29
20.06.2013, 12:24Lektura na 2 minuty

Xbox One: Microsoft o rezygnacji ze swojej strategii, aktualizacja i Kinect obowiązkowe

Rezygnacja z kontrowersyjnych rozwiązań Xboksa One była dla większości graczy sporym szokiem. Co jednak może wydawać się dziwne, przedstawiciele firmy zapewniają, że taki scenariusz opracowywali już od jakiegoś czasu. A z kolei EA podkreśla, że mimo zmian w koncepcji XBO nie wróci już do online passów.


Piotrek66

Marc Whitten, korporacyjny wiceprezes Microsoftu, w rozmowie z serwisem Polygon przyznał, że internauci od początku byli negatywnie nastawieni do pomysłów zaprezentowanych przez giganta z Redmond. Koncern był przygotowany na taki obrót sprawy i pracował nad porzuceniem dotychczasowej strategii już od jakiegoś czasu. Na usta ciśnie się więc pytanie – dlaczego musieliśmy czekać na to tak długo? Jak tłumaczy:


Chcieliśmy opowiedzieć naszą kompletną historię. Wiedzieliśmy, że częściowo została ona przedstawiona na pierwszej prezentacji Xboksa One i targach E3. Chcieliśmy pokazać naszą wizję i nadchodzące gry. Zrobiliśmy to, a gracze dostarczyli nam wielu opinii.


Whitten podkreślił też, że choć w przeważającej większości tytułów połączenie z internetem nie będzie wymagane, w niektórych nadal trzeba będzie łączyć się z siecią. Mowa tu o produkcjach wykorzystujących system obliczeń „w chmurze”. Niestety przedstawiciel Microsoftu dał do zrozumienia, że strategia firmy może ponownie się zmienić.

Z kolei w rozmowie z serwisem IGN Whitten zaznaczył, że choć do działania Xbox One nie będzie wymagał stałego połączenia z internetem, w trakcie pierwszego uruchomienia konsoli niezbędne ma być podłączenie do globalnej sieci. Chodzi oczywiście o aktualizację oprogramowania, którą urządzenie będzie musiało pobrać. Nic się natomiast nie zmieniło w kwestii Kinecta, który musi być podpięty do XBOMicrosoft wierzy, że kontroler jest „kluczowym elementem architektury”.

Przy okazji – gdyby ktoś podejrzewał, że wraz z porzuceniem zabezpieczeń DRM w Xboksie One firma Electronic Ats zacznie zastanawiać się jak powrócić do kodów online pass… to jest w błędzie. John Reseburg, starszy dyrektor koncernu ds. korporacyjnej komunikacji w rozmowie z Polygon zapewnił, że ten system „antyużywkowy” już nie powróci i to bez względu na przyjętą przez Microsoft strategię.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze