35
18.02.2014, 11:36Lektura na 2 minuty

Cliff Bleszinski: "Już nigdy nie stworzę gry pudełkowej"

Cliff Bleszinski - niegdyś jeden z głównych twórców cyklu Gears of War, obecnie indyk - w ostatnim wywiadzie na łamach Gamasutry przedstawił kilka zalet odłączenia się od wielkiej firmy. Indycze życie spodobało mu się na tyle, że już nigdy w życiu nie chce wydać gry w formie tradycyjnej.


Adam „Adzior” Saczko

Bleszinski twierdzi, że "stary" model dystrybucji ma wyraźne wady, a specyfika pracy twórcy niezależnego jest bardziej atrakcyjna. Ponadto Cliffy B przekonuje, iż tradycyjne metody promocji (i przy okazji interakcji z grą) również zaczynają rdzewieć:


Twoja gra jest tak dobra, jak wiele filmów na YouTubie potrafi wygenerować. Wraz z żoną wkręciliśmy się ostatnio w Rust. Tu nie chodzi o "nowe doznania użytkownika", w tych grach nowe doznania to totalna kupa i nie ma z tym problemu. Ludzie nie nauczyli się dwóch rzeczy od Minecrafta - wypuść swoją grę i buduj ją. Jakiś dzieciak wrzuci filmik. Gracze będą uczyć się grać nawzajem. Nie potrzebujesz komunikatu "naciśnij A, by skoczyć".


Twórca Gears of War chwali też pecety za możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami.


Zamierzam skupić sie na PC - tutaj jest społeczność. Ten trend zawsze będzie kluczowy. Kiedy tworzę nowe studio, chcę zatrudniać community managera od razu. Chcę filmy lub podcasty co tydzień, listy zadań na osobnym subreddicie. Kiedy z żoną siadamy do Rust, przed rozgrywką sprawdzamy subreddit. Kiedy zaczynamy się nudzić, ktoś wypuszcza update. Znów czuję się jak twórca, kiedy muszę sprawdzać listę buildów.


Bleszinski podsumował rozmowę chęcią powrotu do starych, magicznych czasów z udziałem nowych mediów:


Cała "stara gwardia", gdzie zaczynasz od okładki Game Informera i zapowiedzi na E3, jest martwa. Już nigdy - do końca zawodowej kariery - nie stworzę żadnej gry na płycie, a tymczasem [na E3] zaprasza się klientów Targetu i Walmartu [...] Chcę wrócić do punktu, w którym jechałem na PAX, tam podchodziła do nas para i oboje mówili, że poznali się w grze od mojej ekipy. Cosplayerzy. Dzieci z tatuażami. Poczucie kumplowania się z twórcami. Do tego właśnie chcę wrócić.



Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze