Metal Gear Solid: Ground Zeroes - Platformy sprzętowe ujawnione
Ujawniona w weekend prezentacja Metal Gear Solid: Ground Zeroes spotkała się z mieszanymi opiniami - przede wszystkim dlatego, że mimo faktu, iż gra działa na next-genowym silniku FOX, jej wygląd - choć wyraźnie lepszy, niż większości współczesnych produkcji - trudno uznać za rewolucyjny. W trakcie PAX Prime projektant gry, Hideo Kojima, odniósł się do tych zarzutów, wyjawiając platformy sprzętowe dla tej produkcji.
I okazuje się, że ów "next-gen", to rzeczywiście next-gen, ale symulowany przez... platformy z obecnej generacji sprzętowej. Hideo Kojima wyjaśnił bowiem, że Metal Gear Solid: Ground Zeroes pojawi się na PS3 i X360, a choć w trakcie prezentacji całość działała na PC (co dziwne - ta platforma nie została wymieniona wśród tych planowanych dla gry), to identyczną jakość gra powinna mieć na PS3. Kojima zwrócił jednak uwagę, że wszystko, co widzimy w około 10 minutowym demie, generowane jest w czasie rzeczywistym - także rozpoczynający je "filmik". I to raczej on powinien być wyznacznikiem jakości oprawy graficznej gier w przyszłości, a nie kończąca demo sekwencja gameplayowa.
Kojima podkreślił również, że Ground Zeroes to tytuł, nad którym pracuje osobiście, nie jest to jednak "Metal Gear Solid 5". Dodał jednak, że nowa produkcja to coś w rodzaju "prologu". Do czego? To zagubiło się między słowami (Kojima nie ujawnił, co do końca miał na myśli), ale należy zakładać że chodzi o prolog to prawdziwie next-genowego MGS-a.
Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!