Do produkcji BioShocka 2 włącza się czwarte studio
Na liście płac wyświetlanej po ukończeniu BioShocka 2 będzie bardzo, ale to bardzo tłoczno. Arkane ogłosiło oficjalnie, że jest czwartym studiem zaangażowanym w produkcję sequelu rewelacyjnego shootera sprzed dwóch lat.
Odpowiedzialność za grę BioShock 2: Sea of Dreams spoczywa głównie na barkach 2K Marin, zaś studia 2K Australia i Digital Extremes wspomagają proces twórczy (ta ostatnia firma przygotowuje tryb multi). Teraz do grona pomocników dołączyła ekipa Arkane odpowiedzialna za udaną grę Dark Messiah of Might & Magic. Oto, co ma do powiedzenia: "Arkane Studios z przyjemnością ogłasza swoją współpracę z 2K Marin i udział w tworzeniu BioShocka 2 w zakresie projektowania, animacji i grafiki. Jesteśmy podekscytowani tą grą, która podkreśli główne walory studia".
Alyssa Finley, producentka z 2K Marin, tłumaczy udział Arkane w projekcie następująco: "BioShock 2 to prowadzony przez 2K Marin projekt światowej klasy, w który zaangażowany jest szereg pierwszoligowych studiów z całego świata. Dzisiaj z dumą ogłaszam, że dodaliśmy do tego zestawu kolejnego ważnego developera. Pod przewodnictwem 2K Marin Arkane pomaga w tworzeniu etapów ucieleśniających estetykę i mechanizmy rozgrywki, które sprawiły, że BioShock jest tak unikalnym i ekscytującym doświadczeniem".
Czyli wszyscy się cieszą, klepią po plecach i artykułują krągłe zdanka, a my mamy nadzieję, że para nie pójdzie w gwizdek i cały ten tabun ludzi da nam niepodważalnie świetną grę.
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.