32
22.10.2012, 16:30Lektura na 1 minutę

Twórcy GTA zdradzają: "Szum medialny wokół gry był celowy"

Wydane w 1997 roku Grand Theft Auto osiągnęło sukces m.in. dzięki histerii polityków i mediów, którzy piętnowali grę ze względu na jej tematykę i brutalność. Okazuje się, że nie był to jednak przypadek – w jednym z wywiadów twórcy oryginalnego GTA zdradzają, że te reakcje były wynikiem zaplanowanych działań marketingowych.


Piotrek66

Za reklamę pierwszego GTA odpowiedzialny był Max Clifford – człowiek, który z zimną precyzja zaplanował burzę, jaka przetoczyła się w mediach przy okazji premiery gry. Wszystkie działania marketingowe miały na celu sprowokowanie dziennikarzy i polityków, co zapewniło produkcji studia DMA Design (ówczesnemu Rockstarowi) darmowy rozgłos.

Tak twierdzą David Jones i Mike Dailly, główni „ojcowie” pierwszego GTA. W wywiadzie dla internetowego wydania dziennika The Sunday Times wspominają przebieg kampanii marketingowej gry, która zapewniła jej sukces.

Jak mówi Dailly:


To zasługa Maxa Clifforda. To on zaplanował całą histerię medialną, która gwarantowała, że w sprawę zaangażują się także politycy… Robił wszystko, żeby podtrzymać wysoki rozgłos o grze.


Jak dodaje Jones:


Powiedział nam, jakby on by to rozegrał, w jakich ludzi wycelowałby całą akcję, co oni by powiedzieli. Każde słowo Clifforda okazało się prawdą.


Programiści zapewniają jednak, że oni sami nigdy nie kierowali się chęcią wywołania kontrowersji. Twierdzą, że zależało im tylko na dostarczenie graczom odpowiedniej dawki „funu”.

Co sądzicie o tym, że szum medialny wokół GTA został celowo wyreżyserowany przez jednego człowieka?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze