnie mów warrior tank ma 153 K HP

środa, 22 grudnia 2010, 22:00   GolecWTF

No gdyby jeszcze tak płacić 20, 25 no max 30zł to bym się skusił bo generalnie WoW fajnie się prezentuje, ale 50zł na miesiąc!? Płaciłbym tyle gdybym miał pewność, że codziennie będę grać przez jakieś 4h, a to raczej niewykonalne(no tylko w weekend ;P)

poniedziałek, 20 grudnia 2010, 12:23   kask323

WoW to fajna gra ale żeby płacić 50zł miesięcznie to trochę za dużo. A niedługo Guild Wars 2<:

niedziela, 19 grudnia 2010, 22:41   Kern3l

"zbyt szybkie levelowanie" - nareszcie!!!I tak wilkołaki są największym motywatorem do powrotu, podlane sosem szybkiego levelowania, może wreszcie wyleveluję jakiegoś rogala do maxa ;] Nareszcie 1-max to nie jest poświęcanie życia grze.

niedziela, 19 grudnia 2010, 19:37   oferaid

Twilight Mountains? o rly? a nie Twilight Hightlands?

niedziela, 19 grudnia 2010, 18:19   Qantum

Walka Deathwinga z Alekstraszą prawdopodobnie w Twilight Highlands

O autorze

CD-Action

Podobne newsy

Artykuły

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
1

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
44

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z