Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMichaił Kałasznikow - twórca znanej broni - nie żyje

Adzior wtorek, 24 grudnia 2013, 0:35 O grach inaczej
Michaił Kałasznikow
Michaił Kałasznikow

W wieku 94 lat w szpitalu w Iżewsku zmarł Michaił Kałasznikow - projektant jednej z najbardziej znanych broni w historii, karabinka automatycznego AK. "Kałach" zyskał ogromną popularność nie tylko na frontach wojennych, ale także w popkulturze, w tym w wielu grach.

Dokładne przyczyny śmierci Kałasznikowa nie są jeszcze znane - wprawdzie ten utytułowany były żołnierz Armii Czerwonej przebywał w iżewskim szpitalu w związku z problemami z układem krwionośnym i pokarmowym, jednak nie dokonano jeszcze sekcji zwłok. Rosyjski minister obrony Siergiej Szojgu oświadczył, że życie Kałasznikowa jest "jasnym przykładem oddania w służbie państwu".

AK-47 był powszechnie używany ze względu na niskie koszty produkcji, odporność na zniszczenia oraz skuteczność w krótkim zasięgu.

Popularnego "kałacha" widzieliśmy m.in. w Czasie apokalipsy czy w Mroczny Rycerz powstaje. Ponadto AK-47 pojawiał się na naszych ekranach w licznych grach, od Counter-Strike przez serie Grand Theft Auto i Metal Gear Solid po mniejsze produkcje, jak chociażby Soldat.

Kałasznikow stwierdził niegdyś, że jest dumny ze swojego wynalazku, jednak niezadowolony był z faktu jego popularności u terrorystów.

Więcej na temat: Ciekawostki, akcja, strategia, FPS, casual, skradanka, Rockstar North, Cenega Poland, Take 2 Interactive, Rockstar Games, Konami, CD Projekt, Kojima Productions, Valve Software, Play It, Sierra Studios, 2K Games, GREE, Platinum Games,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 30 grudnia 2013, 15:16   DUSTDEVIL
@rwL723 tacy idioci jak ty dzień w dzień ugruntowują moje niskie zdanie o narodowcach i pseudopatriotach. Brzydzę się wami!
niedziela, 29 grudnia 2013, 11:43   rwL723
Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!
niedziela, 29 grudnia 2013, 1:09   Woodstock666
AK nie był w zamyśle kopią STG, a ich podobieństwo było "wymuszone". Kiedy powstawał kbk AK, to nie istniały niektóre rozwiązania konstrukcyjne, inne niż te zastosowane w STG (albo żadne lepsze), zatem AK nie jest, nie było i nie będzie kopią tego karabinu....
Jezu, czy zawsze muszą mieć miejsce dyskusje, na ten temat przy niemal każdym temacie związanym z bronią?
środa, 25 grudnia 2013, 10:26   woocash87
@_SetH_ kurcze chłopie czytaj ze zrozumieniem.Czy pisałem że AK jest kopią Stg44? Pisałem że konstruktor Stg44 pracował w zakładach w Iżewsku w czasie kiedy pojawiały się prototypy AK i ściśle współpracował z Kałasznikowem.Nie rozumiesz?AK to zapewne zmodernizowana konstrukcja Stg44 i to zapewne przez samego twórce. Więc nie ma co się jarać że jest to inna konstrukcja skoro wychodzi od twórcy Stg44 i bazuje na głównych założeniach tego projektu.Schmeisser był bardziej elastyczniejszy twórczo niż Kałasznikow
środa, 25 grudnia 2013, 9:29   _SetH_
@Sonne Broń to tylko przedmiot i nie może być ani dobra ani zła ( w znaczeniu
moralnym). Bez niej ludzie i tak by się zabijali, choćby gołymi rękami. Przypisywanie przedmiotom cech i intencji, to ściąganie odpowiedzialności z ludzi, czyli prawdziwych winowajców.
środa, 25 grudnia 2013, 1:55   Sonne
@Taliak:
Źle mnie zrozumiałeś. Co do Michaiła - R.I.P i niech mu ziemia lekką będzie. Chodzi mi o ogólną fascynację AK-47 - bronią, która jest najpowszechniejsza i najbardziej dostępna na świecie - a skoro dostępna, to trafia także w te rejony świata, gdzie przemoc jest na porządku dziennym. Zmarł człowiek, który ją skonstruował - OK: zdolny gość, bo faktycznie karabin strzela nawet pod wodą, ma sporą siłę rażenia, ale jest jedno "ale": BROŃ TO ZŁO, narzędzie do zadawania śmierci, a nie gadżet elektroniczny
środa, 25 grudnia 2013, 0:54   Taliak
@Sonne - skąd się biorą tacy jak ty? To co napisałeś jest tak idiotyczne, że aż nie mam pomysłu na jego parafrazę.
wtorek, 24 grudnia 2013, 23:16   AK74
Kałasznikow powstał w ZSRR, a tam narodził się Tetris.
wtorek, 24 grudnia 2013, 22:45   pierzchala6
@Luke20 Hmm. Może dlatego, że kałachy to popularna broń również w wielu GRACH? Może ma to jakiś związek z tym newsem? :)
wtorek, 24 grudnia 2013, 21:48   DGLELE
Rodzina AK jest nie do zajechania, garść piachu pod dekiel i dalej strzela, konstrukcja jest tak prosta,że 6 letnie dziecko może go obsługiwać, tak ''popularna'' 47'ka okropnie brzydka jest! :) AKMy są cudowne,akmsy poezja.Nowsze typy robione na 5.56 i 5.45 (czyli np. 74,103,104,105 itd) są tez dobre chociaż główne rosyjskie jednostki typu FSB,MVD itd. czasem dalej biegają z akmami,akmsami bo jednak 7,62 mm ma swoich fanatyków :)))

O autorze

Adam 'Adzior' Saczko
Adam 'Adzior' Saczko
redaktor cdaction.pl
Nie ukrywam, że gram dla przyjemności, a im mniej wtórności i nudy, a więcej dobrej fabuły i spójnego gameplayu, tym frajda bogatsza. Nie lubię porównywać gier między sobą, bo zazwyczaj na tym tracą. Poza tym boję się rosnącej kupki wstydu, przez którą zaczynam już planować emeryturę.

I jestem łysy.

Podobne newsy

Nowe GTA: San Andreas na X360 to tak naprawdę port... z iOS i Androida?

News
przedwczoraj

nowe-gta-san-andreas-na-x360-to-tak-naprawde-port-z-ios-i-androida Niedawno na Xboksie 360 pojawiła się „odświeżona” i działająca w rozdzielczości 720p wersja GTA: San Andreas, która zastąpiła poprzednie wydanie z pierwszego Xboksa. Okazuje się jednak, że w wielu aspektach edycja ta jest gorsza od dotychczasowej. A to dlatego, że najprawdopodobniej jest ona portem… z wersji mobilnej.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tydzień temu obiecałem wam, że dzisiaj cofniemy się w czasie. W kategorii retro przerobiliśmy cały dział Nintendo, więc teraz, zgodnie z logiką, pogadamy o Sedze. Na pierwszy ogień – Master System, 8-bitowy rywal NES-a (a u nas – Pegasusa).

Komentarzy:
5

W zeszłym roku czar prysł, a kajdany, wcześniej przykuwające mnie do konsoli każdego listopada od 2003 roku z hukiem pękły. Call of Duty: Ghosts był pierwszym CoD-em, którego nie skończyłem; pierwszym, w którym nawet multiplayer zajął mnie na ledwie kilka godzin. Na Advanced Warfare czekam jednak z wypiekami, odliczając dni do premiery. Dlaczego?

Komentarzy:
60

Acquire, studio znane przede wszystkim z serii skradanek Tenchu i niedocenianego Way of the Samurai, zaprasza nas na wycieczkę do Akihabary – słynnej dzielnicy Tokio nazywanej często mekką otaku. Atmosfera „Akiby” odwzorowana jest tu niesamowicie i zachwyci wielbicieli Japonii, ale co z resztą gry? Recenzja cdaction.pl!

Komentarzy:
4

Nareszcie – po ośmiu latach doczekaliśmy się kontynuacji Najdłuższej podróży i Dreamfalla. Po zagraniu w pierwszy epizod – Reborn – wiem jedno: na to czekałem. Choć idealnie nie jest.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z