146
4.06.2012, 18:11Lektura na 9 minut

E3 2012: Konferencja Microsoftu. Black Ops II, świetny Tomb Raider, rewolucyjny Smart Glass, działo się!

Jak co roku, również i tegoroczną edycję targów E3 otworzył swoją konferencją Microsoft. Czym zaskoczył nas gigant z Redmond? Nowej konsoli nie było (podobnie, jak i Adriana Chmielarza na scenie), dostaliśmy za to potencjalnie rewolucyjną technologię Smart Glass i trochę nowych gier - w większości jednak spodziewanych. Największa niespodzianka? Nieoczekiwana... Fantastyczny gameplay z Tomb Raidera.


Hut

Najważniejsze wydarzenia:

  • W wywiadzie na antenie telewizji SpikeTV przedstawiciel Microsoftu potwierdził listę tytułów, które trafią w skład letniej promocji Xbox Live Summer of Arcade. Będą to: Hybrid, Deadlight, Wreckateer, Tony Hawk's Pro Skater HD (co oznacza zapewne czasową wyłączoność dla Xboksa 360), oraz Dust: An Elysian Trail,
  • Niespodzianka - pierwszym pokazywanym gameplayem nie jest Call of Duty: Black Ops II (jak Modern Warfare 3, Black Ops czy Modern Warfare 2 w poprzednich latach), ale Halo 4. Obserwujemy scenę lądowania na obcej planecie (podobną nieco do pierwszych scen z Halo 3), gdzie Master Chief przebija się przez dżunglę. Pierwsi przeciwnicy to zwykłe grunty Covenantów, nagle jednak Master Chief trafia na nowego wroga -  wojowników podobnych nieco do wojowników z Avatara, z świecącymi czaszkami zamiast twarzy. Hasło gry: Ancient Evil Awakes - czyli Pradawne zło budzi się...
  • Trailer:

    Gameplay:

     

  • Kolejny punkt programu i znów  niespodzianka: Splinter Cell: Blacklist. Gameplay - akcja toczy się na pograniczu Iranu. Sam Fisher, ubrany w swój tradycyjny kombiezon z goglami na głowie. Porusza się dynamicznie, tak jak żołnierze w Ghost Recon: Future Soldier, podobnie jak oni płynnie klei się do osłony. Oglądamy nowy system "killing in motion" - nową wersję "mark & execute". Pozwala zabić w ruchu (i w spowolnieniu a'la bullet time) wskazanych przeciwników. Bohater korzysta z gadżetów, m.in. granatu obezwładniającego. Gra jest brutalna - gdy jeden z przeciwników zbliża się do murku, za którym chowa się Sam, ten wciąga go do siebie i nożem przecina mu gardło. Gdy zostaje wykryty, rozpoczyna się strzelanina - dość intensywna (bardziej, niż w "dawnych" skradankach), znów bardziej w stylu Future Soldier. Gdy w finałowej scenie Sam dociera do swojego celu - informatora - i próbuje wyciągnąć od niego informacje, ten... sam strzela sobie w głowę, ciągnąc za spust pistoletu trzymanego przez bohatera. Gdy prezentacja się końcy, twórcy, przedstawiciele Ubisoftu, zapowiadają multiplayer, co-op i rozbudowaną "skradaną" kampanię.  Premiera - wiosną 2013.
  •  

  • Punkt kolejny - Kinect w grach EA Sports. Oglądamy prezentację wykorzystania sensora w Fifie 13 i Maddenie 13. Najciekawszy pomysł? W Fifie 13 Kinect słucha, jak komentujemy decyzje sędziowskie. Gdy przeklniemy po odgwizdaniu spalonego... sędzie to usłyszy i może sprezentować naszemu graczowi żółtą kartkę. EA Sports obiecuje, że system ten będzie rozpoznawał wszystkie języki i dialekty z krajów, w których ukaże się gra. Czyli rozpozna także naszą swojską "kur...", ekhm, ekhm, ekhm. Będą z tego memy :)
  •  

  • Zdaje się, że Microsoft pozazdrościł Sony gry Sorcery: Świat Magii - pokazany w następnej kolejności nowy zwiastun Fable: The Journey bardzo klimatem tę produkcję na PlayStation Move.
  • Na to czekaliśmy - nowy trailer Gears of War: Judgement. Data premiery - 2013. Będzie Chmielarz na scenie? Niestety, nie...
  •  

  • ...zamiast niego Microsoft pokazuje trailer gry Forza: Horizon. Otwarty świat, piękne krajobrazy Kolorado, zmienny cykl dnia i nocy, wszystko zwieńczone zawodami maniaków prędkości podobnymi do Festiwali z MotorStorma, DiRT 2 czy Need for Speed: ProStreet, podkręcone dubstepową ścieżką dźwiękową. Data premiery - 23 października 2012
  • Kolejna prezentacja dotyczy nowych funkcji wyszukiwarki Bing. Będzie można prosić Xboksa, by wyszukiwał dostępne treści po gatunkach - wystarczy powiedzieć "Xbox Bing action" i pojawią się wszystkie dostępne filmy i gry z gatunku akcji. Od jesieni Kinect nauczy się rozumieć dwanaście nowych języków, niestety nie ma wśród nich polskiego. Polski nie dotyczy też ogłoszona długa lista różnego rodzaju stacji telewizyjnych, które w USA będzie można oglądać za pośrednictwem Xboksa (w tym m.in. Nickelodeon czy mecze NBA). Nowa usługa to Xbox Music - dostępne będzie w niej 20 milionów utworów muzycznych - z poziomu X360 oraz smartfonów i tabletów działających pod kontrolą systemu Windows Phone. W Polsce? Czekamy na potwierdzenie, choć trzeba się liczyć z tym, że nie od razu. Ostatni punkt tej częsci to opracowana wraz z Nike aplikacja Nike+ Kinect Training - system terningowy, który wykorzystuje Kinecta do analizy postępów w ćwiczeniach, a na bazie tej analizy podpowiada jak zmieniać stosowane ćwiczenia. 
  • To może być coś. Smart Glass. Co to takiego? "Breaktrough in entertainment" - aplikacja, która pozwala wszystkim urządzeniom mobilnym rozmawiać ze sobą. Jak to działa? Ktoś ogląda film na iPadzie w samolocie. Samolot ląduje, robi pauzę, nasz bohater jedzie do domu, uruchamia Xboksa i przesyła dalszą część filmu na niego i podłączony do niego telewizor. Jednocześnie na iPadzie wyświetla się zestaw informacji na temat oglądanego filmu. W tym samym czasie na telefonie może oglądać - mapę, przedstawiającą miejsce, gdzie dzieją się wydarzenia z filmu. Wszystko sterowane jest głosem (przez Kinecta), a oczywiście to, co wyświetla się na ekranach zależy tylko od nas. Ciekawe - pytanie, jak jeszcze to wykorzystać? Microsoft odpowiada - łącząc urządzenia mobile z grami. Na prezentacji widzimy, jak smartfon służy do ustalania taktyk w grach sportowych, które potem rozgrywaą się w Xboksie. Albo do zmiany broni, z której korzystamy w meczu multi w Halo 4. Efektowne, ale  to wszystko na razie jest tylko spreparowanym filmikiem (jak pierwsze filmy pokazujące Kinecta - pamiętacie tę deskorlokę materializującą się na ekranie?). Czy to będzie działać w praktyce? Dowiemy się jesienią.
  • Smart Glass ma być też wykorzystywany do kolejnej niespodzianki. Pojawi się Internet Explorer w Xboksie. Wreszcie! Na dodatek sterowany Smart Glassem (przesuwanie palcem po ekranie smartfonu pozwala zmieniać strony, a także powiększać i pomniejszać je "szczypaniem") i Kinectem. Masowy (amerykański) odbiorca nie potrzebuje już nic więcej - po co mu nowa generacja konsol? To także premiera przewidziana na jesień.
  • Wracamy do gier. Tomb Raider. To świetna gra! Obserwujemy sekwencję, w której Lara ucieka przed ostrzałem. Wszystko wokół niej fruwa (jest podatne na zniszczenie otoczenie), dziewczyna płynnie przemierze okolicę, skacząc, zjeżdżając po linie, ratując się przed upadkiem w przepaść za sprawą prostych QTE (interaktywncyh animacji typu wciśnij "X"). W walce korzysta z łuku, którego zapalone strzały, zajmują ogniem podatne na to przedmioty. Gdy znajdzie broń - np. obrzyna upuszczonego przez jednego z przeciwników - może ją podnieść i strzelać niczym Max Payne w nowej części swoich przygód. Będzie brutalnie - w jednej ze scen Lara podrzyna gardło wrogowi. Będą też skrypty - w pewnym momencie widzimy jak spływa w dół wodospadu, cały czas strzelając. Szokująco dobre! Sekwencja z lotem na spadochronie między wysokimi drzewami - jeszcze lepsze! To już nie ten sam, nudny Tomb Raider - ten relaunch udał się bardziej, niż odświeżenie Jamesa Bonda panem Danielem Craigiem. No i exclusvie - pierwsze DLC do gry ukaże się najpierw na X360.
  •  

  • Trzy tytuły na wyłączność. Pierwszy od Signal Studios, twórców serii Toy Soldiers. Nosi tytuł Ascend: New Gods i jest kolejnym "God of Warem na Xboksa", którego różne wersje ukażą się na Xboksa i urządzenia mobilne działające pod Windows Phone. Drugi to LocoCycle, gra studia Twisted Pixel. O... motocyklu rodem z filmu TRON? Nic z tego nie rozumiemy... Trzeci - logiczna gra Matter, z bohaterem przypominającym nieco wieżyczki z Portala. Wszystkie ukażą się w 2013 roku, sprawiają wrażenie  produkcji na Xbox Live (i Kinecta).
  • Teraz rozgrywka z Resident Evil 6. Bohater grywalny Leon S. Kennedy. Klasyczne zombie, szybka akcja, strzelanie zza osłony. Efektowne, ale podobne sceny Capcom pokazywal już na swoim Captivate w kwietniu (wrażenia z tamtego pokazu - TUTAJ). Poprawka - tu jest więcej akcji. Spadający z nieba samolot, ucieczka helikopterem, który rozbija się w centrum handlowym pełnym zombie... Captivate był ukłonem w stronę fanów starych gier z serii, konferencja Microsoftu ma podkręcić fanów Resident Evil 5
  • Zaraz potem - Wreckateer. Nie trzeba długo kombinować, co stało za pomysłem na tę produkcję. To "Angry Birds na Kinecta" - strzelanie różnego rodzaju pociskami, sterowanymi przez gracza, w zamki, rozpadające się malowniczo zgodnie z wskazówkami prostego modelu fizyki.
  • Na scenę wchodzą Trey Parker i Matt Stone, twórcy serialu South Park. Po krótkim trailerze gry South Park: The Stick of Truth (to nowy tytuł produkcji zapowiedzianej jako South Park: The Game) opowiadają o ogromie pracy włożonym w ten tytuł, który ma sprawić, że poczujemy się bohaterami naszego własnego odcinka South Parku.
  • Wszyscy gracze na to czekali - występ na żywo Ushera, który wykonuje piosenkę, która znalazła się w Dance Central 3. Wraz z układem tanecznym z gry inspirowanym tańcem, który artysta wykonuje na trasie. Łał! 
  • Na koniec to, od czego zwykle konferencje Microsoftu się zaczynały. Call of Duty: Black Ops II. Jakie jest? Pokazana scena dzieje się w centrum Los Angeles 2025 roku. Stara technologia, ale wygląda naprawdę bardzo dobrze. Bohater - Mason, syn głównej postaci z pierwszego Black Ops. Jedzie w transporterze - jak się zdaje - z panią prezydent USA (wreszcie by wybrali jakąś kobietę, a nie tylko pokazywali je w filmach). Całe LA płonie, do centrum zmierzają duże siły wojska. Na ciężarówkę naszych bohaterów wali się dosłownie wszystko - z helikopterem włącznie. Trochę patentów jednak się powtarza - jest spadanie w przepaść z chwytem w ostatnim momencie, jest strzelanie do nadlatujących samolotów, czyli odwrócone strzelanie z nieba do ludzi na ziemi,  jest snajperka w podczerwieni - wszystko rozgrywa się na autostradzie prowadzącej do centrum miasta. Jest też znane z wcześniejszych prezentacji "przejście do dalszej części poziomu, z szacunku dla czasu oglądających" - druga sekwencja, to strzelanina w centrum handlowym, klimatem przypominająca mapę Arkaden z Modern Warfare 3. Znów: eksplozje, świstające kule, grzechot karabinów, chaotyczne komunikaty w słuchawkach, nowością są gadżety - latające bezzałogowe drony fruwające nad walczącymi. Wyjście na zewnątrz i mamy walący się na gracza budynek - niemal dosłowny cytat podobnej sceny z Battlefielda 3. Potem płynne przejście do sekwencji latanej - bohater wsiada do samolotu pionowego startu i lata nim między wieżowcami, osłaniając z powietrza kompanów. Obciachu i lipy nie ma, ale trudno powiedzieć, czy ta prezentacja przekona graczy, że Black Ops II to nowe Call of Duty, czy jednak kolejna powtórka z rozrywki. Poza tym wszystko to wydaje się już tak przesadzone  - wszystko to co powyżej wciśnięto w 5 minut, czy starczy pomysłów na całą grę?  
  •  

    Zapis konferencji - poniżej:


    Redaktor
    Hut
    Wpisów4059

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze