9
9.09.2009, 09:02Lektura na 2 minuty

Promocja "Championship Manager 2010 za grosz" opłaciła się. Inni wydawcy pójdą tym śladem?

Jakiś czas temu studio Beatiful Games wraz z firmą Eidos ogłosiły dość ciekawą promocję. Do 10 września (akcja jeszcze trwa!) każdy może kupić grę Championship Managera 2010 za tyle, ile chce. Czy ta nietypowa akcja się opłaciła? Twórcy twierdzą, że tak!


Piotrek66

Roy Meredith, menadżer generalny w Beatiful Games, oświadczył, że mimo iż nie może podać konkretnych danych, rezultaty akcji są bardzo dobre. Promocja opłaciła się z dwóch powodów. Pierwszym jest reklama: o akcji doniosły wszystkie growe media w objętych promocją terytoriach, co sprawiło, że o Championship Managerze 2010 zrobiło się naprawdę głośno. Akcja powiodła się także, jeśli spojrzeć na nią z punktu widzenia sprzedaży - grę pobrało dużo więcej chętnych, niż początkowo zakładano. Warto dodać, że Championship Manager 2010 będzie oferował płatne akutalizacje składów w trakcie trwania sezonu piłkarskiego, zapewne więc wpływy jeszcze się zwiększą, bowiem ludzie, którzy za grosze kupili grę, na pewno chętnie(j) wydadzą pieniądze na jej aktualizację. 

Meredith wyjaśnił także, co skłoniło autorów do ogłoszenia tak ryzykownej promocji. Jednym z powodów jest fakt, że marka Championship Manager zniknęła na dwa lata. Taka akcja miała być ukłonem w stronę fanów, którzy wytrwali z serią do tej pory, byli cierpliwi, gdy kolejna odsłona cyklu nie pojawiła się w październiku ubiegłego roku. Wynika ona także z chęci przyciągnięcia do serii z powrotem graczy, którzy porzucili Championship Managera na rzecz konkurencji, takiej, jak np. Football Manager. Po trzecie – deweloperzy chcą powiększyć rynek menedżerów piłkarskich w ogóle i zachęcić nowych graczy do wypróbowania tego typu produkcji.

W ramach promocji możemy zakupić Championship Manager 2010 za grosz. Oczywiście można i zapłacić więcej. Czy ktoś się odważył? Według Mereditha, tak, choć były to zwykle kwoty tylko minimalnie większe od wspomnianego już grosza (stawiamy, że oscylowały w okolicach 1 złotego). Pojawił się jednak i taki fan, który przekazał sumę znacznie większą - tak dużą, że twórcy musieli zweryfikować tożsamość tego klienta. To się nazywa oddanie!

A jak na nietypową akcję zareagował koncern Square Enix/Eidos? Szefom wydawcy Championship Managera 2010 pomysł wyjątkowo przypadł do gustu i udzielili mu pełnego wsparcia. Meredith dodał, że w związku z tym nie byłby wcale zaskoczony, gdyby inni wydawcy poszli śladem Beatiful Games i Eidos oraz Square Enix. Kto wie, czy właśnie nie rodzi się na naszych oczach nowy system dystrybucji gier - czy o takim myślał przedstawiciel Partii Piratów w rozmowie z nami?

A grę za grosz kupić można TUTAJ.

 


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze