12
21.10.2009, 17:35Lektura na 2 minuty

Marka Need for Speed przekracza barierę stu milionów sprzedanych egzemplarzy!

Seria Need for Speed miała swoje wzloty (Porsche, Underground, Shift) i upadki (Undercover...). Mimo to, cieszy się ogromną popularnością wśród fanów samochodówek. Tak dużą, że cykl ten przekroczył już? sto milionów sprzedanych egzemplarzy!


Piotrek66

To świetny wynik – mało która seria może poszczycić się aż tak wysokim rezultatem. Ostatnią, która przekroczyła barierę stu milionów była – co ciekawe, także należąca do EA – seria The Sims.

Tylko kilka marek osiągnęło sto milionów sprzedanych kopii, tym bardziej jest to dla nas ogromny powód do radości. To zasługa milionów fanów, którzy pomogli nam to osiągnąć” – komentuje Frank Gibeau, prezes oddziału EA Games. „Wraz z Need for Speed: Shift oraz nadchodzącym Need for Speed: Nitro [na Wii] mamy nadzieję dalej dostarczać im najbardziej rozrywkowe, pełne akcji wyścigi” – dodaje.

Przy okazji Electronic Arts podzieliło się kilkoma ciekawymi statystykami, gromadzonymi od czasu debiutu pierwszej odsłony cyklu w 1994 roku. A więc:

  • powstało piętnaście gier na czternastu platformach
  • wydano 22 wersje językowe w 60 krajach
  • gracze w sumie przemierzyli ponad 279 miliardów (!!!) mil
  • użytkownicy stworzyli siedemnaście bilionów ręcznie modyfikowanych samochodów
  • serię współtworzyli różni aktorzy, modele i muzycy, m.in.: Brooke Burke (program przyrodniczy "Wild On"), Christina Milian (komedia „Duchy moich byłych”), Emmanuelle Vaugier (serial „Dwóch i pół”), Josie Maran (modelka i aktorka), Maggie Q („Mission: Impossible III”) oraz Kanye West i The Prodigy
  • w jednej z części debiut swój miał unikatowy remiks Snoop Dogga klasycznej piosenki Riders on the Storm zespołu The Doors
  • sprzedano więcej gier NfS niż nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych od 1994 roku
  • gdyby ustawić obok siebie wszystkie pudełka z grą, miałyby długość 173 tysięcy 609 boisk do futbolu amerykańskiego
  • A jak na tle całej serii prezentuje się Need for Speed: Shift? W rozmowie z serwisem VideoGamer Keith Munro, wiceszef globalnego marketingu w EA, nie chciał co prawda zdradzać konkretnych danych, ale twierdzi, że gra spełniła oczekiwania koncernu. Szczególnie, że po raz pierwszy od kilku lat kolejna produkcja spod znaku Need for Speed ukazała się nie w listopadzie (a więc na początku okresu świątecznego), a we wrześniu. Mimo tego, że dzieło Slightly Mad Studios nie pojawiło się w pierwszej dziesiątce w opublikowanej wczoraj liście najlepiej sprzedających się gier we wrześniu w Stanach, nie jest ponoć tak źle.

    Nam nie pozostaje nic innego, jak pogratulować twórcom, gdyż osiągnięty przez markę Need for Speed wynik jest naprawdę imponujący. Życzymy kolejnych stu milionów!


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze