28
16.05.2013, 19:05Lektura na 2 minuty

Kto ma największe udziały w rynku? Też pytanie...

Przy okazji wczorajszej publikacji raportu finansowego Ubisoft podzielił się danymi dotyczącymi światowego udziału wydawców w rynku pudełkowych gier w ubiegłym roku. Ujawniono też listę najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol. Zwycięzcy w obu kategoriach mogą być tylko jedni…


Piotrek66

Zaprezentowane liczby bazują na danych zebranych przez Chart-Track, Nielsena i NPD. Na fotelu lidera zasiada Activision Blizzard z udziałem na poziomie prawie 20%, co jest wzrostem znaczącym w porównaniu do 15,7% w 2011 roku. Koncern zepchnął tym samym na drugą pozycję EA, które tym razem musi zadowolić się wynikiem 18,4% (wcześniej 19,7%). Na trzecim miejscu mamy Ubisoft z rezultatem 11,2% (wcześniej 8,8%).

Firmy z największym udziałem w 2012 roku:

  • Activision Blizzard - 19.5% (15.7%)
  • Electronic Arts - 18.4% (19.7%)
  • Ubisoft - 11.2% (8.8%)
  • Nintendo - 10.8% (12.4%)
  • Take-Two - 6.4% (4.8%)
  • Microsoft - 5% (4.8%)
  • Sony - 3.5% (5.3%)
  • THQ - 3.3% (4.9%)
  • Warner Bros. - 3.3% (3.7%)
  • Capcom - 2.4% (1.2%)
  •  

    Activision tryumfuje również w zestawieniu dwudziestu najlepiej sprzedających się marek w tej generacji konsol (w latach 2005-2012). Choć na liście aż sześć wydawanych jest przez EA, to na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty. Na drugim uplasował się wąsaty hydraulik Mario, a na trzecim seria FIFA.

    20 najlepiej sprzedających się marek tej generacji konsol (lata 2005-2012):

  • Call of Duty
  • Mario
  • FIFA
  • Wii Fit (zestaw z konsolą wliczone)
  • Assassin’s Creed
  • Guitar Hero
  • Halo
  • Madden NFL
  • The Sims
  • Need for Speed
  • Battlefield
  • Just Dance
  • Rock Band
  • Mario Kart Wii
  • Lego
  • Grand Theft Auto
  • World of Warcraft
  • WWE
  • The Elder Scrolls
  • Sonic

  • Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze