Jak będę duży, to chcę zarabiać tyle co wydawcy Ragnarok Online
...chociaż niekoniecznie na tworzeniu gier. GungHo Online Entertainment odnotowało takie zyski, że ich ostatni raport finansowy można czytać z popcornem w ręku. Zapowiedziano też, że w planach lub produkcji jest aż 10 nowych tytułów. W 2015 roku wydadzą również nową grę Goichiego Sudy.
Japoński koncern zarobił w drugim kwartale roku fiskalnego 2014 44,4 mld jenów (około 1,34 miliarda zł). Zyski operacyjne wyniosły 24,9 miliarda jenów, czyli nieco ponad 750 milionów złotych. W połączeniu z pierwszym kwartałem, w tym roku GungHo zarobiło aż 53,7 mld jenów (1,6 mld zł) w zyskach operacyjnych i 94,3 mld jenów (2,84 mld zł) w całkowitych przychodach. Łał.
W trzecim kwartale koncern wyda jedną grę, a na przyszłość planuje (lub już przygotowuje) aż dziesięć. Ponadto wyda w 2015 roku grę Grasshopper Manufacture (czyli Sudy51) – Let It Die.
A na koniec najbardziej imponująca informacja: GungHo pochwaliło się, że w 2013 roku władało 51% japońskiego rynku gier mobilnych. To ogromna sprawa – japońscy gracze to wybitny wręcz przykład rynku przenoszącego się na gry mobilne. Dla większości z nas nie jest to wiadomość zbyt wesoła, jednak w obliczu przedstawionych danych trudno nie pokłonić się przed potęgą GungHo.
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.