Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITKiedy pojawi się PS4? Sony: "Kiedy developerzy wycisną ostatnie soki z PS3"

Piotrek66 poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 18:26 News
PlayStation 3 Slim
PlayStation 3 Slim

Co jakiś czas w sieci pojawiają się kolejne plotki o następcy PS3. W jednym z wywiadów jeden z szefów Sony został zapytany, kiedy możemy konkretnie spodziewać się PlayStation 4. Według niego, nowa konsola zadebiutuje, gdy developerzy wycisną ostatnie soki z obecnej.

Redakcja serwisu Eurogamer zapytała Shuhei Yoshidę, prezesa Sony Worldwide Studios, o to, kiedy pojawi się PS4. Jak stwierdził:

Patrząc na cykl życia platformy, kiedy developerzy nie będą mogli za jej pomocą ulepszać swoich dzieł, nadejdzie czas, gdy będziemy musieli poważnie rozważyć przejście do następnej generacji.

Już teraz niektórzy twórcy gier narzekają na ograniczenia obecnych konsol (m.in. za mała ilość RAM-u). Mimo to Sony jak dotąd nie ujawniło następcy PS3. Dlaczego? Jak wyjaśnia Yoshida:

Jeśli chodzi o nas, nie mamy ochoty wydawać teraz nowej konsoli. Gracze cały czas potrzebują czegoś nowego i ekscytującego. Jeśli będą widzieć, że co roku wychodzą te same gry, szybko stracą nimi zainteresowanie. Patrząc w ten sposób, na wszystkie produkcje wydawane na PS3 – zarówno te tradycyjne, jak i nowe, korzystające z Move’a – wciąż możemy z twórczego punktu widzenia zrobić wiele. A więc tak długo, jak my i nasi developerzy możemy stworzyć nowe doświadczenia, które są jeszcze fajniejsze dla konsumentów, nie widzę potrzeby w przesiadce na nową generację.

Więcej na temat: Sony, PlayStation 4,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:42   Aargh
@ matiyyy: przecież o to mi chodzi - korzystają ze wszystkich, ale nie wszystkie się skalują wraz ze wzrostem ilości rdzeni.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:35   matiyyy
@Aargh - tak, gry korzystają ze wszystkich rdzeni procesora, ale cześć z nich nie wykorzystuję całego potencjału dodatkowych rdzeni, ale to już się zmienia bo wychodzą gry które wymagają coraz lepszych procesorów i te gry lepiej sobie radzą z architekturą wielordzeniowych procków.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 10:55   ahikar
"Kiedy developerzy wycisną ostatnie soki z PS3" wtedy gry bedą się scinać, to tak jak by odpalić Crysisa na Ati 9200 na full detalach, moim zdaniem konsole już teraz osiągneły maximum swoich możliwości
wtorek, 23 sierpnia 2011, 10:15   Aargh
@matiyyy: gry mogą korzystać ze wszystkich rzdeni procka, ale wcale nie muszą się dobrze z ilością rdzeni skalować - tzn. róznica między dwoma a czterama rdzeniami może nie dawać widocznego przyrostu wydajności.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 9:35   RealAS
@mientek
co sie dziwisz? przeciez jestesmy krajem samych specjalistow :)
wtorek, 23 sierpnia 2011, 9:32   Aargh
@kociotrzeci: to nie jest 8 rdzeni, tylko 1 PPE (który jest traktowany jako główny kotroler SPE) i 7 SPE, z czego jeden jest zarezerwowany na system. Nie jest to architektura stosowana w tradycyjnych CPU w desktopach. Tyle w skrócie.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 9:25   mientek
Widzę, że mamy sporo specjalistów od hardware i software PS3 :P
wtorek, 23 sierpnia 2011, 8:47   chudymer
kociotrzeci: tylko co z tego MEGA proca PS3 wynika, jak widać nie ma to przełożenia ani na poziom skomplikowania gry ani na jej wygląd (prawie identyczny jak Xbox360) a PC-ty mimo (teoretycznie) słabszych lub porównywalnych procków odcedzają PS3 o poziom kolejnej generacji za sprawą GPU i RAM.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 8:42   matiyyy
@kilop206 - właśnie nie, czym więcej rdzeni powyżej 3 tym lepiej. Jakby tak nie było to jaki byłby sens tworzenia 8 wątkowych procesorów i7 dla uzyskania większej wydajności ? Bo 8 wątków system widzi jako 8 rdzeni, chociaż procesor ma tylko 4 rdzenie. Inny przykład, 6 rdzeniowe AMD jesz znacznie wydajniejsze od 4 rdzeniowych AMD. A twierdzenie "pseudo specjalistów" że gry korzystają tylko z 2 rdzeni jest ostrą głupotą, bo gry i programy wykorzystują całą strukturę procesora, nie ważne ile ma rdzeni.
wtorek, 23 sierpnia 2011, 8:34   kociotrzeci
Nie zrozumieliście mnie, jestem zatwardziałym pecetowcem, ale jak zobaczyłem 8 rdzeni 3,2 giga to aż sie za głowę złapałem. A gdy była premiera na koniec 2006 roku ta moc obliczeniowa była NIEWYOBRAŻALNA i co z tego że twój NOWY komputer ma 3,2 jak stare czarne pudełko miało to dużo wcześniej

