36
20.02.2017, 12:18Lektura na 2 minuty

For Honor zebrał pierwsze oceny

Jest nieźle. Ale niewybitnie.


Mateusz Witczak

Edycja przeznaczona na PS4 ma w tej chwili średnią na poziomie 82%, wersja na XBO – 81%, pecetowy agregat ocen zatrzymał się zaś na 77%.

A jak wyglądają oceny przyznaje przez poszczególne portale?

GameStar – 82%
Game Revolution – 4/5
Hardcore Gamer – 4/5
IGN – 8/10
PC Gamer – 74%
The Jimquisition – 7/10
We Got This Covered – 3/5

James Kozanitis z Game Revolution chwali komplikację rozgrywki oraz sporo dobrze zaprojektowanych trybów dla wielu graczy. Gani natomiast kampanię ("którą łatwo zignorować").


Od czasu Doty 2 nie grałem w grę, która uderzałaby mnie w twarz równie dotkliwie. Grasz i grasz, wciąż czując, że zmierzasz donikąd aż do chwili, gdy zaczynasz postrzegać wszystko inaczej. Choć szybko nie staniesz się w niej mistrzem, to na jakimś etapie zobaczysz drogę do mistrzostwa.


Chłodniej podeszła do nowej marki Laura Kate (The Jimquisition), która z uznaniem pisze o systemie walki ("mechanika walki jest łatwa do zrozumienia, ale ma imponującą głębię"). Jej również nie spodobała się natomiast kampania, która (zdaniem dziennikarki) nie robi nic, by obchodzić gracza.


Gra świeci najjaśniej, gdy stawia naprzeciw siebie dwóch graczy i pozwala im odczytywać swoje intencje. (...) Mecze singleplayerowe mają frustrująco trudne pojedynki z nudnymi przeciwnikami, którzy raz po raz powtarzają te same zachowania i nie są choć w części tak omylni w walce jak żywi gracze. 


Najostrzej (na szóstkę) ocenił nową grę Ubików Jordan Hurst z We Got This Covered. Recenzent zdobył się na pochwały oryginalności rozgrywki oraz (chociażby) tutorialów, jakie zgrabnie wprowadzają w podstawy zabawy. Hurst to natomiast kolejny z krytyków kampanii ("śmiesznej", "nonsensownej"), której (jego zdaniem) w ogóle nie powinno w grze być.


System walki to serce rozgrywki, które można opisać frazą "Nidhogg w 3D" (...) Kusi mnie, by zarekomendować For Honor wyłącznie dlatego, że jego sprzedaż może pokazać wydawcom, iż gracze chcą nowych marek, a nie ubierania starych w nowe ciuszki. (...) System walki działa niewiarygodnie dobrze niezależnie od tego, ilu graczy się nim bawi (...) sęk w tym, że wszystko obok systemu walki jest grubo ciosane.


Naszą recenzję (czterostronicową!) przeczytacie już 7 marca, w nadchodzącym CDA 04/2017.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze