2
15.01.2024, 18:00Lektura na 2 minuty

Twórca anulowanego Portala 64 prosi, by nie mieć pretensji do Valve

Odpowiadający za demake Portala na Nintendo 64 James Lambert prosi o wyrozumiałość w stosunku do Valve.


Adam Kołodziejczyk

Programista James Lambert, który tworzył demake Portala na Nintendo 64, podzielił się na swoim kanale YouTube informacjami dotyczącymi anulowania projektu. Opowiedział o rozmowie z przedstawicielami Valve, jak i o powodach, przez które firma musiała zadecydować o skasowaniu Portala 64.


Pewna osoba z Valve skontaktowała się ze mną. Ich zespół prawny zadawał mi różne pytania o projekt i kiedy przekazałem im, że korzystam z LibUltra, powiedzieli mi, że muszę przestać nad nim pracować.


James poprosił także o wyrozumiałość w stosunku do decyzji Valve, jako że od początku był świadomy komplikacji prawnych, jakie wiążą się z realizacją takiego projektu. Nie jest także zaskoczony tym, że firma kazała mu porzucić Portala 64 i nie chce wkraczać na drogę przepychanek prawnych z Nintendo. Zresztą nie jest to też pierwszy taki przypadek, w którym Valve decyduje się anulować tego typu fanowski projekt.


Nie gniewajcie się na Valve. Projekt był prawdopodobnie skazany na jego skasowanie od samego początku. Ani trochę nie winię ich za anulowanie go.


Można by w tym miejscu powiedzieć, że trzeba docenić chociaż to, że otrzymaliśmy niedawno fanowski prequel Portal: Revolution, ale jest w tym wszystkim jednak inna pozytywna wiadomość. James na końcu swojego filmiku wspomniał, że anulowanie Portala 64 jest dla niego szansą na rozpoczęcie innych projektów.


Zaczynam się teraz zastanawiać nad innymi dużymi projektami. Myślę, że chciałbym stworzyć własną grę, którą mógłbym wydać jednocześnie na Nintendo 64 i na pecety.


Pozostaje nam zatem trzymać kciuki za kolejny projekt Jamesa Lamberta i czekać na więcej informacji o tej tajemniczej grze, nad którą będzie teraz pracował.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów158

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze