Assassin´s Creed: Arena - Planszowe zabójstwa
Ubisoft zapowiedział Assassin's Creed: Arena - karcianą grę planszową przeznaczoną maksymalnie dla czterech graczy, bazującą na znanej serii gier o zabójcach. Poznaliśmy przy okazji zarys zasad gry i warunków zwycięstwa.
Jak się w to gra? Na początku każdej tury losowana jest karta wydarzenia, która może mieć wpływ zarówno na jednego, jak i na wszystkich graczy. Każdy dysponuje kartami akcji z trzech kategorii - ruchu, ukrycia i ataku. Karty te zawierają informacje, ile pól może przebyć gracz lub ile zadać obrażeń. W ukryciu można dobrać dodatkowe karty, jednak nie można na ręce mieć ich więcej, niż siedem - chyba, że wylosowane wydarzenie pozwoli na więcej. Karty służą jednocześnie za punkty życia - zaatakowani musimy pozbyć się części.
Atakujemy innych, kiedy znajdziemy się na ich polu. Zabicie przeciwnika owocuje punktami zwycięstwa - jednym lub więcej, jeśli ofiara zebrała kilka punktów. Śmierć oznacza powrót na pole startowe i utratę posiadanych kart. Atakować gracza możemy tylko jedną kartą ataku, na inne cele można zużyć tyle, ile zechcemy. Nie możemy jednak zabijać innych celów, jeśli w pobliżu znajduje się strażnik. Zabójstwo strażnika nie daje punktów zwycięstwa. Strażnicy odradzają się po wylosowaniu odpowiedniej karty wydarzenia.
Planszę podzielono na sekcje pól wewnętrznych i zewnętrznych. Wewnątrz jest trudniej - mamy mniej miejsca do zaatakowania celu, a strażnicy są silniejsi. Na zewnątrz jest luźniej, za to zużywa się więcej kart i zdobywa mniej punktów zwycięstwa.
Gra kończy się, kiedy któryś z graczy zdobędzie piętnaście punktów (oprócz zabijania celów nagradza się odnajdywanie skarbów i udany ich transport do bazy) lub gdy wylosuje się wszystkie dostępne karty wydarzenia.
To ogólny zarys rozgrywki - elementów zasad ma być więcej, a w związku ze złożonością gra jest rekomendowana dla osób od piętnastego roku życia. W sklepach Assassin's Creed: Arena ma pojawić się jeszcze w lutym. Nad grą pracuje firma Cryptozoic Entertainment, odpowiedzialna za "stołowe" wydania The Walking Dead, Batman: Arkham City czy Hobbita.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.