89
5.11.2010, 11:00Lektura na 3 minuty

Dragon Age II - zapowiedź

Uwaga! Prezentacja tej gry gry odbywała się wyłącznie na konsolach. Takich z padem, przy których siedzi się wygodnie przed telewizorem. Taki bowiem wydaje się sam Dragon Age II - bardziej konsolowy, co jednak powinno mu wyjść na zdrowie. Ale - od początku. Czyli od „wad” jedynki, poprawionych w dwójce.


Aleksander „Allor” Olszewski

Najbardziej "dostało" się systemowi walki.

Obecnie Dragon Age II znacznie bardziej przypomina chodzoną konsolową nawalankę, niż taktycznego RPG-a, którym była, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności, jedynka.

Wszystko jest znacznie szybsze: mamy trzy umiejętności pod trzema przyciskami, znacznie bardziej widowiskowe ciosy, zaś aktywna pauza... na szczęście nadal jest dostępna, choć w trakcie dema ani razu nie była potrzebna. Przy tym tempie AI sprawowało się wystarczająco poprawnie, by z drużynowego RPG-a Dragon Age II zmienił się niemal w rasową bijatykę. I to bardzo grywalną.

Zmiany dotknęły również cały system dialogów. W jedynce były one bardzo rozbudowane, przez co już samo wybranie odpowiedniej kwestii wymagało długiej lektury wszystkich dostępnych opcji. Ale to już historia - Dragon Age II będzie wykorzystywał system znany z Mass Effect 2, dzięki czemu wybierać będziemy jedynie ogólny ton dalszej rozmowy, zostawiając konkretne sformułowania wirtualnym aktorom. I znowu - na pierwszy rzut oka wydaje się to może sporym krokiem wstecz, ale podczas gry w udostępniony fragment kodu działało jak należy.

A tak na marginesie - ponieważ cała fabuła dwójki rozciąga się  na przestrzeni aż 10 lat, wprowadzona została „instytucja” narratora, który będzie komentował wydarzenia dziejące się na ekranie, umożliwiając przy okazji bezproblemowe teleportacje w czasie, dzięki czemu gracz ma się szybko i bezboleśnie „przenosić” między ważnymi wydarzeniami.Brzmi intrygująco? Cóż, tego akurat nie pokazano, pozostaje więc mieć nadzieję, że to faktycznie działa.

Ostatnia duża zmiana, to nowy styl graficzny. Fajny, dlatego też najlepiej po prostu zapomnieć o pierwszych oficjalnych screenach z tej gry, bo osobę która je zatwierdziła, powinno się solidnie wytargać za... niech będzie, że uszy. Nawet na konsoli zarówno postacie jak i lokacje (fakt, tylko dwie...) prezentowały się bowiem o niebo lepiej, choć niestety do poziomu znanego z Mass Effect 2 (skoro już ten tytuł tutaj przywołaliśmy) jeszcze nieco brakuje. 

No dobrze, było o znacznie szybszej walce, uproszczonym systemie dialogów i ładniejszej grafice, ale co z elementami RPG? Tych niestety nie pokazano, ale twórcy zarzekają się, że pod tym względem będzie co najmniej równie dobrze, co w jedynce. Będzie drużyna (co w trakcie prezentacji faktycznie miało miejsce), będzie także zdobywanie poziomów, umiejętności i zaklęć. Zmianie ma ulec jedynie sposób interakcji z pozostałymi członkami naszego teamu: zamiast lojalności dostaniemy wskaźnik, którego dwie skrajne pozycje oznaczono jako „lubi-rywalizuje”.

Wrażenia? Zmiany są wprawdzie dość poważne, ale wygląda na to, że poszły w dobrym kierunku. Problemem jedynki był bowiem zbytni tradycjonalizm, przez który wyglądała jak tytuł sprzed dobrych paru lat. Dwójka ma znacznie więcej wspólnego z Mass Effect 2, co całkiem nieźle jej wróży.

Oczywiście nadal najważniejsza będzie fabuła i cała RPG-owa otoczka, ale póki co po zostaje nam wiara, że akurat ten aspekt pozostanie równie dobry co w jedynce. A jeśli się zmieni, to tylko na lepsze. Czy tak będzie w istocie, dowiemy się jednak dopiero w marcu przyszłego roku. Póki co: trzymamy kciuki.


Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze