28
25.04.2017, 13:11Lektura na 3 minuty

Sniper Ghost Warrior 3: Pierwsze oceny zwiastują, że snajper nie trafił w gusta recenzentów

Zamiast otwierać szampany pracownicy CI Games będą dziś pić na smutno.

Na ten moment znamy wyłącznie średnią na PS4 (zresztą wystawioną z raptem pięciu ocen). Ta wynosi 58%. Czyli jest lepiej niż w przypadku wcześniejszych odsłon serii, ale dystans, jaki dzieli rodzimy tytuł od konkurencyjnego Elite 4 (ten został przyjęty znacznie cieplej) jest więcej niż wyczuwalny. Podobne noty wystawiają recenzenci edycji przeznaczonej na XBO.

COGconnected – 75/100
HobbyConsolas – 70/100
Meristation – 7/10
PlayStation LifeStyle – 5,5/10
ICXM – 5,5/10
Hardcore Gamer – 2,5/5
Attack of the Fanboy – 2,5/5
Twinfinite – 2/5

Najłaskawszy był Ahmed Mohammed z COGconnected, dla którego trzeci Ghost Warrior to "doskonały" projekt oraz różnorodność misji, pełna wyzwania walka i zajmująca eksploracja. Cchwali długą, obfitującą w wyzwania kampanię, dostaje się natomiast "sztampowej historii", która – jak twierdzi krytyk – nijak nie zmusza odbiorcy do zaangażowania. Wcale nie pomagają kiepski voice acting i przeciętna oprawa. 


Sniper Ghost Warrior 3 staje się lepszy z misji na misję. Walory produkcyjne nie są tak dobre, jak miałem nadzieję, zwłaszcza w czasach, w których gracze są rozpieszczeni tytułami w stylu Horizon Zero Dawn czy Wiedźmin 3, ale gra wie, czym jest, a każdy mechanizm i rozwiązanie dobrze się zgrywają. 


Jordan Helm z HardcoreGamera twierdzi, iż "bez wątpienia" jest to najbardziej ambitna odsłona serii, która udanie zapożycza sporo z innych piaskownic w rodzaju Far Cry'a. Również on ceni sobie ładnie zaprojektowaną Gruzję, stanowiącą przestrzeń gry, a także wolność w realizacji zadań (które można zaliczyć zarówno jako snajper, jak i ghost czy warrior). Punktuje natomiast, że spora część arsenału nigdy nie zostanie przez graczy użyta. Na cięgi zasługuje zdaniem Helma topornie zrealizowana oprawa, bugi, niekiedy pięciominutowe (sic!) czasy ładowania oraz kalekie AI. 

Najniższą dotychczas notę wystawił Tom Hopkins z Twinfinite, któremu podoba się bardziej otwarte podejście do rozgrywki i "nieprawdopodobnie satysfakcjonujące" zabójstwa w slow-motion. Powtarzalne cele misji, częste problemy techniczne i brak głębi obniżają jednak ocenę. Podobnie jak "jedne z najgorszych ekranów ładowania, jakich doświadczył w tej generacji". Jak wieńczy swój tekst krytyk:


(GW3 – dop. red.) oddaje graczom wolność decydowania, jak podejść do misji i wykorzystać doskonałą mechanikę strzelania ze snajperki (...) Ale wszystko, od postaci do samego otwartego świata, cierpi przez brak szlifów, głębi i jakości – to gra trapiona przez problemy techniczne. Sniper Ghost Warrior 3 jest raczej tępy i frustrujący niż przyjemny.


Do zmierzenia się z trzecią odsłoną serii Ghost Warrior oddelegowaliśmy Krigora, który spisał obszerny tekst (do przeczytania w nadchodzącym CDA 06/2017). W tzw. międzyczasie odsyłam do zapowiedzi Cursiana oraz do wywiadu z jednym z projektantów tytułu.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze