51
16.01.2014, 12:54Lektura na 1 minutę

Wiedźmin z realistycznymi włosami. Nvidia prezentuje technologię HairWorks [WIDEO]

Nadchodzą dobre czasy dla miłośników (hmm…) realistycznych włosów w grach. AMD ma swoją technologię TressFX, a Nvidia zaprezentowała oficjalnie swój odpowiednik tego rozwiązania w postaci HairWorks. Co więcej, na większą skalę zostanie on zaprezentowany po raz pierwszy w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie!


Piotrek66

Dzięki HairWorks renderowane będą włosy bohaterów i futra napotykanych w trakcie zabawy zwierząt oraz potworów. Technologia Nvidii została po raz pierwszy zaprezentowana w trakcie prezentacji Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu na ubiegłorocznym E3. Później znalazła ona zastosowanie w Call of Duty: Ghosts – to ona odpowiedzialna była za wygląd i zachowanie sierści kultowego już psa. Jej pełnię możliwości zobaczymy w produkcji CD Projekt RED.

Największą różnicą względem TressFX od AMD jest fakt, że HairWorks korzysta z interfejsu DirectCompute. Co to oznacza w praktyce? Ano to, że dzięki temu z dobrodziejstw technologii skorzystają nie tylko właściciele GeForce’ów, ale i Radeonów (co prawda, "realistyczne włosy" od "Czerwonych" działały na kartach Nvidii, ale wiąząło się to ze spadkiem wydajności). Aha - przedstawiciele "Zielonych" nie wykluczają, że rozwiązanie pojawi się też na next-genach.

Poniżej znajdziecie filmik, który prezentuje HairWorks na przykładzie Call of Duty: Ghosts:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze