HITDo przegadania: Medal of Honor i multi z Talibami - to problem?

CD-Action niedziela, 15 sierpnia 2010, 8:49 CD-Action
Medal of Honor: Granie jako "Talibanie"
Medal of Honor: Granie jako "Talibanie"

Temat ten przewijał się już jakiś czas w mediach poświęconych grom (głównie, oczywiście, amerykańskich), ale niedawno zajęła się nim również stacja telewizyjna Fox News, o czym napisał nasz czytelnik, lordkiller, na swoim blogu. To pokazało nam, że i was może sprawa zaciekawić. Do przegadania...

Materiał Fox News:

Problem:

  • Czy jest wskazane/dopuszczalne/etyczne/moralne tworzenie gry komputerowej/konsolowej, w której gracze mogą wcielić się w Talibów, strzelających w Afganistanie do amerykańskich/brytyjskich/polskich/itd. żołnierzy?
  • Czy nie godzi to w ludzi, którzy co dzień ryzykują tam życie (nie zawsze ze swojej woli), czy respektuje to uczucia rodzin, których ojcowie/mężowie w Afganistanie zginęli?
  • Czy przedstawianie tak aktualnego konfliktu w grze nie jest czasem szukaniem kontrowersji, taniego sposobu na promocję?

I dalej:

  • Czy rzeczywiście różni się to od pokazywania w grze II wojny światowej? Przecież i tam ginęli ludzie, a w multi w World at War też można wcielić się w Nazistów.
  • Ile lat musi minąć od konfliktu, by można go było przedstawić w grze - i dać graczom możliwość wejścia w buty "tych złych" (a przynajmniej postrzeganych jako złych, zwykle przez zwycięzców)?

Komentarze - poniżej. Ankieta - wyjątkowo - na blogu lordkillera (TUTAJ).

 

---

PS Ciekawostka: Fox News posługuje się materiałem o grze z serwisu IGN, ponieważ... należy on do tego samego właściciela. To ciekawe, że grupa medialna, której stacje TV przodują w krytykowaniu gier, zarabia też na jednym z największym na świecie serwisów im poświęconym...

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 18 sierpnia 2010, 21:17   Ja222
Oglądam, oglądam, widzę lalusia z amerykańskiej telewizji i mam uśmiech na twarzy z jego "poważnej" miny, po czym wrzucają na ekran jakąś ofiarę BBQ (to nie stacja) która ledwo potrafi przeczytać "war is not a game". "F*** it, who cares, i can shot at your home from AC 130 gunship in some games, AND WHAT!?" Takie wypełnianie czasu antenowego zawsze wprawia mnie w dobry nastrój. Idę zabijać "poor little american soldiers, that fight for freedom and spam!" w becie MoH.
wtorek, 17 sierpnia 2010, 13:58   CTRL85
Przepraszam za podwójny koment - aktualnie mam neta 3kb i za pierwszym razem napisało, że nie można się połączyć z serverem, więc napisałem jeszcze raz.
wtorek, 17 sierpnia 2010, 13:55   CTRL85
Nie widzę nic w tym złego.W CS'a też można być "tymi złymi"
wtorek, 17 sierpnia 2010, 13:54   CTRL85
Nie widzę nic w tym złego :/ W CS'a też można być "tymi złymi"
wtorek, 17 sierpnia 2010, 0:07   Zbojnik2010
Ameryka weszla w wojne poniewaz im sie to oplacalo...polska jest w nato poniewaz to sie im oplaca...wszystko jest roboine dlatego ze sie to oplaca...tak samo jak gra z naszego tematu tez jest robiona bo sie oplaca. wsyzstko kreci sie wokol jednego...KASA KASA KASA KASA.....zalosne ale prawdziwe.
poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 20:14   Gamer7772
Podsumowując koledzy: Ludzie (a zwłaszcza dziennikarze) uwielbiają szukać dziur w całym i robic widly z igly. Poza tym nie zauwazyl ze w multi MW2 walczymy jako ruscy. Ale jeśli zamiast rusków sa talibowie to to musi byc krzyk i zamieszanie.
poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 15:23   WinnetouApacz
Deltakiller@ Popieram!! W takim np. Modern Warfare multi, nigdy nie grałem jako Marines, tylko zawsze jako Specnaz, lub Opozycja. Amerykanie się pchają wszędzie tam gdzie ich nikt nie chce. I zupełnie nie rozumiem, czemu Polska jest w Nato
poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 14:50   matyso96
Czy podczas produkcji gry zginął jakiś Talib, albo Ametykański żołnierz(oczywiście w studiu EA)? NIE, czyli według mnie nie ma żadnego problemu.
Takie afery wybuchają bez powodu. Deltakiller masz rację. Sami wywołali konflikt, a teraz im przeszkadza, że powstają gry na jego podstawie. Czemu im nie przeszkadza, że do Amerykanów strzela się także w Call of Duty, Battlefieldzie, czy innych grach tego typu?
poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 14:29   Deltakiller
To się nazywa rasizm.
Talibów można zabijać a amerykanów nie
Przecież talibowie to też żołnierze. A poza tym to amerykanie tam wkroczyli.
poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 14:23   le_Fey
omg , ja pierd... ! przecież to sztuczny problem! jak rodziny marines protestują wystarczy że Talibom dadzą inną "nazwę" w gierce i po całej aferze - to tak jak długopisy Amerykanom nie działały w kosmosie i sztab naukowców wynalazł "super długopis" a Ruscy dawali swoim kosmonautom po prostu ołówki :P Ci Amerykanie to chyba z nudów sobie problemy wymyślają , barany :P

Podobne newsy

Origin: Tydzień z grami akcji

News
poniedziałek, 30 stycznia 2012

origin-tydzien-z-grami-akcji Polskie Origin ruszyło z nową promocją. Od dzisiaj do końca tygodnia do 70% taniej można nabyć wybrane gry akcji (choć nie tylko). Oferta obejmuje m.in. dwie części Mass Effecta, Alice: Madness Returns, Dead Space, Mirror’s Edge, czy Shank, które kosztują grosze.

Komentarzy:
56

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Co dały nam gry w ciągu całej swej historii od Ponga do Kingdoms of Amalur: Reckoning? Całe tony rozrywki, zachwycające oprawy i wiele znakomitych historii, w których swe role odgrywają ikoniczni bohaterowie. Co przez ten cały czas nam odbierano? Wyobraźnię.

Komentarzy:
36

Postal III przyszedł do mnie z notką od Mike’a Jareta z Running With Scissors. Uprzedził mnie, że jeżeli zgnoję jego grę w recenzji, to “przyleci do mojego kraju i obije mi twarz lol”. Rozumiecie więc, że nie mogę sobie na zbyt wiele pozwolić. 

Komentarzy:
62

Czasami cieszę się, że jako dzieciak nie zagrałem we wszystkie gry, które mnie interesowały i dzięki temu wciąż mam wiele do nadrobienia. Szczególnie cieszy mnie to, że zostawiłem sobie na później takie tytuły, jak Sanitarium. Tytuły, które zdecydowanie przerosłyby mnie w tamtych czasach. 

Komentarzy:
28

W ubiegłym tygodniu pojawiła się – na szczęście na razie niepotwierdzona – informacja, że nowy Xbox miałby posiadać bliżej niesprecyzowany system "antyużywkowy". Wywołało to szczerze oburzenie wśród graczy, a ja zastanawiam się, czy takim rozwiązaniem Microsoft nie strzeli sobie w stopę.

Komentarzy:
85

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z