Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMichaił Kałasznikow - twórca znanej broni - nie żyje

Adzior wtorek, 24 grudnia 2013, 0:35 O grach inaczej
Michaił Kałasznikow
Michaił Kałasznikow

W wieku 94 lat w szpitalu w Iżewsku zmarł Michaił Kałasznikow - projektant jednej z najbardziej znanych broni w historii, karabinka automatycznego AK. "Kałach" zyskał ogromną popularność nie tylko na frontach wojennych, ale także w popkulturze, w tym w wielu grach.

Dokładne przyczyny śmierci Kałasznikowa nie są jeszcze znane - wprawdzie ten utytułowany były żołnierz Armii Czerwonej przebywał w iżewskim szpitalu w związku z problemami z układem krwionośnym i pokarmowym, jednak nie dokonano jeszcze sekcji zwłok. Rosyjski minister obrony Siergiej Szojgu oświadczył, że życie Kałasznikowa jest "jasnym przykładem oddania w służbie państwu".

AK-47 był powszechnie używany ze względu na niskie koszty produkcji, odporność na zniszczenia oraz skuteczność w krótkim zasięgu.

Popularnego "kałacha" widzieliśmy m.in. w Czasie apokalipsy czy w Mroczny Rycerz powstaje. Ponadto AK-47 pojawiał się na naszych ekranach w licznych grach, od Counter-Strike przez serie Grand Theft Auto i Metal Gear Solid po mniejsze produkcje, jak chociażby Soldat.

Kałasznikow stwierdził niegdyś, że jest dumny ze swojego wynalazku, jednak niezadowolony był z faktu jego popularności u terrorystów.

Więcej na temat: Ciekawostki, akcja, strategia, FPS, casual, skradanka, Rockstar North, Cenega Poland, Take 2 Interactive, Rockstar Games, Konami, CD Projekt, Kojima Productions, Valve Software, Play It, Sierra Studios, 2K Games, GREE, Platinum Games,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 30 grudnia 2013, 15:16   DUSTDEVIL
@rwL723 tacy idioci jak ty dzień w dzień ugruntowują moje niskie zdanie o narodowcach i pseudopatriotach. Brzydzę się wami!
niedziela, 29 grudnia 2013, 11:43   rwL723
Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!
niedziela, 29 grudnia 2013, 1:09   Woodstock666
AK nie był w zamyśle kopią STG, a ich podobieństwo było "wymuszone". Kiedy powstawał kbk AK, to nie istniały niektóre rozwiązania konstrukcyjne, inne niż te zastosowane w STG (albo żadne lepsze), zatem AK nie jest, nie było i nie będzie kopią tego karabinu....
Jezu, czy zawsze muszą mieć miejsce dyskusje, na ten temat przy niemal każdym temacie związanym z bronią?
środa, 25 grudnia 2013, 10:26   woocash87
@_SetH_ kurcze chłopie czytaj ze zrozumieniem.Czy pisałem że AK jest kopią Stg44? Pisałem że konstruktor Stg44 pracował w zakładach w Iżewsku w czasie kiedy pojawiały się prototypy AK i ściśle współpracował z Kałasznikowem.Nie rozumiesz?AK to zapewne zmodernizowana konstrukcja Stg44 i to zapewne przez samego twórce. Więc nie ma co się jarać że jest to inna konstrukcja skoro wychodzi od twórcy Stg44 i bazuje na głównych założeniach tego projektu.Schmeisser był bardziej elastyczniejszy twórczo niż Kałasznikow
środa, 25 grudnia 2013, 9:29   _SetH_
@Sonne Broń to tylko przedmiot i nie może być ani dobra ani zła ( w znaczeniu
moralnym). Bez niej ludzie i tak by się zabijali, choćby gołymi rękami. Przypisywanie przedmiotom cech i intencji, to ściąganie odpowiedzialności z ludzi, czyli prawdziwych winowajców.
środa, 25 grudnia 2013, 1:55   Sonne
@Taliak:
Źle mnie zrozumiałeś. Co do Michaiła - R.I.P i niech mu ziemia lekką będzie. Chodzi mi o ogólną fascynację AK-47 - bronią, która jest najpowszechniejsza i najbardziej dostępna na świecie - a skoro dostępna, to trafia także w te rejony świata, gdzie przemoc jest na porządku dziennym. Zmarł człowiek, który ją skonstruował - OK: zdolny gość, bo faktycznie karabin strzela nawet pod wodą, ma sporą siłę rażenia, ale jest jedno "ale": BROŃ TO ZŁO, narzędzie do zadawania śmierci, a nie gadżet elektroniczny
środa, 25 grudnia 2013, 0:54   Taliak
@Sonne - skąd się biorą tacy jak ty? To co napisałeś jest tak idiotyczne, że aż nie mam pomysłu na jego parafrazę.
wtorek, 24 grudnia 2013, 23:16   AK74
Kałasznikow powstał w ZSRR, a tam narodził się Tetris.
wtorek, 24 grudnia 2013, 22:45   pierzchala6
@Luke20 Hmm. Może dlatego, że kałachy to popularna broń również w wielu GRACH? Może ma to jakiś związek z tym newsem? :)
wtorek, 24 grudnia 2013, 21:48   DGLELE
Rodzina AK jest nie do zajechania, garść piachu pod dekiel i dalej strzela, konstrukcja jest tak prosta,że 6 letnie dziecko może go obsługiwać, tak ''popularna'' 47'ka okropnie brzydka jest! :) AKMy są cudowne,akmsy poezja.Nowsze typy robione na 5.56 i 5.45 (czyli np. 74,103,104,105 itd) są tez dobre chociaż główne rosyjskie jednostki typu FSB,MVD itd. czasem dalej biegają z akmami,akmsami bo jednak 7,62 mm ma swoich fanatyków :)))

O autorze

Adam 'Adzior' Saczko
Adam 'Adzior' Saczko
redaktor cdaction.pl
Nie ukrywam, że gram dla przyjemności, a im mniej wtórności i nudy, a więcej dobrej fabuły i spójnego gameplayu, tym frajda bogatsza. Nie lubię porównywać gier między sobą, bo zazwyczaj na tym tracą. Poza tym boję się rosnącej kupki wstydu, przez którą zaczynam już planować emeryturę.

I jestem łysy.

Podobne newsy

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Nie tylko singiel: kilka minut z multi [WIDEO]

News
czwartek, 21 sierpnia 2014

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain---nie-tylko-singiel-kilka-minut-z-multi-wideo W Metal Gear Solid V: The Phantom Pain znajdzie się nie tylko osadzona w otwartym świecie kampania dla pojedynczego gracza, ale także tryb multi. W opublikowanym w serwisie IGN gameplayu, Konami po raz pierwszy pokazało, jak wygląda zabawa w sieci.

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Po początkowych zapowiedziach The Evil Within nie byłem zbyt pozytywnie nastawiony do gry. Im więcej materiałów publikowano, tym bardziej przypominało mi to interaktywną wersję gore-horrorów, których podstawą jest nie straszenie odbiorcy, a obrzydzanie. Takie przekonanie siedziało we mnie aż do Gamescomu, na którym miałem możliwość porównać wyobrażenia z rzeczywistością. I już wiem, że w rzeczywistości jest nieco lepiej.

Komentarzy:
4

Już za chwileczkę, już za momencik będziecie mogli przeczytać w naszej relacji z Gamescomu, jak to dałem się zaczarować Pillars of Eternity. Po ograniu tytułu w domowym zaciszu wiem już, jakie zaklęcie rzucili na mnie developerzy – baldurowe Okropne Zauroczenie. Filary od Obsidianu są tak popękane, że „backers beta” powinno się przemianować na „backers pre-alpha”.

Komentarzy:
62

Basement Crawl wywindował Bloober Team do ekstraklasy polskiego gamedevu. Całe 27 % na Metakrytyku pozwoliło wręczyć grze wieniec „najgorszej produkcji na PS4”, a gratulacje spływały m.in. od redaktorów Destructoida („wszystko byłoby lepsze, niż to”) czy Polygona („wrak”). Krakusi zdają sobie sprawę z rozmiarów wiktorii i są gotowi na wiele, by tym razem sukces ich nie przerósł.

Komentarzy:
6

Choć Sony było obecne na gamescomie, oddział firmy zajmujący się sieciówkami – Sony Online Entertainment – postanowił w ten weekend zorganizować w Vegas własną imprezę. W trakcie SOE Live ujawniono kilka nowych informacji o EverQuest Landmark i EverQuest Next. Zapowiedź cdaction.pl!

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2014
PWŚCPSN
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031