7
24.08.2016, 10:23Lektura na 1 minutę

GoldenEye 007: Pół godziny ze skasowanym Jamesem Bondem [WIDEO]

Tym razem złoty pistolet nie chybił.


Mateusz Witczak

Trzecia najwyżej oceniana gra w historii Nintendo 64 miała doczekać się remastera na X360. Gracze przyzwyczajeni do nowomodnej oprawy mogliby pozostać przy wylaszczonych teksturach, nic natomiast nie stałoby na przeszkodzie, by "w locie" zmienić je na klasyczne odpowiedniki. Tytuł hulałby w 60 klatkach na sekundę, częstował uszy klasycznym soundtrackiem, a poza misjami znanymi i lubianymi (w gameplayu odnajdujemy ślady Dam, Facility, Surface, Cradle i Aztec) mieliśmy dostać nowe mapy do multi i leaderboarda. Jakość portu gwarantował zresztą odpowiedzialny za odświeżenie developer (Rare), który wyprodukował zarazem oryginał.

Że brzmi wspaniale? W wyniku sporów licencyjnych rzecz nie doszła do skutku. Ostatecznie skończyło się na wydaniu (w 2010) GoldenEye: Reloaded w wersji na Wii, PS3 i X360. Nie było to jednak odświeżenie ani przesadnie wierne oryginałowi (Pierce'a Brosnana zastąpił Daniel Craig), ani specjalnie udane. W dodatku utorowało drogę tragikomicznemu 007 Legends.

Na otarcie łez pozostaje rzeczony gameplay. Tylko dla Waszych oczu.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze