Valve: "Wolimy uaktualniać obecny silnik niż tworzyć Source Engine 2"
Silnik Source, na którym oparte są ostatnie gry Valve, łącznie z Portalem 2, ma już swoje lata – został wydany w 2004 roku. Przedstawiciele studia wyjawili jednak, że na razie nie zamierzają tworzyć nowej technologii, ponieważ znacznie łatwiej jest uaktualniać obecną.
Chet Faliszek, scenarzysta w Valve, w wywiadzie dla GamingLive stwierdził, że studio nie zamierza w najbliższej przyszłości wydawać silnika Source 2, choć na pewno kiedyś tak się stanie. Jak mówi:
To właśnie sposób, w jaki pracujemy nad tym silnikiem, po prostu go uaktualniamy, a nie zastępujemy nowym. W pewnym momencie może pojawi się Source 2 lub cokolwiek podobnego, ale dla nas naprawdę bardzo łatwo jest utrzymywać przy życiu obecną technologię, której narzędzia znamy.
Jak dodaje:
Kiedy zastępujesz stary silnik nowym, zastępujesz też narzędzia i sposób, w który ludzie pracują. Trzeba poświęcić wiele godzin na naukę nowej technologii, by ludzie mogli dobrze ją wykorzystać.