Kto ma największe udziały w rynku? Też pytanie...
Przy okazji wczorajszej publikacji raportu finansowego Ubisoft podzielił się danymi dotyczącymi światowego udziału wydawców w rynku pudełkowych gier w ubiegłym roku. Ujawniono też listę najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol. Zwycięzcy w obu kategoriach mogą być tylko jedni…
Zaprezentowane liczby bazują na danych zebranych przez Chart-Track, Nielsena i NPD. Na fotelu lidera zasiada Activision Blizzard z udziałem na poziomie prawie 20%, co jest wzrostem znaczącym w porównaniu do 15,7% w 2011 roku. Koncern zepchnął tym samym na drugą pozycję EA, które tym razem musi zadowolić się wynikiem 18,4% (wcześniej 19,7%). Na trzecim miejscu mamy Ubisoft z rezultatem 11,2% (wcześniej 8,8%).
Firmy z największym udziałem w 2012 roku:
Activision tryumfuje również w zestawieniu dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol (w latach 2005-2012). Choć na liście aż sześć wydawanych jest przez EA, to na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty. Na drugim uplasował się wąsaty hydraulik Mario, a na trzecim seria FIFA.
20 najlepiej sprzedających się marek tej generacji konsol (lata 2005-2012):