O autorze

Piotr 'Piotrek66' Bicki
Piotr 'Piotrek66' Bicki
redaktor cdaction.pl
Reszta ekipy twierdzi, że jestem robotem - zawsze jestem chętny i gotowy do działania, a Berlin kiedyś zamorduje mnie za dzwonienie o pierwszej w nocy, bo Wydarzyło Się Coś Ważnego I Trzeba Pisać.

A tak serio - najwięcej czasu spędzam na pisaniu newsów. Jestem fanem Mass Effecta, w wolnych chwilach (czyli prawie nigdy) czytam fantasy/sci fi lub oglądam seriale. Mam PC-ta, PS3, Vitę (jako jedyny w zespole?), a niedługo biorę PS4.

Podobne newsy

[Nadgodziny] Chrzanieni bananowi snajperzy

News
niedziela, 8 czerwca 2014

nadgodziny-chrzanieni-bananowi-snajperzy Ufff! Tegotygodniowe Nadgodziny, poprzedzające zbliżające się stumilowymi krokami E3, zaskoczą was prawdopodobnie objętością. A co znajdziecie w środku? Nie ma sensu wymieniać - warto tylko wspomnieć, że w kończącym się właśnie tygodniu internetem rządzili dwaj panowie w czapkach. Jeden ze smartfonem, drugi z zabójczym spojrzeniem.

Komentarzy:
23

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Po początkowych zapowiedziach The Evil Within nie byłem zbyt pozytywnie nastawiony do gry. Im więcej materiałów publikowano, tym bardziej przypominało mi to interaktywną wersję gore-horrorów, których podstawą jest nie straszenie odbiorcy, a obrzydzanie. Takie przekonanie siedziało we mnie aż do Gamescomu, na którym miałem możliwość porównać wyobrażenia z rzeczywistością. I już wiem, że w rzeczywistości jest nieco lepiej.

Komentarzy:
6

Już za chwileczkę, już za momencik będziecie mogli przeczytać w naszej relacji z Gamescomu, jak to dałem się zaczarować Pillars of Eternity. Po ograniu tytułu w domowym zaciszu wiem już, jakie zaklęcie rzucili na mnie developerzy – baldurowe Okropne Zauroczenie. Filary od Obsidianu są tak popękane, że „backers beta” powinno się przemianować na „backers pre-alpha”.

Komentarzy:
64

Basement Crawl wywindował Bloober Team do ekstraklasy polskiego gamedevu. Całe 27 % na Metakrytyku pozwoliło wręczyć grze wieniec „najgorszej produkcji na PS4”, a gratulacje spływały m.in. od redaktorów Destructoida („wszystko byłoby lepsze, niż to”) czy Polygona („wrak”). Krakusi zdają sobie sprawę z rozmiarów wiktorii i są gotowi na wiele, by tym razem sukces ich nie przerósł.

Komentarzy:
6

Choć Sony było obecne na gamescomie, oddział firmy zajmujący się sieciówkami – Sony Online Entertainment – postanowił w ten weekend zorganizować w Vegas własną imprezę. W trakcie SOE Live ujawniono kilka nowych informacji o EverQuest Landmark i EverQuest Next. Zapowiedź cdaction.pl!

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2014
PWŚCPSN
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031