69
7.07.2011, 08:21Lektura na 1 minutę

Do przegadania: "Next-gen to nie lepsza grafika, a lepsze AI"

Yves Jacquier, wysoko postawiony przedstawiciel studia Ubisoft Montreal, udzielił wywiadu serwisowi GI.biz, gdzie postawił ciekawą tezę, którą warto skomentować. Co o tym myślicie: "Next-gen to nie lepsza grafika, a lepsze AI"?


Hut

W pełni wypowiedź ta brzmi mniej więcej tak:


"Prawdziwie pole walki [dla twórców gier] to od zawsze AI. To AI jest wyzwaniem. Kiedy gracz widzi zbliżającą się postać i wie, że to AI, oznacza to, że przegraliśmy. I na tym polega problem, z którym musimy sobie poradzić, by stworzyć wrażenie doskonałych, wiarygodnych światów. Ogólnie rzecz biorąc branża [twórców gier] doszła do wniosku, że grafika nie jest już tak ważna. Oczywiście bardziej nadaje się do kwestii marketingowych, bo można ją pokazać. AI trudno pokazać. Jednak z PlayStation 3 i Xboksem 360 już wiele więcej nie zrobimy, te konsole już nas ograniczają. To wyzwanie dla inżynierów [oprogramowania], by uzyskać porządną grafikę, porządne AI i porządny dźwięk, korzystając z ograniczonych zasobów pamięci czy mocy procesora. Następne generacja konsol nie będzie miała tych ograniczeń. Dzięki temu gry będą mogły mieć bardziej realistyczną grafikę, ale jaki jest sens tworzyć [postacie] wyglądające bardziej realistycznie i lepiej animowane, jeśli będą miały słabe AI?"


Co o tym myślicie? Do przegadania!


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze