Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]
Kilka lat temu Epic Games przeniosło silnik Unreal Engine 3 do przeglądarek, wykorzystując wtyczkę Adobe Flash. Teraz firma idzie o krok dalej – na GDC ujawniono, że wraz z twórcami Firefoxa developerzy stworzyli nową wersję technologii bazującą na JavieScript i nie wymagającej żadnych dodatkowych pluginów.
Mozilla i Epic Games wspólnie opracowali przeglądarkową edycję Unreal Engine 3. Do działania nie wymaga instalacji żadnych zewnętrznych pluginów – silnik wykorzystuje nową wersję bibliotek JavaScript, HTML-a i technologii OpenGL. Dzięki temu udało się zmniejszyć straty w wydajności w porównaniu z wersją natywną, co pozwala uruchamiać trójwymiarowe gry w oknie Firefoxa, Chrome’a czy Internet Explorera. Wciąż są jednak problemy z długimi czasami ładowania, co wiąże się z dużymi rozmiarami współczesnych produkcji.
Na GDC pokazano przeglądarkową wersję Unreal Engine 3 na przykładzie znanego z platform mobilnych dema Epic Citadel i stworzonego przez Mozillę FPS-a BananaBread.
Epic Citadel:
BananaBread: