20
22.08.2009, 23:40Lektura na 4 minuty

gamescom ´09: David Cage o Heavy Rain. Możliwe demo, małe szanse na sequel, trzynaście wersji językowych [UPDATE - Heavy Rain po polsku]

Targi takie jak gamescom to kopalnia wiedzy o nadchodzących produkcjach. Jedną z najbardziej oczekiwanych jest Heavy Rain szykowany wyłącznie na Playstation 3. O swym dziele zdradził co nieco David Cage, prezes studia Quantic Dream.


Piotrek66

Cage stwierdził na początek, że tworzona przez jego ekipę produkcja to już nie jest coś, co można by określić mianem "gry wideo". Heavy Rain jest w pełni interaktywne. Ale to nie wszystko. Dzieło Quantic Dream nie można nazwać "grą" także ze względu na jego formę, postawione cele, a także sposób w jaki ta pozycja działa. "A więc wszystkie reguły, które zostały określone przez branżę, by promować gry, takie jak pokazy i dema - musicie zadać sobie pytanie, czy wpisują się one w to, co robimy" – wyjaśnia Cage.

Nie da się ukryć, że Heavy Rain jest swego rodzaju eksperymentem, produkcją nieszablonową. Dlatego też m.in. z tego względu zdecydowano się przełożyć premierę tytułu na 2010 rok. Jak twierdzi prezes studia, Sony chciało uniknąć świątecznego tłoku, w czasie którego ukazuje się wiele świetnych gier, a które są zazwyczaj kontynuacjami znanych serii. Gracze są w stanie kupić od czterech do sześciu pozycji, a więc dzieło Quantic Dream miało by sporo problemów z przebiciem się, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z nową marką.

W dotarciu do graczy Heavy Rain mogłoby pomóc wydanie przez Sony dema gry. Jak twierdzi Cage, takie rozwiązanie jest brane pod uwagę, ale jednocześnie niezwykle trudnym zadaniem jest wycięcie z pełnej gry jednej sceny, by zademonstrować ją fanom. „To jak zapytanie reżysera o to, czy może pokazać dwie minuty swojego filmu, bym mógł się przekonać o czym on jest” – wyjaśnia. „Cóż, oczywiście, mogę pokazać teaser, ale jeśli miałbym zaprezentować dwie minuty z filmu, byłoby bardzo trudno poczuć jego atmosferę i zrozumieć o co w nim chodzi”. Nie powinniśmy jednak się martwić – do premiery finalnej wersji gry pozostało jeszcze trochę czasu, więc niewykluczone, że demo rzeczywiście się pojawi.

Heavy Rain od jakiegoś czasu kreowany jest na jeden z największych hitów PlayStation 3. Czy jeżeli produkcja spełni pokładane w niej nadzieje i dobrze się sprzeda, doczekamy się sequela? Niekoniecznie. David Cage stwierdził bowiem, że nie jest pewny, czy doczekamy się kontynuacji jego dzieła. A to z tego prostego powodu, że nie lubi ich. Gdy pracuje nad jakąś historię, ma coś do powiedzenia. „To odpowiedź na moment w twoim życiu i na to, co chcesz wyrazić” – tłumaczy. Dlatego też nie powinniśmy oczekiwać sequela innej produkcji Quantic Dream, Fahrenheita. „Z tego samego powodu nie chcę zrobić Fahrenheita 2, ponieważ mam wrażenie, że powiedziałem, to co miałem do powiedzenia, jeżeli chodzi o fabułę i jej bohaterów”.

Nie powinniśmy jednak niczego przekreślać – Heavy Rain jeszcze się nie ukazała, a jeżeli gra osiągnęłaby ogromny sukces, niewykluczone, że David Cage dałby się przekonać i wykreowałby następną, niezwykłą historię.

Na zaprezentowanej scenie z rozgrywki Ethan (jeden z bohaterów, którego poznaliśmy w trakcie konferencji Sony) wziął młodszego syna Shauna od jego byłej żony. Był wieczór. Mężczyzna przygotował więc chłopcu kolację, pomógł w lekcjach, a następnie położył go spać. Nie muszę mówić, że to nie cut-scenka, tylko w pełni interaktywny fragment z gry? Według Cage'a, będziemy mogli zachować się, jak odpowiedzialny ojciec lub też pozostawić dzieciaka samego sobie. Intrygujące.

Na koniec jeszcze jedna informacja - Heavy Rain będzie w pełni zlokalizowane na trzynaście języków: angielski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, holenderski, japoński, koreański, chiński, rosyjski i francuski. Brakuje jeszcze dwóch - nie wiemy, czy wśród nich znajdzie się polski. Prócz pełnego tłumaczenia (napisy i dialogi), pojawi się jeszcze pięć lokalizacji kinowych.

[UPDATE] Roman Castillos zajmujący się lokalizacjami, podał oficjalną listę wersji językowych, jakie pojawią się w grze. Produkcja zostanie przetłumaczona w pełni (dialogi i napisy) na dziesięć języków, dodatkowo zaś otrzymamy sześć lokalizacji kinowych. Jak się okazuje, Heavy Rain zostanie w pełni spolszczony. Choć może to wzbudzić sprzeciw niektórych fanów, ważne, że rodzimi gracze będą mogli zrozumieć zawiłości fabularne najnowszego dzieła Quantic Dream w pełni. Oto pełna lista wersji językowych, jakie znajdą się w grze

Lokalizacja pełna:

  • angielski
  • japoński (tylko w Japonii)
  • francuski
  • niemiecki
  • hiszpański
  • włoski
  • holenderski
  • portugalski
  • rosyjski
  • polski
  • Kinowa:

  • chiński
  • koreański
  • szwedzki
  • duński
  • fiński
  • norweski 

  • Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze