20.03.2024, 15:30Lektura na 2 minuty

Nvidia zachęca do korzystania z generatywnej AI w grach wideo

Nvidia nawiązała współpracę z przedsiębiorstwem Inworld AI, aby tchnąć nieco życia i spontaniczności w wirtualne postaci.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Pamiętacie jeszcze demo technologii Nvidia ACE z maja ubiegłego roku, które przedstawiało rozmowę ze sprzedawcą ramenu w futurystycznie wyglądającej knajpie? Napędzany przez sztuczną inteligencję NPC reagował na wypowiadane przez gracza w czasie rzeczywistym kwestie i choć sprawiał wrażenie nieco drewnianego, to mimo wszystko prezentacja robiła niemałe wrażenie. Z tego też względu Nvidia postanowiła pójść o krok dalej i nawiązała partnerstwo z firmą Inworld AI (która, swoją drogą, podpisała umowę również i z Microsoftem)


Nvidia ACE

Udostępnione wczoraj demo technologiczne nazwane Covert Protocol zostało zaprezentowane w ramach GDC 2024. W jego ramach gracz wcielał się w postać prywatnego detektywa, a jego cele różniły się w zależności od przebiegu rozmów z postaciami niezależnymi. A te miały być nadzwyczaj ciekawe, jako że stoi za nimi generatywna sztuczna inteligencja, która ma zagwarantować, że każda rozgrywka w Covert Protocol będzie znacznie się różniła od poprzedniej.

Zbudowane na silniku Unreal Engine 5 demo wykorzystuje szereg technologii, wliczając w to SDK Inworld mające zadbać o bezproblemową integrację z unrealowym narzędziem MetaHuman, Nvidia Riva Automatic Speech Recognition (ASR) i Nvidia Audio2Face (A2F). Jak to wszystko sprawuje się w akcji? Ano tak, jak na poniższym materiale wideo:

Mimo wszystko trudno nie odnieść wrażenia, że mimika postaci i sposób, w jaki wypowiadają swoje kwestie, został żywcem wyciągnięty z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Należy jednak mieć na uwadze, że Nvidia ACE wciąż znajduje się w powijakach, a w ciągu najbliższych miesięcy i lat z pewnością nastąpi dalszy rozwój tej technologii. Oferowane przez ACE możliwości z pewnością docenione zostaną przez deweloperów i pozwolą developerom zaoszczędzić nieco czasu. Pytaniem pozostaje jednak to, czy nie odbije się to negatywnie na jakości korzystających z rzeczonej technologii gier.


Połączenie mikrousług Nvidia ACE i silnika Inworld Engine umożliwia deweloperom tworzenie cyfrowych postaci, które mogą napędzać dynamiczne narracje, otwierając nowe możliwości w zakresie tego, jak gracze mogą rozszyfrowywać, dedukować i grać.


Kylan Gibbs - prezes Inworld AI

Aby zachęcić developerów do skorzystania ze swojego dzieła, Nvidia i Inworld zapowiedzieli, że kod źródłowy Covert Protocol zostanie publicznie udostępniony w niedalekiej przyszłości, a wszyscy chętni będą mogli do niego zajrzeć, a nawet wykorzystać jego fragmenty do opracowania własnych produkcji.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze