9
3.12.2011, 18:05Lektura na 1 minutę

From Dust: Udany eksperyment. Pół miliona egzemplarzy na konsolach

Tegoroczna zabawa w boga, czyli gra From Dust, rozeszła się w liczbie 500 tysięcy egzemplarzy na PlayStation Network i Xbox Live. Dobry wynik sprzedażowy utwierdził Ubisoft w przekonaniu, że dystrybucja cyfrowa to dobry sposób na wprowadzenie nowej marki.


Adam „Adzior” Saczko

Thomas Paincon, menadżer Ubisoftu zajmujący się cyfrową dystrybucją, przyznał, że wprowadzenie nowej marki w ten sposób jest mniej ryzykowne. Jak mówi:


Wydawanie nowej gry w formie cyfrowej jest mniej ryzykowne [...] Jeśli chodzi o tradycyjny rynek, jeżeli nie cieszysz się średnią 90% na Metacritic i nie masz wielomilionowej rzeszy fanów, wypuszczenie nowego tytułu jest bardzo ryzykowne. [...] Popatrzcie na From Dust, który sprzedaliśmy w liczbie pół miliona egzemplarzy na XBLA i PSN. Dlaczego? Z jednej strony ceny były niższe, a z drugiej to nowe doświadczenie w rozgrywce, a ludzie korzystający z cyfrowych platform chętniej sprawdzają nową markę.


Paincon stwierdził też, że gry wydawane w sieciach cyfrowej dystrybucji zyskują również na datach premiery, które są ustalone poza późnojesiennym i zimowym boomem na nowe produkcje.


Ustalenie premier gier, które można pobrać w pierwszej połowie roku lub w okolicach września, zanim nadejdą pudełkowe hity, jest trafne ze względów strategicznych. Trudniej jest zawalczyć o pieniądze graczy, kiedy wokół nadchodzi tak dużo produkcji z kategorii AAA.



Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze