18
20.11.2013, 13:36Lektura na 2 minuty

Microsoft i Sony o prototypach padów do XBO i PS4

Pady to podstawowy element wyposażenia każdej konsoli. Jak wyglądają kontrolery Xboksa One i PlayStation 4 już wiemy – zmiany względem poprzedników są może niewielkie, ale widoczne. W udzielonych niedawno wywiadach przedstawiciele Microsoftu i Sony rzucili nieco światła na pomysły i rozwiązania, jakie były testowane w trakcie opracowywania padów.


Piotrek66

W rozmowie z serwisem VentureBeat Zulfi Alam, menedżer generalny odpowiedzialny w Microsofcie za akcesoria, zdradził, że pracując nad padem do Xboksa One inżynierowie stworzyli „setki” różnych modeli kontrolera. Próbowano zastosować w nich różne rozwiązania – ekran, na przykład, a nawet… generator zapachu. W tym ostatnim przypadku próbowano zaimplementować różne zapachy. Wdychanie świeżego powietrza dżungli byłoby może przyjemne, ale gorzej byłoby, gdybyśmy wyszarpywali z wrogów ich wnętrzności… fuj.

Gigant z Redmond chciał pójść też drogą Sony i dodać touchpad oraz głośnik, ale uznano, że takie elementy są niepotrzebne i jedynie na próżno odwracają uwagę gracza od ekranu telewizora. Podobnie sytuacja wyglądałaby, gdyby zaimplementowano mini-projektor, poza tym bateria pada mogłaby się szybko wyczerpać. Alam dodał, że w sumie na prace badawcze nad kontrolerem Xboksa One wydano ponad 100 milionów dolarów.

Również Sony stworzyło kilka modeli pada nim zrobiło jego finalną wersję. Toshimasa Aoki, menedżer ds. planowania produktu w firmie, również w rozmowie z VentureBeat wyjawił, że powstało 20 prototypów DualShocka 4. Początkowo koncern chciał wprowadzić drastyczne zmiany, a nawet zmienić kształt kontrolera. Niektóre edycje nie miały nawet przycisków, a tylko ekran dotykowy, w innych guziki były dotykowe. Próbowano także dodać tylny touchpad. W testach uznano jednak, że takie rozwiązania się nie sprawdzają. 


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze