Nowe Battlefieldy z obsługą DirectX 11
Silnik Frostbite napędza najnowsze gry z cyklu Battlefield. Ponoć jest on już gotowy do obsługi najnowszej, jedenastej generacji bibliotek DirectX.
O fakcie tym poinformował podczas tegorocznego GDC Johan Anderson ze studia DICE. Na początku musiano stworzyć multiplatformowy silnik, obsługujący efekty z DX 10 i 10.1. Co jednak ciekawe, stworzenie portu z DX 10 na 11 trwało jedynie… 3 godziny. Wyszukiwanie i zastępowanie odpowiednich linijek kodu zajmowało najwięcej czasu. Dzięki temu, choć nie istnieją jeszcze karty obsługujące najnowsze biblioteki, Frostbite ma już pewnego rodzaju "przełącznik", który pozwoli na korzystanie z dobrodziejstw najmłodszego dziecka Microsoftu w najnowszych produkcjach.
Czas pokaże, czy DX 11, tak jak wersja dziesiąta, będzie bardziej ruchem marketingowym niż prawdziwą, rewolucyjną zmianą.