Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Gogle VR nie muszą być duże i ciężkie! [WIDEO]

Allor środa, 11 stycznia 2017, 14:44 Sprzęt

Nie, nie chodzi o namiastki z kartonu.

Widoczne na zdjęciu powyżej okulary to niemal pełnoprawny zestaw do VR-u. Nazywa się Dlodlo VR1 i jeśli chodzi o specyfikację, nie odbiega zbytnio od tego, co oferują Oculus Rift i HTC Vive:

  • rozdzielczość: 2400 x 1200 (1200 x 1200 na oko)
  • odświeżanie: 90 Hz
  • pole widzenia: 105°
  • odwzorowanie kolorów: 72% NTSC

Pomijając odwzorowanie kolorów, reszta jest w zasadzie identyczna jak u HTC i Oculusa! Tym, co robi największe wrażenie, są jednak wymiary i waga tych gogli. Ich grubość wynosi bowiem zaledwie 16 milimetrów, a waga – 88 gramów!

No dobrze, a kruczki?

Po pierwsze – Dlodlo V1 nie rejestrują przesunięć głowy, a jedynie jej obroty. Na to samo cierpiały pierwsze wersje Oculusa, ale później to poprawiono, więc z Dlodlo może być podobnie.

Po drugie – Dlodlo to firma chińska, która pierwotnie starała się (bez powodzenia) zdobyć fundusze przy pomocy Kickstartera. Teraz, dzięki zaprezentowaniu na CES-ie działających prototypów, powinno być z tym lepiej, choć daty premiery ani ceny nie podano.

Po trzecie zaś – istotna jest zgodność ze standardami. Na widocznym poniżej oficjalnym filmiku przygotowanym na potrzeby Kickstartera Dlodlo chwali się jedynie połączeniem ze smartfonem. Na stronie domowej firmy pecet jest już wprawdzie widoczny (pojawia się też nazwa: Home Edition), ale szczegółów brak. Tym niemniej skoro już teraz można zrobić gogle do VR-u, które nie przerażają wielkością, to pozostaje czekać, aż do odchudzania swoich urządzeń wezmą się duzi producenci.

Więcej na temat: VR,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 12 stycznia 2017, 11:22   Quel
Brak śledzenia przesunięć głowy to wielki problem. Nawet w simach gdzie teoretycznie wystarczy śledzenie samego obrotu czasami śledzenie przesunięcia głowy bardzo się przydaje. Jak tego nie rozwiążą to mogą to równie dobrze wywalić na śmietnik.
środa, 11 stycznia 2017, 22:59   Syskol
Pierwsza udostępniona wersja Oculusa i sporo czasu na zabawę z nia dalej skutecznie odstrasza mnie od zakupu jakiegokolwiek sprzętu do VR. Fajna zabawka na godzinkę, może za kilka lat to się zmieni
środa, 11 stycznia 2017, 16:26   Kolo5141
W sumie takie gogle mogą być używane do grania w normalne gry. Ruchy głowy na boki nie są potrzebne jeśli nie gramy w grę stworzoną do tego.

O autorze

Allor

Podobne newsy

CES 2017: Lenovo pokazało gogle VR – postęp jest ogromny!

News
środa, 4 stycznia 2017

ces-2017-lenovo-pokazalo-gogle-vr--postep-jest-ogromny Rok po premierze Oculusa i Vive pojawi się sprzęt, który będzie i lepszy, i tańszy!

Komentarzy:
29

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

"Czy wam gamerom naprawdę te gry coś zrobiły z głowami, że nie potraficie czytać i rozumieć, co się pisze?"

Słowem: pan doktor postanowił odpowiedzieć krytykom.

Komentarzy:
129

W Święta Bożego Narodzenia polscy telewidzowie co roku mogą zasiąść przed telewizorami, włączyć Polsat i obejrzeć komedię o pomysłowym Kevinie omyłkowo pozostawionym samopas w pustym domu. Czy my, gracze, chcąc poddać się świątecznemu nastrojowi, możemy zamiast Kevina zaprosić na swoje ekrany bożonarodzeniowe gry? No ba!

Komentarzy:
5

Ho, ho, ho! Nie masz pomysłu na geekowski prezent? Elfy służą pomocą!

Komentarzy:
21

Trudno nazwać skradanki „epickimi” – założenia gatunku wymagają przecież, by robić wszystko po cichu i nie zostawiać za sobą śladów. Twórcy gier nieraz udowodnili jednak, że w błędzie jest ten, kto uważa, że akcje bezgłośne pompują adrenalinę w żyłach mniej niż rozbuchane pościgi.

Komentarzy:
12

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z