10
1.02.2017, 12:50Lektura na 2 minuty

Final Fantasy XV: Reżyser mówi o pecetowym porcie, wyciętej zawartości i (nie)zadowoleniu fanów

Czy doczekamy się pecetowego Fajnala z edytorem questów oraz obsługą modów?

W najnowszym numerze magazynu Famitsu znalazł się wywiad z Hajime Tabatą, reżyserem Final Fantasy XV. Oto najciekawsze szczegóły, jakie się w nim znalazły:


Jakie reakcje zebrałeś od graczy z Zachodu, tak przyzwyczajonych do otwartych światów? Ludzie są usatysfakcjonowani FFXV jako current-genową grą. Zebraliśmy mnóstwo imponujących opinii pokroju "to bardzo ważny tytuł, kamień milowy w rozwoju Final Fantasy". Niestety, gracze, dla których najważniejsza jest historia, mają tę samą opinię, co Japończycy (nie są zbyt zadowoleni). Czy po aktualizacji niesławnego Rozdziału 13 (najbardziej monotonny, nudny, źle zaprojektowany i podziurawiony fabularnie rozdział w grze – przyp. red.) pojawi się mechanizm, dzięki któremu gracze będą mogli przejść go ponownie? Właśnie rozważam, w jaki sposób to rozwiązać. Loadingi przy korzystaniu z szybkiej podróży są takie długie... Trudno sobie z tym poradzić, bo w grze jest aż tyle informacji do załadowania... Myślimy jednak nad kilkoma sposobami, które mogą z tym pomóc. Czy Square ma plany na aktualizacje i DLC do FFXV poza tym, co już zapowiedziano? Choć nie ma takich planów, mam jedną ambicję: pozwolić graczom na jazdę po świecie autem w dowolnym kierunku. Wiem jednak, że dodanie tego w obecnej formie gry wymaga rozwiązania wielu ogromnych problemów i niesamowitego debuggingu. Dlatego moja wizja jest dość niepraktyczna. W internetowych filmikach można zobaczyć lokacje niedostępne w grze. Czy liczba miejsc do eksploracji wzrośnie? Te nagrania wykorzystywały glitche. Podczas podróży pociągiem w drugiej połowie gry przejeżdża się przez ogromną mapę, która nie jest dokończona. Trudno wpuścić więc tam graczy, żeby mogli eksplorować tę strefę na własną rękę. Możemy przerobić grywalne strefy w przyszłych dodatkach, ale zajęłoby to rok, więc nie planujemy tego. Czysto teoretycznie: gdybyśmy przygotowywali do eksploracji nowe mapy, Insomnia też byłaby kandydatem do takiej przeróbki, ale też zajęłoby to rok. Co się dzieje z dodatkami na VR? Prace trwają, ale jeszcze nie są na poziomie, na którym moglibyśmy mówić o konkretnej dacie premiery. A co z wydaniem na inne plaformy? Chciałbym wypuścić grę na PC. Z technicznych względów. Chciałbym pokazać pecetowcom, jak Final Fantasy XV wygląda na potężnych maszynach, i sam chciałbym to zobaczyć. Chciałbym też stworzyć grę na PC, by wykorzystać typowe dla komputerów funkcje, jak tworzenie własnych questów i manipulacja światem przy użyciu modów. Czy są jakieś fragmenty fabuły, które musiały zostać wycięte? Nie powiedziałbym.



Czytaj dalej

Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze